1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

پخش دوباره برنامه‌ای با اجرای ابراهیم تاتلیس پس از 10 سال

شروع موضوع توسط کوکی♥❄ ‏27/11/20 در انجمن سینمای جهان

  1. کاربر فوق حرفه ای ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏17/9/17
    ارسال ها:
    3,382
    تشکر شده:
    14,791
    امتیاز دستاورد:
    123
    حرفه:
    •°یک عدد دانشجو در به درِ بی هنر°•


    [​IMG]


    ابراهیم تاتلیس که 10 سال پیش مورد یک حمله مسلحانه قرار گرفت و توان حرکتی خود را از دست داد شب گذشته به صحنه بازگشت.

    به گزارش برنا، برنامه تلویزیونی "ایبو شو" با اجرای ابراهیم تاتلیسس، پس از 10 سال شب گذشته از شبکه استار ترکیه پخش شد.

    ابراهیم تاتلیسس در این خصوص گفت: پس از 10 سال، دوباره برنامه‌مان را آغاز کردیم. نمی‌دانم مردم از این برنامه استقبال می‌کنند یا نه، اما اطمینان دارم که برنامه خوبی ساخته شده است. برای این برنامه خیلی زحمت کشیدیم و افراد زیادی انتظار کشیدند. مردم کوچه و خیابان به من می‌گویند تو فقط برو و در آن برنامه حضور داشته باش، همین برای ما کافی است.

    تاتلیسس که به دلیل یک حمله مسلحانه حدود 10 سال پیش توان حرکتی خود را از دست داده است، در ادامه اظهاراتش گفت: ترانه می‌خوانم اما تارهای صوتی‌ام تنبل شده‌اند و تحریرهایی که می‌خواهم را نمی‌توانم اجرا کنم.

    این خواننده مطرح در ادامه برنامه آهنگ "هایدی سویله" را اجرا کرد.

    گفتنی است، ابراهیم تاتلیسس در انتخابات عمومی ترکیه که 9 سال پیش برگزار شد از شهر عورفا کاندیدا شده بود. چند روز پس از آن، این خواننده توسط افراد ناشناس مورد حمله مسلحانه قرار گرفت.

    ابراهیم تاتلیسس متولد ژانویه 1952 در شانلی اورفه است. مردم در ترکیه نام ایبو را هم برای او استفاده می کنند.
     
    n@der، M!LAD، m naizar و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,812
    تشکر شده:
    27,711
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    من یک کم زبون ترکی میفهمم . خیلی برنامه های جالبی داره
    خیلی دلم میخواد زبون ترکیمو کامل کنم
     
    کوکی♥❄ و n@der از این پست تشکر کرده اند.
  3. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏29/11/20
    ارسال ها:
    7
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    آیا من شرایط دریافت اقامت ترکیه را دارم؟
    برای اینکه بتوانید بیشتر از 90 روز در ترکیه بمانید، نیاز به اخذ اقامت دارید. برای دریافت این اقامت، باید پاسپورت، توانایی مالی، انگیزه و هدف داشته باشید. اگر تخصصی هم دارید و به زبان ترکی هم آشنا هستید که چه بهتر. اما مهم این است که بدانید کدامیک از انواع راههای اخذ اقامت برای شما مناسب است؟ این همان هدفی است که ما در نوشتن این مقاله به آن پرداخته ایم.

    تفاوت اقامت ترکیه با ویزای ترکیه
    ” ترکیه برای ایرانیها ویزا نمیخواد”

    شما چندبار این جمله رو شنیدید؟ آیا تا حالا دقت کرده اید که این جمله کلا اشتباه است؟ نه تنها ترکیه، بلکه تمامی کشورهای دنیا، برای خارجیانی که قصد سفر به کشورشان را دارند، قانونی به نام ” اخذ ویزا” دارند. اما روال دریافت ویزا برای شهروندان کشورهای مختلف متفاوت است. با این توضیح، شهروندان ایرانی برای ورود به ترکیه نیاز به ویزا دارند، اما به دلیل روابط خوب مابین دو کشور، این ویزا درمبادی ورودی ترکیه، مثل فرودگاه صادر میشود. مطابق با قانون سازمان گردشگری ترکیه، هر ایرانی در بدو ورود به ترکیه، اجازه اقامت 90 روزه را در این کشور دارد.
    چنانچه شخصی بخواهد بیشتر از این مدت را بطور مستمر در ترکیه بماند، نیاز به اخذ اقامت توریستی ترکیه دارد.

