1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

ضخامت کفپوش اپوکسی و نکات

شروع موضوع توسط MoeinTN ‏10/1/18 در انجمن مهندسی معماری

  1. داره خودمونی میشه!

    تاریخ عضویت:
    ‏5/10/17
    ارسال ها:
    52
    تشکر شده:
    15
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد
    کفپوش اپوکسی با ضخامت کم ، عایق رطوبتی و حرارتی و حتی آنتی باکتریال ومقاوم در برابر مواد شیمیایی بسیار کارآمد و مستحکمی است که برای انواع سطوح بیمارستانی، سالن‌های ورزشی، محیطهای مسکونی، کارخانه‌های صنعتی و… کاربرد دارد. این کفپوش نسبت به انواع دیگر کفپوش قیمت معقولتر، کاربرد گسترده‌تر و استحکام بیشتری برخوردار است. از لحاظ زیبایی بصری نیز ظاهر درخشان و براقی به محیط داخلی می بخشد و به دلیل عایق رطوبتی و شیمیایی بودن، قابلیت شستشو داشته و در تسریع نظافت محیط تاثیر مثبتی دارد . همچنین رنگبندی متنوع کفپوش‌ اپوکسی به شما طیف وسیعی را ارائه می دهد و قدرت انتخاب شما را بالا می برد.
    قیمت کفپوش اپوکسی
    به نسبت انواع دیگر کفپوش که قیمت بسیار بالا و استحکام به شدت پایین تری از کفپوش اپوکسی دارند، این کفپوش قیمت بسیار مناسب و مقاومت بسیار بالاتری دارد. دوام بالای این کفپوش نیز در برآورد و بهینه‌سازی قیمت تمام شده تاثیر مستقیم داشته و به علاوه در صورتی که به درستی نصب شود، تا چند دهه عمر مفید سطح را بالا خواهد برد. قیمت کفپوش های اپوکسی به عواملی همچون ضخامت کفپوش اپوکسی مورد استفاده، سطح زیر کفپوش و کیفیت ساخت پوشش اپوکسی بستگی دارد. به طور کلی قیمت تمام شده‌ی کفپوش اپوکسی به دلیل نصب آسان و سریع بسیار پایین تر از سایر کفپوش‌هاست.

    تعیین قیمت بستگی به رنگ متنوع آن و جنس اپوکسی داشته، همچنین متراژ فضایی که قرار است اجرای صورت گردد، نیز در تعیین قیمت اپوکسی موثر می باشد.بعلت ساختار شیمیایی خاصی که دارند، قابلیت تولید آن ها با خواص متنوع و گوناگون وجود دارد.

    کفپوش اپوکسی مخصوص بتن
    قابل مصرف جهت آب بندی بتن و استحکام و سیل نمودن بتن نو و قدیمی ، ویسکوزیته کم و قابلیت نفوذ بالا در بتن ، چسبندگی عال به سطح بتن ، سنگ و فلز ، جلوگیری از ایجاد گرد و غبار ، مقاوم به سایش .

    ورنی کفپوش اپوکسی
    کفپوش اپوکسی ورنی قابل مصرف بر روی کف سالن ها و مخازن صنایع صنعتی و کارخانجات دارویی و … ، کاملا شفاف و ترنسپارنت ، دارای مقاومت اسیدی و قلیایی بالا ، عدم تغییر در مواد شیمیایی ، دارای مقاومت سایشی و فشاری بسیار خوب.

    کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک
    کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک به کفپوش ضد جرقه نیز معروف است که به دلیل اینکه فرمول آن بر پایه رزین اپوکسی و سخت کننده به همراه افزودنی های دیگر است امکان انتقال جریان الکتریسیته ساکن را دارد. از این کفپوش برای اماکن ورزشی و مکان هایی که با مقاوت مکانیکی و شیمیایی معمولی است استفاده می شود.
    کفپوش اپوکسی ضد اسید
    کفپوش اپوکسی ضد اسید این نوع کفپوش را به دلیل خواص مکانیکی و شیمیایی که دارد برای محل هایی که با مواد شیمیایی ، بنزین ، گازویل ، روغن و غیره ارتباط دارند استفاده می کنند. بر روی کف سالن ها و مخازن ، فاضلاب های صنعتی جهت کارخانجات صنعتی که در معرض اسید های قوی قرار دارند. مقاومت اسیدی و قلیایی بسیار بالا.

    کفپوش اپوکسی در منزل
    به دلیل همین ویژگی‌ها بسیاری از طراحان داخلی و خارجی از کفپوش اپوکسی در آثار خود بهره می‌برند. تنوع رنگ در کنار استحکام بالای کفپوش اپوکسی برای طراحان و سفارش‌های خاص کارفرماهای آنان ظاهر شیک و آراسته در کنار تجلل و ویژه بودن را به ارمغان می‌آورد. قیمت مناسب نیز ویژگی بارز دیگر کفپوش‌های اپوکسی است که این نوع از کفپوش را در مرکز توجه همگان قرار داده است. به دلیل رنگبندی متنوع قابلیت طراح را در جذاب‌تر کردن دکوراسیون داخلی محیط افزایش می دهد و طراح و کارفرمای خاصش را راضی خواهد کرد.

    از ویژگی های بارز کفپوش اپوکسی می توان حالت سایشی و ضربه ، یکپارچه بودن ، ضدآب بودن قابلیت ترمیم سریع،قابلیت شست و شو با انواع مواد شوینده را می توان بیان کرد. کفپوش های اپوکسی در طرح ها و رنگ های متنوع برای فضاهای مختلف با فرم های صاف،نیمه صاف،نیمه زبر و زبر تولید شده است. کفپوش های اپوکسی در انواع مختلف ضد اسید و مقاوم در برابر مواد شیمیایی، بهداشتی، ضدحریق، آنتی استاتیک، عایق الکتریکی، دکوراتیو و جنرال در بازار ارائه شده است.

    اجرای کفپوش اپوکسی
    در نصب و اجرای کفپوش اپوکسی ، جنس سطح مورد نظر بایستی در نظر گرفته شود. جهت افزایش دوام و کیفیت رنگ در کفپوش اپوکسی، از پرایمر استفاده می شود، همچنین در نظر گرفتن دمای محیط نیز از موارد اساسی می باشد که در اجرای کفپوش موثر است.قبل از نصب کفپوش اپوکسی بایستی سطح مورد نظر را از هر گونه گرد و غبار یا اثر رنگ و چربی و یا رطوبت پاک گردد و در صورت ناهموار بودن سطح، با استفاده از بتونه ، تسطیح صورت می گیرد.
    اجرای کفپوش اپوکسی در اکثر صنایع غذایی ، دارویی، بهداشتی ، آرایشی و … مشکلاتی از قبیل میکروب ، باکتری ، قارچ و … به وفور در صنایع قید شده وجود دارد و بدلیل عدم اطلاعات کافی ، مدیران و مسئولین این گونه صنایع جهت رفع مشکلات آن بصورت جدی گام بر نمی دارند و فقط صنایعی دست به اقدام تولید کفپوش اپوکسی یا کفپوش پلی یورتان برداشته اند که با دستور مقامات بهداشتی و … مجبور به اجرای آن گردیده اند و بعضی از مدیران و مسئولین صنایع به اهمیت کفپوش اپوکسی یا کفپوش پلی یورتان پی برده اند و سعی نموده اند مشکلات را برطرف نمایند . جهت رفع این معضلات حتما باید فرهنگ سازی شود و با ترویج آن از طریق رسانه های مختلف مدیران و مسئولین صنایع به اهمیت آن پی ببرند .

