1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

افراد با تست مثبت کرونا واکسن نزنند

شروع موضوع توسط M @ H @ K ‏28/7/21 در انجمن اطلاعات بیماری

  1. مدیر ارشد عضو کادر مدیریت ✪مدیر ارشد✪ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏21/10/15
    ارسال ها:
    16,333
    تشکر شده:
    74,292
    امتیاز دستاورد:
    149
    جنسیت:
    زن
    مسعود مردانی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا:
    افرادی که تست کرونای آنها مثبت بوده، افرادی که تست کرونای آنها مثبت شده و واجد شرایط تزریق واکسن هستند، باید واکسیناسیون خود را ۶ هفته به تعویق بیاندازند.

    این امر شامل افرادی که دارای علایم ظاهری هستند نیز می شود و نباید واکسن بزنند.

    همچنین فردی که یکی از اعضای خانواده او به کرونا ابتلا دارد، باید تست کرونا دهد و در صورت منفی بودن تست، بعد به مراکز واکسیناسیون مراجعه کند.

    افراد با تست کرونا مثبت اگر واکسن بزنند، اثر واکسن ضعیف تر در سیستم ایمنی بدن عمل می کند و آنتی بادی که در اثر ابتلا به کرونا در بدن تولید می شود به حداقل می‌رسد.

    @Akharinkhabar
     
    m naizar و traffic از این پست تشکر کرده اند.
  2. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏16/4/21
    ارسال ها:
    7,070
    تشکر شده:
    22,606
    امتیاز دستاورد:
    137
    جنسیت:
    مرد
    چه کسانی نمیتوانند واکسن کرونا را دریافت کنند؟

    [​IMG]

    واکسن COVID-19



    همه چیز درباره افراد فاقد شرایط واکسن کرونا
    واکسن های ویروس کرونا در حال حاضر در مورد بزرگسالان در سنین مختلف و همچنین کسانی که شرایط خاصی دارند آزمایش شده و به نظر می رسد بی خطر هستند. اما چند گروه هستند که باید فعلاً از واکسیناسیون خودداری کنند.
    واکسن ها یکی از موثرترین اقدامات در سلامت عمومی هستند ، اما برخی افراد هستند که نمی توانند آنها را دریافت کنند. خوشبختانه ، هیچ یک از واکسن های COVID-19 که برای استفاده اضطراری در سراسر جهان تأیید شده اند ، حاوی ویروس زنده نیستند ، بنابراین دریافت آن برای افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند ایمن است (برخلاف برخی دیگر واکسن ها از جمله تب زرد و اوریون و...) . این بدان معناست که می توان بیشتر جمعیت جهان را در برابر ویروس SARS-CoV-2 که باعث ایجاد COVID-19 می شود محافظت کرد. حتی در این صورت ، هنوز چند گروه وجود دارند که یا باید فعلاً از واکسیناسیون خودداری کنند ، یا خطرات و مزایای آن را با دقت بسنجند:



    • افرادی که سابقه آلرژی خاص دارند
    در اوایل ماه دسامبر ، استفاده از واکسن Pfizer-BioNTech در افرادی که سابقه حساسیت شدید داشتند پس از اینکه دو متخصص بهداشت انگلیس واکنش های آنافیلاکتیکی را تجربه کردند ، به طور موقت متوقف شد. در هفته های بعد ، آژانس تنظیم کننده داروها و محصولات بهداشتی انگلیس داده های آزمایشات واکسن را که شامل افرادی با سابقه آلرژی جدی اما غیرمرتبط بود ، بررسی کرد و هیچ شواهدی از افزایش خطر آنافیلاکسی پیدا نکرد. در این گزارش آمده است ، فقط افرادی كه نسبت به اولین دوز این واكسن واکنش آلرژیك تجربه كرده اند یا قبلاً نسبت به هر یك از اجزای آن واكنش داشته اند ، نباید آن را دریافت كنند.



    به همین ترتیب ، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) توصیه می کند فقط کسانی که واکنش آلرژیک به دوز قبلی یک واکسن mRNA COVID-19 یا به یکی از اجزای آن ( از جمله پلی اتیلن گلیکول (PEG) و یک مولکول مرتبط به نام پلی سوربات) نباید واکسینه شود.



    واکسن مدرنا همچنین حاوی PEG است ، در حالی که واکسن آسترازنکا حاوی Polysorbate 80 ، یک امولسیون کننده مرتبط است که در بسیاری از واکسن ها از جمله واکسن آنفلوانزا یافت می شود. هیچ گزارشی از واکنش بیماران آلرژیک PEG به واکسن آسترازنکا گزارش نشده است.

    هیچ یک از واکسن های کرونا تاکنون تأیید شده حاوی پروتئین تخم مرغ یا لاتکس هستند ، بنابراین افراد مبتلا به آلرژی به این مواد می توانند واکسینه شوند. کارشناسان می گویند خطر واکنش آلرژیک بسیار نادر است و در صورت بروز ، به راحتی قابل درمان است.




