1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

22 مورد از جان سخت ترین گیاهان آپارتمانی

شروع موضوع توسط nature-forever ‏3/5/21 در انجمن گل و گیاه

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏3/5/21
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    اجازه ندهید که گل های حساس شما را ناامید کنند، همه ما باید در خانه مان گل و گیاه داشته باشیم! برخی از گیاهان آپارتمانی حتی با وجود غفلت جدی هم می توانند زنده بمانند و رشد کنند. توصیه من این است که چیزی را خریداری کنید که دوست دارد مانند زندگی شما زندگی کند. مثلا اگر خون آشام هستید، سراغ گل هایی بروید که در نور کم هم رشد می کنند.

    در ادامه تعدادی از سرسخت ترین گل های آپارتمانی را می بینید. اگر قصد خرید گل های مصنوعی را ندارید (که حتی اگر بخواهید هم نمی توانید آنها را پژمرده کنید)، شاید بتوانید گل آپارتمانی ایده آل تان را در این لیست پیدا کنید


    1. پوتوس

    این تاک دنباله دار لقب "پیچک شیطان" را به دلیل توانایی مقاومت در برابر نور بسیار کم و همچنین آبیاری کم و یا زیاد به دست آورده است.


    2. آگلونما

    اگر عادت به آبیاری زیاد گل ها دارید، این یک گیاه عالی همیشه سبز برای شماست. آب زیاد این گیاه را پژمرده نمی‌کند و طیف رنگی از جمله سبز، صورتی، سفید و قرمز دارد.


    3. گیاه جید (گل یشم)

    یشم آب را در برگهای گرد خود حفظ می کند، بنابراین گاهی اوقات می تواند بیش از یک ماه زنده بماند، آن هم بدون هیچ توجهی. به محض اینکه به آن آب بدهید، شروع به رشد خواهد کرد. آن را در پنجره آفتابی (ترجیحا رو به جنوب یا غرب) قرار دهید و هنگامی که حس کردید آب خاک است، آن را آبیاری کنید.


    4. یوکا

    دستور تهیه یکی یوکای شاد بسیار آسان است: آفتاب، آفتاب و باز هم آفتاب. یوکا را در ظرفی به اندازه کافی عمیق بکارید تا ساقه های چوبی سنگین آن محکم بمانند.


    5. گیاه پول چینی

    این گیاه دوست داشتنی در یک مکان سایه دار (یا طاقچه پنجره زمستانی) با آبیاری هفتگی بهترین رشد را دارد. نکته: شما می توانید شاخه هایی را که از پایه ساقه جوانه زده اند دوباره بکارید و به دیگران هدیه دهید.


    6. سرخس مارچوبه

    این گیاه کرکی بیشتر از سایر سرخس ها نگهداری غیرمسئولانه ما را تحمل می کند - به لطف این واقعیت که از نظر فنی اصلا سرخس نیست. Asparagus setaceus هم با مکان های روشن و هم با مکان های تاریک سازگار می شود. خاک را مرطوب نگه دارید و این گیاه به خوبی رشد خواهد کرد.


    7. گیاه هوازی یا تیلاندسیا

    برای این یکی می توانید خاک گلدان را در انباری نگه دارید. Tillandsia بدون کثیفی رشد می کند، و فقط باید هر 10 روز یا حدود دو یا سه ساعت آنها را در آب غوطه ور کنید.


    8. زاموفیلیا

    گیاه ZZ بومی آفریقای شرقی است. این گونه که "پادشاه گیاهان نابودنشدنی" نامیده می شود، تقریبا همه قاتلان گیاهان را تحمل می کند: خشکسالی، نور کم و رطوبت بسیار کم.


    9. سانسوریا

    این گیاه جان سخت هم می تواند یک ماه بدون آب بمانند. برگ های آن به طور معمول سفت ، تیز و خوشه دار هستند و بسیار زیبا. این گیاه اکسیژن زیادی هم تولید می‌کند.


    10. شفلرا

    این درختچه همیشه سبز می تواند 15 فوت در فضای باز رشد کند، اما زیر نظر یک باغبان فراموشکار، در داخل خانه با سرعت کمتری رشد می کند. مانند بسیاری از گیاهان، می تواند کمی سمی باشد.


    11. دیفنباخیا

    این زیبای سبز را کنار پنجره ای پرده دار قرار دهید و از برگ های جدید در برابر آفتاب محافظت کنید. با نور فیلتر شده، گیاه شما شاد و سرحال خواهد بود.


