1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

هر آنچه دوست دارید درباره لالایی های کودکانه بخوانید

شروع موضوع توسط niniato ‏5/1/23 در انجمن بازارچه انجمن

  1. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏3/5/21
    ارسال ها:
    28
    تشکر شده:
    10
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    درباره لالایی کودک چه می دانید؟
    لالایی کودک را می توان اولین تجربه او با موسیقی دانست. تاثیرات طولانی مدت موسیقی بر روی ذهن از دوران کودکی تا بزرگسالی از نظر علمی اثبات شده است. از چند ماه اول تولد، ذهن کودک جوانب مختلف موسیقی هایی که برای او پخش می شوند همانند آهنگ های کودکانه یا لالایی هایی هنگام خواب، را به شیوه ای خاص و منحصر به فرد پردازش می کند. این امر در برقراری ارتباط با دیگران، ایجاد حرکات با دستان و پا، یافتن احساس آرامش و حتی لذت بردن کمک می کند.

    لالایی کودک را به آرامش دعوت می کند. بسیاری از والدین از لالایی برای خواباندن کودک استفاده می کنند. در اوقات بی قراری کودک و یا گریه های ناتمام او، خواندن لالایی برای کودک می تواند در کنترل احساسات او کمک کند.

    لالایی کودک چیست؟
    همگان لالایی کودک را به عنوان یک ترانه دلنشین که برای ایجاد آرامش و خواباندن کودک استفاده می شود، می شناسند. اکثر لالایی های کودکانه قدیمی که ما با آنها بزرگ شده ایم، دارای تاریخچه خاص خود می باشد. هرچند که امروزه لالایی کودکانه های مختلفی نیز ساخته شده است، اما لالایی های قدیمی در میان کودکان نسل جدید همچنان از طرفداران خاص خود برخوردار می باشند.

    لالایی کودک معمولا دارای ریتم لطیف و موسیقی دلنشینی می باشد که کودک به راحتی می تواند آن با آن ارتباط احساسی برقرار کند. در مورد کودکان کمی بزرگتر، همخوانی با لالایی یا زمزمه کردن آن نیز به نوعی تمرین حافظه تبدیل شده است. برای بسیاری از والدین خواندن لالایی برای کودک به مثابه داشتن اوقاتی خوش پیش از به خواب رفتن کودکشان نیز می باشد.

    واکنش کودک به لالایی
    اکثر کودکان به طور ذاتی به موسیقی علاقه نشان می دهند. ریتم و نوع آهنگ و لالایی کودک را به آرامش و یا هیجان تشویق می کند. در چنین مواقعی بهتر است والدین نیز در خواندن لالایی کودک را همراهی و او را تشویق کنند.کودک از انجام اینکار لذت می‌برد و توجهی که اطرافیان نسبت به حرکات او نشان می دهند نیز لذت می برد.

    بسیاری از مادران در دوران بارداری با کودک خود صحبت می کنند و یا به طور مداوم برای او لالایی های دوران کودکی خود را بازخوانی می کنند. جنین صدای مادر خود را بیشتر می شنوند و نسبت به صدای او واکنش بیشتری نشان می دهد. همین امر در مورد موسیقی و لالایی کودک که برای او خوانده یا پخش می شود نیز صدق می کند. ذهن کودک موسیقی را همانند صدای مادر خود درک می کند و هنگام تولد نیز با صدای مادر و لالایی های او آرامش پیدا می کند.

    با توجه به تاثیر عمیقی که لالایی بر ذهن کودک می گذارد، بهتر است تا حدالامکان ذهن کودک خود را به موسیقی‌های ملایم و لطیف علاقمند کنید. با به کار بردن کلمات ساده که بیان آن برای کودک راحت تر است، او را به همخوانی و یادگیری لالایی تشویق کنید. وقتی مادر برای کودک لالایی می‌خواند با تکرار ریتم موسیقی، او را با زبان آشنا می‌سازد. مادر می‌تواند با موسیقی و لالایی‌های شبانه، حس و اشتیاق به یادگیری را در کودک تقویت کند.