1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

با عوامل موثر در سیاه شدن تصویر در تلویزیون ال‌ای‌دی دوو آشنا شوید

شروع موضوع توسط yashar niazmand ‏5/1/23 در انجمن بازارچه انجمن

  1. داره خودمونی میشه!

    تاریخ عضویت:
    ‏22/3/22
    ارسال ها:
    74
    تشکر شده:
    7
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد
    با عوامل موثر در سیاه شدن تصویر در تلویزیون ال‌ای‌دی دوو آشنا شوید
    یکی از دلایل متداول سیاه شدن تصویر در تلویزیون‌های دوو مربوط به سوختگی پیکسل‌های آن است. البته طول عمر این پیکسل‌ها ارتباط زیادی به مدل تلویزیون دوو و همچنین تکنولوژی به کار رفته در مراحل ساخت آن‌ها دارد. در صورتی که این مشکل برای دستگاه تلویزیون شما پیش آمد، بهتر است هر چه سریع‌تر با کارشناسان متخصص در زمینه تعمیر تلویزیون ال ای دی دوو تماس حاصل فرمایید. در ادامه نگاهی به دلایل متداول سیاه شدن تصویر در تلویزیون دوو خواهیم داشت.

    ضربه خوردن و معیوب شدن پنل دستگاه
    یکی از عواملی که می‌تواند در تاریک شدن صفحه تلویزیون ال‌ای‌دی دوو موثر باشد، آسیب‌دیدگی و ضربه خوردن پنل است. در واقع ضربه‌ای که به قسمت ماژور پنل و یا لیکوئید آن وارد می‌شود منجر به سیاهی تمام و یا بخشی از نمایشگر خواهد شد.

    بک لایت دستگاه؛ از اصلی‌ترین دلایل سیاه شدن تصویر در تلویزیون دوو
    اصلی‌ترین دلیلی که باعث سیاه شدن تصویر در ال‌ای‌دی دوو می‌شود، خرابی بک لایت دستگاه است. در صورتی که بک لایت آسیب ببیند، لکه‌های سیاهی بر روی تصویر می‌افتند که اگر در زمان مناسب اقدام به عیب‌یابی و تعمیر آن نکنید، ممکن است لامپ‌های سالم نیز بسوزند. اگر همین روند ادامه پیدا کند به تدریج کل صفحه تلویزیون شما سیاه خواهد شد. اولین نشانه‌های یک بک لایت معیوب، این است که صفحه نمایش دستگاه تلویزیون شما به صورت مکرر، روشن و خاموش می‌شود.

    مشکل در برد پاور
    دلیل دیگری که در سیاه شدن تصاویر در تلویزیون دوو موثر است، آسیب‌دیدگی برد پاور است. دلیل این موضوع هم آن است که برد پاور، ولتاژ ضروری لامپ‌های بک لایت را تامین می‌کند. در نتیجه اگر برد پاور دچار مشکل شود، لامپ‌های بک لایت به خوبی تغذیه نمی‌شوند و در نتیجه تصویری تماما سیاه خواهیم داشت. اما دیگر جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد. زیرا تعمیر برد پاور انجام شدنی و تا حد بسیار زیادی مقرون‌به‌صرفه است. مگر در شرایطی که ایراد برد پاور تلویزیون ال‌ای‌دی دوو شما آنقدر عمیق باشد که تنها راه‌حل، تعویض این قطعه باشد.

    فرسودگی کابل HDMI
    خرابی و فرسودگی کابل HDMI از عوامل موثر در تاریک شدن صفحه ال‌ای‌دی تلویزیون دوو به شمار می‌آید. در نتیجه بهتر است کابل را به خوبی بررسی نمایید. در صورت مشاهده هرگونه خرابی کابل توصیه ما به شما، تعمیر و یا تعویض آن است. بهتر است هر دو سه سال یک بار کابل HDMI را چک کنید.

    خرابی برد تیکان؛ از قطعات موثر در سیاه شدن تصویر در تلویزیون دوو
    یکی دیگر از قطعاتی که باعث سیاه شدن تصویر در تلویزیون دوو می‌شود خرابی برد تیکان است. برد تیکان مسئولیت ایجاد تصویر بر روی صفحه تلویزیون را بر عهده دارد. در صورتی که کوچک‌ترین مشکلی در این برد و کابل‌های رابط آن ایجاد شود، تصویر تلویزیون ال‌ای‌دی دوو کاملا به مشکل می‌خورد.

    خرابی برد تیکان عمدتا به دلیل گرم شدن بیش از حد برد و یا آب‌خوردگی پنل ایجاد می‌شود. برد تیکان مجموعه‌ای از قطعات الکترونیکی را در بر می‌گیرد که وجود اشکال در هر یک از آن‌ها سبب تاریک شدن صفحه تلویزیون ال‌ای‌دی دوو می‌شود. در بیشتر موارد، این برد قابل تعمیر است. اما نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید، سپردن امور تعمیرات به دستان یک فرد متخصص در این زمینه است.

    در شرایطی که تعمیر و یا تعویض برد تیکان توسط یک فرد بی‌تجربه انجام شود، پنل تلویزیون دچار خرابی می‌گردد که نهایتا به غیرقابل تعمیر شدن تلویزیون دوو می‌انجامد. شایان ذکر است که در حال حاضر پنل یا همان صفحه نمایش قیمت بسیار بالایی دارد و هزینه تعویض آن نیز اصلا مقرون‌به‌صرفه نیست. تعمیر این برد نیاز به ابزارهای تخصصی و حرفه‌ای در این زمینه دارد. همچنین قطعات استفاده شده به منظور تعمیر برد تیکان باید کاملا اورجینال باشند.



    این مطلب از سایت دیبا پشتیبان ایرانیان استخراج شده است ، در صورت تمایل می توانید وارد لینک زیر شوید و این مطلب را به طور کامل مطالعه کنید :

    علت سیاه شدن تصویر در تلویزیون دوو و راهکار رفع آن


    همچنین اگر در خصوص تعمیر تلویزیون دوو به مشاوره یا تعمیرکار حرفه ای تلویزیون نیاز دارید می توانید با نمایندگی تعمیرات دیبا پشتیبان ایرانیان تماس حاصل بفرمایید .