1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

عکس‌هایی جالب از 150 سالِ گذشته دنیا

شروع موضوع توسط asbesefid ‏22/1/23 در انجمن جهان

  1. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏31/10/22
    ارسال ها:
    1,037
    تشکر شده:
    3,457
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    با مشاهده عکس‌هایی جالب در واقع تاریخ 150 سالِ گذشته دنیا را مرور می‌کنیم. عکس‌های کار شده در آن به کوشش یک تیم از کارشناسان رنگی شده است و به این ترتیب می‌توانیم نگاه واقعی‌تری به گذشته انسان داشته باشیم.

    دو زنِ گِیشا
    [​IMG]

    این تصویر از دو زنی که بنابر شغلشان گِیشا محسوب می‌شدند در حدود 100 سال قبل گرفته شده است. لازم است توضیح دهم بر خلاف باور عامه در ژاپنِ آن روزها، گیشا بودن به هیچ‌وجه به معنی فاحشه بودن نبود. در ژاپنِ آن زمان دخترانی برای گیشا شدن تربیت می‌شدند. گیشا به معنی هنرمند به زنانی گفته می‌شد که به وسیله رقص، خوانندگی و نواختنِ سازِ سمیسِن(سازی شبیه به عود) و البته مهارت در مکالمه باعث سرگرمی مشتریان می‌شدند. برخی از گیشاها در گل‌آرایی و خطاطی هم مهارت داشتند.



    لبخندِ بی‌رمقِ مونالیزا برای جان سالم به در بردن از جنگ جهانی دوم
    [​IMG]

    این عکس در سال پایانی جنگ جهانی دوم یعنی 1945 گرفته شده است. در جریان جنگ جهانی دوم، سلامتیِ تقریبا تمام آثار هنریِ با ارزشِ حاضر در اروپا به وسیله جنگ تهدید می‌شد و بسیاری از این اثار مانند همین تابلو به انبارهایی امن منتقل شدند. در جریان این عکس مسئولان موزه که از پایان یافتن جنگ مطلع شده بودند این اثر باارزشِ داوینچی را از انبار و جعبه خارج کردند.




    مهاجرت به هوای داشتن زندگی راحت‌تر
    [​IMG]

    در این عکس که در سال 1905 گرفته شده است، اعضای خانواده‌ای ایتالیایی مشخص است که تازه به آمریکا رسیده‌اند. در آن زمان ایتالیایی‌های زیادی از طریق دریا به آمریکا مهاجرت می‌کردند. این عکس در جزیره اِلیس در نیویورک گرفته شده است.




    لوسیل بال وقتی فقط دو سال داشت
    [​IMG]

    این عکس از کودکی بازیگر مشهور هالیوود یعنی لوسیل بال در سال 1913 گرفته شده است.



    دو ملکه در یک قاب
    [​IMG]

    در این عکس که در سال 1897 گرفته شده است می‌توان ملکه ویکتوریا و نوه جوانش یعنی ویکتوریا یوجین، شاهزاده بتنبرگ را مشاهده کرد. شاهزاده ویکتوریا یوجین بعدها ملکه اسپانیا شد.




    لحظاتی پیش از ورود به جهنم
    [​IMG]

    این عکس در سال 1944 و در نزدیکی ساحل نرماندی در فرانسه گرفته شده است. تنها دقایقی پس از ثبت این عکس، این سربازان در ساحل نرماندی و در حالی که ارتش نازی انتظارشان را می‌کشید از شناورهایشان پیاده شدند و بیشترشان هیچ‌وقت غروب خورشید در آن روز را ندیدند.




    ستاره‌های جنگ ستارگان
    [​IMG]

    این عکس در سال 1977 و از گروه بازیگران سری فیلم‌های جنگ ستارگان گرفته شده است. در این عکس هریسون فورد(هان سولو)، دیوید پروز(دارث ویدر)، پیتر میهیو(چوباکا)، کری فیشر(پرنسس لیا)، کنی بیکر(آر2دی2) و مارک همیل(لوک اسکایواکر) حاضر هستند.

    مخترع تلفن و همسرش
    [​IMG]

    این عکس در سال 1898 در منطقه نوا اسکوشیا در کشور کانادا گرفته شده است. سوژه‌های این عکس الکساندر گراهام بل و همسرش میبل هستند.

    جیمز دین
    [​IMG]

    این عکس از ستاره بی چون و چرای آن روزهای هالیوود یعنی جیمز دین مشغول امضا دادن به طرفدارانش در سال 1955 گرفته شده است. این بازیگر در آن زمان برای بازی در فیلم Giant در منطقه مارفا در تگزاس حضور داشت.

    نازی‌ها این‌طرفی رفتند!
    [​IMG]

    یکی از مشهورترین و نمادین‌ترین عکس‌های جنگ جهانی دوم که در آن یک دهقانِ سیسیلی مشغول نشان دادن مسیر حرکت نیروهای آلمانی به یک افسر آمریکایی است.

    و در نهایت مرلین مونرو
    [​IMG]

    این مقاله از عکس‌های تاریخی را با عکسی از مرلین مونرو که ظاهرا توسط رابین کلارک گرفته شده است به پایان می‌رسانیم.
     
    -Shovalie- و Anoosh از این پست تشکر کرده اند.