    [​IMG]
    افراد فاقد شرایط دریافت واکسن کرونا



    • کودکان زیر 16 سال
    كودكان كمتر از سه درصد موارد COVID-19 تشخيص داده شده را دارند و در مقايسه با بزرگسالان بيماری ضعیف تری را تجربه می كنند ، بنابراين در حال حاضر اولويت برای دریافت واكسن محسوب نمی شوند. واکسن COVID-19 نیز هنوز در کودکان زیر 16 سال آزمایش نشده است ، بنابراین هیچ اطلاعات ایمنی یا اثر بخشی در دسترس نیست. به همین دلیل ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه نمی کند که کودکان واکسینه شوند حتی اگر در یک گروه پرخطر باشند. با این حال ، کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن سازی انگلیس می گوید کودکانی که در معرض خطر قرار گرفتن در معرض بیماری های جدی قرار دارند که نیاز به مراقبت های شدید دارند ، باید واکسینه شوند.

    آزمایشات واکسن در نوجوانان در حال حاضر در حال برنامه ریزی است، بنابراین این توصیه ممکن است در ماه های آینده تغییر کند.



    • افرادی که از قبل شرایط سلامتی خاصی دارند
    آزمایشات فاز 3 اکثر واکسن های مجاز در چندین کشور تاکنون شامل شرکت کنندگان با بیماری زمینه ای مانند فشار خون بالا ، دیابت یا آسم بوده است. این مطالعات نشان داد که واکسن ها در چنین گروه هایی ایمن و موثر هستند.



    در مورد افراد مبتلا به عفونت HIV یا سایر شرایط مرتبط با ضعف سیستم ایمنی بدن کمتر آزمایش شده است البته هیچ یک از واکسن ها حاوی ویروس زنده نیستند ، بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که در چنین گروه هایی ایمن نباشند ، اما این احتمال وجود دارد که پاسخ ایمنی آنها نسبت به واکسن ضعیف تر باشد و بنابراین از محافظت کمتری برخوردار هستند.



    به نظر می رسد نتایج موقت آزمایش فاز 2 نواواکس این موضوع را تأیید می کند. مشخص شد که این واکسن 60٪ در جلوگیری از بیماری در افراد بدون HIV موثر است ، اما در افراد با بیماری HIV تنها 49.4٪ است. با این حال ، حتی اگر این موضوع ثابت شود ، این گروه ها نیز بیشتر در معرض COVID-19 شدید هستند. بنابراین هم WHO و هم CDC به این افراد در این گروه ها پیشنهاد می كنند كه در مورد تزریق واكسن با پزشك خود مشورت کنند.



    • زنان باردار یا شیرده چطور؟
    از آنجا که زنان باردار از آزمایشات بالینی واکسن ها خارج شدند ، اطلاعات کافی برای ایمن بودن یا نبودن آنها وجود ندارد. با این حال ، به نظر می رسد که زنان باردار در معرض خطر بیشتری از ابتلای شدید به ویروس کرونا نسبت به زنان غیر باردار هستند و یک خطر مرتبط با تولد زودرس نیز وجود دارد. با بررسی تمام شواهد موجود در مورد واکسن فایزر و مدرنا ، دانشکده زنان و متخصص زنان و زایمان اظهار دارند که این واکسن ها نباید از زنان باردار در گروه های پر خطر که برای واکسیناسیون در اولویت قرار دارند ، گرفته شود و همچنین باید به زنان شیرده در این گروه ها نیز ارائه شود.



    به همین ترتیب ، اگرچه سازمان جهانی بهداشت(WHO) واکسیناسیون زنان باردار را با واکسن فایزر و مدرنا در این زمان را توصیه نمی کند ، اما ممکن است با توجه به مزایای آن نسبت به خطرات احتمالی (خطر زیاد قرار گرفتن در معرض ویروس، به عنوان مثال به دلیل شغل او یا در معرض خطر ابتلا به بیماری شدید) واکسیناسیون توصیه شود ، بهتر است قبل از هر اقدامی با پزشک متخصص خود مشورت کنید. این واکسن می تواند به زنان شیرده ارائه شود و WHO توصیه نمی کند که بعد از آن شیردهی را قطع کنید.




    [​IMG]
    تزریق واکسن کرونا



    خلاصه :

    • متخصصان می گویند واکسن COVID-19 برای اکثر افراد بی خطر است.

    • طبق گفته متخصصان ، هیچ مسئله ایمنی برای افراد باردار ، کسانی که شیرده هستند یا افرادی که در گذشته آزمایش COVID-19 مثبت داشته اند وجود ندارد.

    • متخصصان توصیه می کنند افرادی که واکنشهای آلرژیک شدیدی نسبت به هر ماده ای در واکسن داشته اند ، نباید آن را دریافت کنند.


    • متخصصان می گویند افرادی که به سیستم ایمنی ضعیف یا سایر بیماری های خاص هستند باید قبل از تزریق واکسن با پزشک خود مشورت کنند.
     
    m naizar و M @ H @ K از این پست تشکر کرده اند.