    تفاوت اقامت ترکیه با شهروندی ترکیه
    [​IMG]برای اخذ شهروندی ترکیه، شرایط ویژه ای از قبیل خرید ملک بیش از 250 هزار دلار و یا سرمایه گذاری بالای 500 هزار دلار و یا ازدواج با یک تبعه ترکیه لازم است.البته این موارد شهروندی سریع ترکیه هستند و در بعضی از موارد دیگر مثل داشتن اجازه کار بعد از 5 سال میتوان برای شهروندی ترکیه اقدام کرد. اما در مورد اقامت ترکیه شما نیاز به انجام این کارها ندارید بلکه می توانید از طرق مختلف اقامت کوتاه و یا بلند مدت ترکیه را دریافت کنید.

    آسانترین راه دریافت اقامت در ترکیه چیست؟
    اقامت کوتاه مدت ترکیه راحتترین و کم هزینه ترین نوع اقامت در این کشور محسوب می شود که می توان آنرا با اجاره خانه در ترکیه و یا حتی اقامت در هتل و یا نزد بستگان، دریافت نمود. اما در عین حال پر ریسک ترین نوع اقامت هم هست، چرا که حتی با ارائه کلیه مدارک خواسته شده، ممکن است اداره مهاجرت درخواست شما را البته با دلایل منطقی قبول نکرده و شما را به اصطلاح ریجکت کند.

    نمایشگر ویدیو

    00:00
    05:17
    اقامت کوتاه مدت ترکیه چیست؟
    اقامت کوتاه مدت مانند اقامت توریستی، اقامتی است که برای یکسال به شما اجازه اقامت در ترکیه را میدهد. از ابتدای سال 2020 اقامت توریستی ترکیه غیر قابل تمدید اعلام شده و فردی با این اقامت، بیشتر از زمان مشخص شده نمی تواند در ترکیه بماند.

    اقامت از طریق اجاره ملک ( یکساله)
    به این اقامت، اقامت توریستی می گویند. متقاضی این نوع از اقامت ترکیه می تواند با اجاره یک منزل مسکونی و طی کردن روال قانونی کارت کیملیک توریستی خود را برای مدت یکسال دریافت کند. واضح است که اجاره ملک و یا حتی طی تمامی مراحل قانونی، تضمینی برای دریافت صددرصد اقامت توریستی نیستند و نظر مامور پرونده بسیار مهم است.

    اقامت از طریق شرکت در دوره های آموزشی (یکساله)
    برای شرکت در دوره های آموزشی مثل دوره تومر، دوره های بین المللی تخصصی مثل آشپزی، مدلینگ، آرایش، حسابداری بین المللی و غیره که مدت زمانی بیش از 90 روز طول دوره است، نیاز به دریافت اقامت یکساله ترکیه دارید. برای این منظور باید نامه پذیرش و مدرک شرکت در دوره مورد نظر را همراه با بقیه مدارک تحویل اداره مهاجرت بدهید. دقت کنید که حتما موسسه برگزار کننده دوره ها باید از نظر دولت ترکیه، معتبر و رسمی باشد.برای دریافت اقامت توریستی در این روش، شما الزام به اجاره منزل ندارید. ارائه یک آدرس ثبت شده موثق( مثل برگه پذیرش هتل) هم کفایت میکند.