    مراحل اجرای کفپوش اپوکسی
    اجرای کفپوش اپوکسی در مراحل گوناگون و در محیط های گوناگون اجرا میشود و بسته به شرایط و محیط مراحل گوناگونی در خلال روند اجرای کفپوش اپوکسی صورت میگیرد .کفپوش های صنعتی معمولا به دلیل مقاومت های بالای مکانیکی و شیمیایی و … در محیط های گوناگون مورد استفاده قرار میگیرند و کارا یی و نمایی خاص را برای محیط های مختلف به ارغان می آورند. در فرایند اجرایی کفپوش اپوکسی در مرحله نخست باید مد نظر داشت که سطح زیرین چیست و چه پوششی دارد ؟ به طور معمول کفپوش اپوکسی در سطوحی با سطح بتن ماله پروانه به خوبی چسبندگی دارند و مورد استفاده قرار میگیرند .در کفپوش های صنعتی باید مد نظر داشت که سطح زیرین و شرایط آن بسیار تاثیر گذار خواهد بود .اگر سطح زیرین کفپوش در شرایط استاندارد قرار نداشته باشد امکان این وجود دارد که عیوب سطح زیرین به سطح کفپوش نهایی نیز تاثیر گذاشته شرایط نا مناسبی در کفپوش ایجاد کند .

    با توجه به این مسئله روند های مختلف اجرایی بسته به نوع محیط و شرایط عملیاتی اجرا میگردد .نخست در روند اجرای کفپوش عملیات ساب زدن سطح زیرین و ایجاد پروفایلی مناسب برای اجرای لایه بالایی انجام میگیرد .عمق و تعداد دفعات ساب سطح بسته به شرایط سطح زیرین دارد .عملیات وکیوم سطح ساب خورده و پاک کردن سطح از هر گونه آلودگی مرحله بعدی انجام کار در مراحل اجرای کفپوش میباشد .سپس به طور معمول لایه اولیه و یا اصطلاحا پرایمر جهت نفوذ در سطح زیرین و پر کردن نسبی خلل وفرج آن و همچنین ایجاد چسبندگی میان لایه ای اعمال میشود .لازم به ذکر است که جهت خشک شدن نسبی این لایه میبایست چند ساعت به آن زمان داد و سپس لایه بعدی را اعمال کرد .
    کاربرد کفپوش اپوکسی
    از کاربرد انواع کفپوش اپوکسی میتوان موارد زیر را نام برد :

    پرایمر بتن : پرایمر فلزی برای لوله ها و مخازن و لوله های آب آشامیدنی – پرایمر برای سر جوشها و اتصالات .

    پرایمر فلزی : برای مخازن سکوهای نفتی ، کشتی ها، پل ها، خطوط ارتباطی لوله های نفت – پرایمر فلزی برای مخازن و لوله های زیر زمینی .

    لاک : برای مدارهای چاپی و سیم – بتونه اپوکسی درزگیر – ملات کفپوش اپوکسی .

    رنگ : با حلال براق یا مات با فام های دلخواه – رنگ بدون حلال براق یا مات با فام های دلخواه

    روکش : خود تراز اپوکسی برای بتن کف – ورنی اپوکسی
    استفاده در هوا فضا و زیست شناسی
    استفاده در هوا فضا و زیست شناسی
    قابل استفاده در پوشش اف آر پی (FRP)
    قابلیت استفاده در سامانه های الکترونیک
    استفاده از اپوکسی در مواد رنگی (رنگ اپوکسی)
    رنگ اپوکسی در پیشگیری از زنگ زدگی و خوردگی بسیار موثر و کارآمد می باشد.

    منبع: آموزش نصب اپوکسی
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏6/6/20
    سایه های بیداری از این پست تشکر کرده است.
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏21/9/21
    ارسال ها:
    15
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    برای اجرای کفپوش های اپوکسی تمیز بودن سطح هم اهمیت داره. برای اطمینان میشه به مدت 24 ساعت یک نایلون را روی سطح قرار بدیم.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏25/9/21