1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

وبمستر چیست

شروع موضوع توسط nazanin@1234 ‏2/11/21 در انجمن مدیریت محتوا

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏2/11/21
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    خیلی از افراد در کل نمی دانند که وبمستر چیست؟ در حقیقیت 2 تا وبمستر داریم: 1. شغل وبمستر 2. ابزار وبمستر گوگل (که این ابزار از سال 2019 به سرچ کنسول گوگل تغییر نام داد) که همچنان با اختلاف بهترین ابزار بررسی سئو سایت میباشد. در همین رابطه اگر شخصی خود را وبمستر معرفی نمود، می توان گفت که وبمستر بودن یک شغل است و کسی که صاحب یک وب سایت می باشد و کارهای سئو آنرا انجام دهد همان وب مستر است که کار طراحی و در اصل نگهداری، توسعه و مدیریت وب سایت بر عهده او می باشد(بیشتر افرادی که روی سئو سایت کار می کنند را وبمستر سایت می نامند).

    لازم به ذکر است که این مسئله تنها برای سایت های کوچک می باشد و در سایت های بزرگ داستان بطور کلی فرق می کند. در سایت های بزرگ تمامی کارها به صورت تیمی و گروهی انجام می شود و هر کس وظیفه خاص خود را دارد، مانند: مدیر مارکتینگ، مسئول روابط عمومی، مدیر یا تیم برنامه نویسی، مسئول طراحی و بخش پشتیبانی که تمام این بخش ها توسط وب مستر هماهنگ و رهبری می شود تا یک سئو بدون نقص و حرفه ای برای وب سایت صورت گیرد.
    [​IMG]
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏2/11/21
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏16/3/22
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    حرفه:
    webmaster
    باید گفت خیلی از افراد وقتی اسم وب مستر به گوششان می خورد ناخودآگاه یاد برنامه وبمستر گوگول می افتند در صورتی که وب مستر به عنوان یک شغل نیز وجود دارد. وب مستر در سال 2019 به سرچ کنسول تغییر نام داد، که یکی از بهترین ابزارهای سئو نیز می باشد.
    در این راستا اگر شخصی خود را به عنوان یک وب مستر معرفی کند می توان گفت که وب مستر بودن یک شغل است و شخصی که صاحب وب سایت است و به عنوان سئوکار فعالیت می کند مدیر وب سایتی است که به طراحی، نگهداری، طراحی و مدیریت می پردازد. مسئولیت پذیری (بیشتر افرادی که در زمینه سئو کار می کنند وب مستر نامیده می شوند).

    توجه داشته باشید که این فقط برای سایت های کوچک است و برای سایت های بزرگ داستان کاملا متفاوت است. در یک سایت بزرگ، همه چیز به صورت تیمی انجام می شود و هرکسی مسئولیت های خاص خود را دارد، مانند: مدیر فروش، مدیر روابط عمومی، مدیر برنامه یا تیم، مدیر طراحی و بخش پشتیبانی که همه آنها مبتنی بر سایت هستند. . مالکان سازماندهی شده اند و برای انجام سئوی یکپارچه و حرفه ای برای وب سایت آورده شده اند.
    شرح شغل مدیر وب سایت

    برخی از مشاغل وب مستر عبارتند از:

    1- به روز رسانی فنی وب سایت: یکی از وظایف مدیر وب سایت شناسایی ایرادات و ایرادات احتمالی در وب سایت و تعمیر و رفع آنها در سریع ترین زمان ممکن می باشد.

    2. سئو: سئو تکنیکی است که برای رتبه بندی صفحات و وب سایت ها در موتورهای جستجو استفاده می شود و زمانی که کاربران شما چیزی را در موتورهای جستجو جستجو می کنند، وب سایت شما در رتبه بالاتر از وب سایت های رقیب قرار می گیرد. لازمه سئو، داشتن دانش و آگاهی زیاد در این زمینه است.

    3- تولید محتوا: این کار ارتباط مستقیمی با به روز رسانی وب سایت دارد. تولید محتوا یکی از مهمترین وظایف تیم پشتیبانی وب سایت است زیرا محتوای تولید شده در وب سایت باعث جذب مخاطب می شود.

    4- مدیریت سرور: مدیریت سرور به معنای انجام برخی وظایف مانند به روز رسانی، نظارت، امنیت، نگهداری، سرویس و بهبود خدماتی است که مدیر وب سایت انجام می دهد.

    مدیر وب سایت وردپرس شخصی است که یک وب سایت ساخته شده توسط وردپرس را مدیریت می کند. او به ابزارهایی مانند ابزارهای سرچ کنسول گوگل، گوگل آنالیتیکس، الکسا و ابزارهای وبمستر در ارتقای وب سایت کمک می کند.

    اساساً یک وب مستر وردپرس شخصی است که یک سیستم مدیریتی را در سیستم تولید محتوای وردپرس ایجاد می کند. در واقع تمام کارهای تولید محتوا، بازاریابی و فروش، مدیریت و توسعه وب سایت ایجاد شده با وردپرس با مدیر وب سایت وردپرس است.
     
    shortcutplus از این پست تشکر کرده است.
  3. مدیر ارشد عضو کادر مدیریت ✪مدیر ارشد✪ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏21/10/15
    ارسال ها:
    16,333
    تشکر شده:
    74,325
    امتیاز دستاورد:
    149
    جنسیت:
    زن
    تاپیک های همنام ادغام شدند
     
    traffic از این پست تشکر کرده است.
  4. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏3/8/22
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    سلام وقت بخیر
    مطالبتون بسیار عالی و کاربردی است. شرکت ها از بهترین ترفندها و کاربردهای وب مستر برای رشد و پیشرفت رتبه سایت استفاده می کند.