    اقامت دانشجویی
    همان اقامت تحصیلی است .این اقامت فقط به افرادی که از یک نهاد علمی معتبر مانند دانشگاه پذیرش داشته باشند تعلق میگیرد. واضح است که مدت این اقامت به اندازه مدت زمان تحصیل است و بعد از آن میبایست برای نوع دیگری از اقامت ترکیه اقدام کرد.

    شرایط دریافت اقامت توریستی ترکیه در سال 2020
    در زمان تهیه این مطلب (ماه می 2020 میلادی) آخرین تغییر قانون تمدید اقامت توریستی به شرح زیر اعمال شده است :

    بر اساس مصوبه جدید در مورد بند «e» ماده یک قانون «۶۴۵۸/۳۱ اتباع خارجی و حفاظت بین‌المللی» در باره اخذ و تمدید اقامت ترکیه به صورت موقت توریستی، از یکم ژانویه سال 2020، اتباع خارجی به جز شهروندان کشورهای عضو سازمان همکاری توسعه و اقتصادی(اتریش، بلژیک، کانادا، دانمارک، فرانسه، آلمان، یونان، ایسلند، ایرلند، لوکزامبورگ، هلند، نروژ، پرتغال، اسپانیا، سوئد، سوئیس، ترکیه، انگلیس و آمریکا، ایتالیا، ژاپن، نیوزیلند، فنلاند، استرالیا، جمهوری چک، مجارستان، مکزیک، کره جنوبی، لهستان و جمهوری اسلواکی)، اتحادیه اروپا، فدراسیون روسیه و جمهوری خلق چین، اقامت توریستی ترکیه را به مدت یک سال اخذ خواهند کرد.

    • مطابق این طرح جدید، متقاضیان تمدید اقامت توریستی ترکیه، تنها می توانند حداقل پس از گذشت یک سال از پایان مهلت اقامت قبلی یک ساله توریستی خود دوباره به دریافت این اقامت مراجعه کنند.
    • به گفته مسئولین اداره مهاجرت ترکیه، مراجعت‌هایی که قبل از تاریخ یکم ژانویه 2020 انجام گرفته است، ولو تاریخ رجوع آن ها بعد از این تاریخ نیز موکول شده باشد، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
    • بر این اساس، اتباع خارجی از جمله شهروندان ایران می توانند پس از پایان مهلت اقامت ترکیه به صورت موقت توریستی، طبق مقررات موجود بین کشور متبوع و ترکیه به کشور ورود و خروج کنند. اتباع خارجی در هر ۱۸۰ روز سال مجموعا می توانند ۹۰ روز در ترکیه اقامت داشته باشند.
    • در همین زمینه متقاضیان در صورت پایان مهلت اقامت توریستی‌شان و حائز بودن شرایط لازم می توانند از موارد دیگری مانند تحصیل، مالکیت اموال غیرمنقول یا اجازه کار در ترکیه که در سایت «goc.gov.tr» نیز اعلام شده است، اقامت ترکیه را اخذ کند.
    مدارک لازم جهت اقامت کوتاه مدت ترکیه در قانون جدید
    1. قرارداد اجاره خانه به مدت حداقل یکسال به نام شخصی که قصد اخذ اقامت دارد یا دریافت برگه از هتل که به همین مدت زمانی اشاره کند (این آدرس توسط اداره امنیت چک می شود)
    2. بیمه سلامتی یکساله
    3. فرم درخواست راندوو (وقت مراجعه جهت تحویل مدارک به اداره کوچ)
    4. تایید اجاره نامه توسط دفترخانه ( نوتر )
    5. پاسپورت و کپی پاسپورت
    6. عکس ۴ قطعه مخصوص کارت اقامت
    7. دریافت شماره مالیاتی از ورگی دایرسی (vargı numurası)
    8. فیش واریز اداره مهاجرت
    9. برگه تایید شرکت در دوره آموزشی ( درصورت وجود)
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏15/12/20
    کوکی♥❄ از این پست تشکر کرده است.