1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

راه اندازی خط تولید کارتن سازی

شروع موضوع توسط daykatpack ‏20/12/22 در انجمن مقالات آموزشی

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏20/12/22
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    ماشین سازی
    عوامل مختلفی سر راه شما قرار می گیرد. کارتن که امروزه بخش مهمی از صنایع بسته بندی را به خود اختصاص داده است در واقع از کاغذ که مهمترین ماده اولیه در تولید این محصول می باشد ساخته می شود. امروزه صنعت بسته بندی از اهمیت زیادی برخوردار است و بیشتر تولید کنندگان سعی می کنند تا محصول نهایی به بهترین شیوه ممکن در بازار عرضه شود و به دست مشتری برسد.

    برای همین است که تمامی محصولات موجود در بازار با یک بسته بندی متفاوت عرضه می شوند و هر محصول یک جعبه اختصاص به خود دارد که معرف محصول و مشخصات آن می باشد.

    قبل از راه اندازی خط تولید کارتن سازی باید یک منبع معابر برای تهیه مواد اولبه پیدا کنید چون اگر از قبل بدون فکر به تهیه مواد اولیه تمام تجهیزات این کارگاه را تهیه کنید و ان را راه اندازی کنید قطعا با مشکل تهیه مواد مواجه خواهید شد و در این بین وقفه طولانی در شروع و راه اندازی خواهید داشت.

    انواع مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی


    مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی بسته به نوع کارتن متفاوت است. اما در اصل مهمترین ماده کاغذ است که ۸۰ درصد کارتن تولیدی را تشکیل می دهد. بیشترین هزینه ای که شما برای تهیه مواد اولیه صرف می کنید مربوط به تهیه کاغذ است و مهمترین مسئله ای که در موفقیت شما و کارگاه کارتن سازی شما دخیل است تهیه مواد اولیه با کیفیت است تا تداوم رضایت مشتریان را در تمام شرایط به دنبال داشته باشد.

    عوامل متعدد در انتخاب کاغذ مصرفی در کارتن سازی

    به طور کلی مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی با توجه به نوع کارتن تعیین می شود که در مورد کاغذ هم صدق می کند. کاغذهای مصرفی با توجه به شرایط کارتن از لحاظ وزن و مکان نگهداری و اینکه برای چه لایه ای مورد استفاده قرار می گیرند. هر نوع کاغذی که در این فرآیند استفاده می شود از نظر کیفیت متفاوت می باشد و این مسئله بر روی قیمت بسته بندی تاثیر می گذارد. پس قیمت یکی از المان های تاثیر گذار در انتخاب نوع کاغذ مصرفی در لایه های کارتن دارد.

    مخمترین عامد که تعیین کننده نوع کاغد مصرفی است جایگاه مورد استفاده در کارتن است. اینکه کاغذ برلی چه لایه ای استفاده شود نوع ان متفاوت است.

    کاغذ رویی کارتن


    در کارتن سازی بخش رویی و انتخاب کاغذ برای این بخش اهمیت ویژه ای دارد. معمولا کاغذ رویه یک فرآورده دو لایه می باشد که شامل لایه رویی و لایه پایه می باشد. روش تولید این مدل کاغذ کرافت یا شبه کرافت است که دو نوع الیاف تازه و الیاف بازیافتی در تولید آن استفاده می شود.

    این گونه از کاغذها مزایایی از قبیل مقاومت در برابر ترک خوردگی و سختی بالا، قیمت مناسب و چاپ پذیری می باشد.
    لایه کنگره ای کارتن: لایه ی کنگره ای یا لایه موج دار بین دو کارتن وزتی بالغ بر 112 تا 180 گرم بر مترمربع را دارد. برای تولید این کاغذ از خمیر مخلوط که شامل سولفيت خنثي نيمه شيميايي پهن‌برگان و الياف بازيافتي است استفاده می شود.