1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

فر خانگی چی بگیرم ؟

شروع موضوع توسط sara_pi ‏5/6/21 در انجمن شیرینی و کیک

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏5/6/21
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    من خیلی وقت بود داشتم درباره ی فر های قنادی تحقیق می کردم و نمی دونستم چی بگیرم.
    شرکت فریمان رو پیدا کردم و ازشون مشاوره گرفتم. این شرکت تولید کننده ی فر های صنعتی هستند ولی فر های خانگی هم دارند. چون ایرانی هستند قیمت هاشون مناسب بره و به کشور های اطراف هم صادرات دارند. یه وب پیج دارند گفتم شاید به درد شما هم بخوره. وقتی بخونید می بینید چه نکات مهمی داره:


    انتخاب فر قنادی
    فر قنادی به دلیل اینکه اکثر محصولات نهایی یک کارگاه قنادی از این دستگاه بوده و بعد از خروج محصول از فر قنادی مستقیما به دست مصرف کننده میرسد ، یک ابزار و دستگاه کلیدی و مهم در کارگاه قنادی به حساب می آید؛ پس با من همراه باشید تا نکات کلیدی در انتخاب شایسته و درست یک فر قنادی گردان را به شما آموزش دهم.

    1- منبع حرارتی فر قنادی بایستی الزاما از جنس استیل ضد مغناطیس(آهن ربا جذب نکند) باشد .هر جنس دیگری اعم از فولاد،چدن، آهن و.... که باشد عدم شناخت تولید کننده نسبت به فر قنادی تولید شده توسط شرکتش را رسانده و از نظره بنده اگر شرکتی منبع حرارتی(کوره) را از جنس های فوق الذکر ساخته باشد؛ غیر قابل اعتماد میباشد.
    پس ابتدا جنس منبع حرارتی دستگاه را با یک آهنربا تست کنید.

    2- پخت یکنواخت فر قنادی گردان ؛چالشی بوده که بیش از ربع قرن تولید کنندگان زیادی با آن دست و پنجه نرم کرده و حتی بعد از این همه مدت ،بسیاری از دوستان توانایی دستیابی به پخت یکنواخت در یک فر قنادی را نداشته و این چالش راحل نشده ، بر عهده ی قناد و تولید کننده شیرینی جات می گذارند که نشان از عدم توانایی آن شرکت می باشد
    نکات بسیاری در پخت یکنواخت فر قنادی گردان دخیل بوده که از حوصله ی شما عزیزان خارج میباشد ولی به اختصار نکاتی شامل ضخامت دریچه های هوا، زاویه ی پرتاب و خروجی هوا، طراحی صحیح منبع حرارتی ، عایق بندی و ... در یکنواختی پخت فر قنادی حائز اهمیت میباشد .
    3- عایق بندی یک فر قنادی هم در مصرف گاز و برق کارگاه قنادی موثر بوده و هم در کیفیت محصول خروجی از فر قنادی گردان و هم در راندمان کاری کارگران تاثیر گذار میباشد. زیرا اگر عایق بندی فر گردان درست و اصول مهندسی در آن رعایت نشده باشد ،اولا محیط کارگاه را گرم کرده که نیازمند هزینه جهت رفع این گرما در فصول گرم سال است و باعث کاهش توانایی کارگران شده و دوما به دلایلی که در بالا ذکر شد،باعث عدم رسید به یک چختی یکنواخت در فر قنادی میشود و سوما؛ عمر فرقنادی شما بسیار کمتر از حالت عادی میشود
    پس به عایق بندی یک فر قنادی اهمیت دهید.
    4- نه تنها فرقنادی ،بلکه هر دستگاهی که با برق و گاز فعالیت می کند ، دچار خرابی می شود پس خرید فر قنادی از شرکتی که اولا تمامیه قطعات را طبق یک نقشه و یک اصول از پیش تعیین شده طراحی و تولید میکنند و دوما ضمانت دهی نسبت به تامین قطعات و آموزش برای تعمیرات و نگهداری از فر را به مشتریانش می دهد برای تمامیه افرادی که میخواهند یک کارگاه قنادی و شیرینی فروشی داشته باشند ، الزامیست.
    پس تامين قطعات و خدمات پس از فروش بسیار مهم در انتخاب هر دستگاهی میباشد.
    5- نگهداری از هر دستگاهی ، در کیفیت و عمر آن دستگاه بسیار تاثیر گذار خواهد بود .
    تولیدکنندگان حرفه ایی ؛دستگاهی طراحی و تولید میکنند که نیاز نگهداری از آن دستگاه را به حداقل رسانده باشند و یا در طراحی دستگاه ،آسان بودن نگهداری حتما لحاظ شده باشد.