    12. گیاه عنکبوتی

    چه چیزی بهتر از یک گیاه عنکبوتی است؟ چند گیاه عنکبوتی. شاخه های سریع الرشد این گیاه جوانه های کوچکی تولید می کنند که می توانید آنها را دوباره در گلدان های دیگر بکارید. فقط آنها را در محلی با نور کافی بگذارید و آبیاری هفتگی را فراموش نکنید.


    13. لیلی صلح

    اگر مستعد آبیاری بیش از حد هستید، گل لیلی صلح را امتحان کنید. اینطور فکر کنید که نیلوفرهای صلح می توانند حتی در یک اکواریوم هم رشد کند. با نور کافی ، آنها گل های خود را در تمام طول سال تولید خواهند کرد.


    14. آلوئه ورا

    آلوئه دوست دارد یک نقطه روی میز کار شما یا میز کنار تخت شما باشد، چون نور غیر مستقیم. را ترجیح می‌دهد هر هفته یا دو هفته برای رشد مطلوب به آن خوب آب بدهید و تمام!


    15. درخت اژدها

    اگر نمی خواهید طاقچه هایتان را با گلدان های مختلف شلوغ کنید، این گیاه کم توقع را در گوشه های بلا استفاده فضاهای مختلف قرار دهید. البته صاحبان حیوانات اهلی باید مواظب باشند. این گل مقاوم هم برای سگ ها و هم برای گربه ها سمی است.


    16. کالاتیا

    کالاتیا چنان شاخ و برگ های زیبایی تولید می کنند که از یک دسته گل هم جذاب تر است. برای نگهداری از این گیاه هم نیازی به دکترای گیاهشناسی ندارید. برای بهترین رشد و طراوت، گیاه را مرطوب نگه دارید (خیس نشده باشد) و از نور شدید خودداری کنید.


    17. گیاه کائوچو

    این گیاه ارتفاع زیادی دارد، اما با هرس های منظم به یک گل زینتی دل انگیز تبدیل می شود. یک درخت لاستیکی نور مستقیم و قوی را تحمل می کند ، اما آن را در یک مکان سایه دار تر قرار دهید و قدردانی گیاه را خواهید دید. با خشک شدن خاک آن را آبیاری کنید - تقریباً هر هفته یا همین حدود.


    18. بروملیاد

    مانند آناناس ، بروملیاد از خانواده bromeliaceae است. این گیاه دوام زیادی دارد. و درجه حرارت مورد علاقه آن حدود 70 درجه فارنهایت است، پس فقط باید آن را از نسیم های سرد دور نگه دارید.


    19. کالانچو

    کالانچو به مراقبت بسیار کمی نیاز دارد. این ساکولنت نگهدارنده آب گل های رنگارنگی دارد و در برابر آب و هوای خشک و نوسانات دما مقاومت می کند.


    20. نخل دم اسبی

    نخل دم اسبی دوست دارد کنار یک پنجره آفتابی قرار بگیرد. تعجبی هم ندارد، چون بومی مکزیک است. به همین دلیل، آبیاری زیاد هم آن را کلافه میکند.


    21. ارکیده Phalaenopsis

    این گل ارکیده بومی کشورهای گرمسیری آسیا، نور کم و آب و هوای مرطوب را ترجیح می دهد. ممکن است بخاطر ظرلفت شکوفه های این گل فکر کنید، نگهداری از آن خیلی سخت است. اما واقعا اینطور نیست.من هر هفته یا هر هفته و نیم آنها را سیراب می کنم.


    22. فیلودندرون

    چیزهای زیادی برای دوست داشتن فیلودندرون وجود دارد. نام آنها به معنای واقعی کلمه از کلمات یونانی philo- به معنی عشق و Dendron به معنی درخت گرفته شده است. اکثر گونه های این گیاه می توانند گوشه های تاریک و همچنین آبیاری کم را تحمل کنند.


    منتظر نظرات تون هستم :)
     
    M @ H @ K از این پست تشکر کرده است.
  2. مدیر ارشد عضو کادر مدیریت ✪مدیر ارشد✪ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏15/6/15
    ارسال ها:
    5,930
    تشکر شده:
    35,958
    امتیاز دستاورد:
    200
    سلام و تشکر
    اگه هر کدوم از گیاهان رو که معرفی کردین، عکسشون هم بود، عالی میشد
    و نکته دیگه : گذاشتن هر نوع لینک در پست ها ممنوع هست
    اگه میخواهی لینک و تبلیغاتی داشته باشید، لطفا در بازارچه انجمن انجام بدین
    ممنون از همکاریتون@};-
     
    M @ H @ K و Milaad از این پست تشکر کرده اند.