1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

HP و شایعه فروش تجارت نوت بوک به سامسونگ

شروع موضوع توسط Mohammad ‏27/3/11 در انجمن سخت افزار

  1. Founder

    تاریخ عضویت:
    ‏11/11/10
    ارسال ها:
    13,007
    تشکر شده:
    13,557
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    در دنیای کمپانی‌های بزرگ، سیاست‌ها و روش‌های کاری مختلفی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها، بر اساس موقعیت و شرایط مورد نظر، اتخاذ می‌شود. در بین شرکت‌های فناوری، یکی از روش‌های معمول که گاه و بیگاه برای یکی از آن‌ها به کار گرفته می‌شود، شایعات است. شایعاتی که برخی از آن‌ها با گذشت زمان به حقیقت می‌پیوندند و برخی دیگر، بلافاصله از سوی گروه مورد هدف قرار داده شده تکذیب می‌شوند. اما دلیل اصلی ایجاد این شایعات چه چیزی می‌تواند باشد؟



    [​IMG]


    شرکت اچ‌پی در حال حاضر بزرگ‌ترین فروشنده نوت بوک در بازار جهانی و یکی از مطرح‌ترین آن‌ها در بازار آمریکا و اروپا است. شرکتی که در حدود ۱ هفته پیش، شایعاتی درباره آن مبنی بر فروش خط تولید نوت‌بوک‌هایش به سامسونگ شنیده شد. Commercial Times در گزارش خود در این‌باره آورده بود که با توجه به حجم بزرگ این اتفاق، شرکت کره‌ای سامسونگ الکترونیک می‌تواند یکی از مطرح‌ترین گزینه‌ها برای این واگذاری باشد.

    اگر در خاطر داشته باشید، چند سال پیش نیز، اتفاق مشابهی در این رابطه افتاده بود. شرکت بزرگ IBM تصمیم گرفت تا توجه خود را بر روی نرم‌افزار و سرویس‌های مختلفش معطوف کند و تجارت سخت‌افزار (از جمله لپ‌تاپ و هارد) را به شرکت‌های دیگری (مانند Lenovo) واگذار نماید. اما Digitimes در گزارش خود مطلب دیگری را عنوان کرد. او گفت در اواخر سال ۲۰۱۰، بین دو شرکت سامسونگ و HP توافقاتی در این رابطه صورت گرفته است.

    یک روز پس از انتشار این شایعات در فضای وب، HP عکس‌العمل خود را نسبت به این گفته‌ها نشان داد و کلیه حدس و گمان‌های منتشر شده را رد کرد. اچ‌پی در بیانیه‌ خود اشاره داشت که تولید و تجارت نوت‌بوک، هسته اصلی استراتژی‌های این شرکت است.
    ایجاد شایعات در چند وقت گذشته برای برخی شرکت‌ها، مسئله‌ای بود که به کرات توسط کاربران دیده و شنیده شد. شاید بزرگ‌ترین و جدیدترین آن‌ها که توسط بسیاری از وبلاگ‌های فناوری نیز منتشر گردید، خبر زنده ماندن چند هفته‌ای استیو جابز و وخامت شدید حال وی، پس از رجوع او به بیمارستان بود. شایعه‌ای که با حضور رسمی جابز در ضیافت اوباما و پس از آن، در کنفرانس رسمی اپل برای معرفی آی‌پد ۲، کاملا منتفی گردید.


    گرد آوری: تاپ فروم
    منبع: وبلاگینا