1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

شگفتی ها و مزایای نقاشی برای کودکان اوتیسم

شروع موضوع توسط niniato ‏14/12/22 در انجمن کودک و نوجوان

  1. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏3/5/21
    ارسال ها:
    28
    تشکر شده:
    10
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    تجربه بیان خود از طریق نقاشی و دیگر هنرهای تصویری و تجسمی به طور گسترده ای به عنوان نوعی درمان به کار گرفته شده است، زیرا جای تعجب نیست که هنر احساس آرامش و آرامش را به ارمغان می آورد. این نوع درمان به عنوان "هنر درمانی" شناخته می شود و درمانی است که به طور گسترده توسط درمانگران در مواجهه با چالش هایی که اغلب افراد مبتلا به اوتیسم با آن مواجه هستند، استفاده می شود.

    برای کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم که دارای مشکلات حسی هستند، هنر درمانی مانند نقاشی کشیدن می تواند راهی موثر برای کمک به آنها باشد. این به این دلیل است که افراد مبتلا به اوتیسم معمولاً می‌توانند فرآیندهای ورودی حسی از جمله فعالیت‌های غیرکلامی را بهتر تجربه کنند.

    نقاشی یک رویکرد درمانی
    هنر درمانی نوعی روان درمانی تعریف می کند که از رسانه های هنری مانند نقاشی و صنایع دستی به عنوان ابزار اصلی بیان و ارتباط استفاده می کند. در این مورد، نقاشی به عنوان یک ابزار تشخیصی استفاده نمی شود، بلکه به عنوان وسیله ای برای مقابله با مسائل عاطفی که ممکن است گیج کننده و افسرده کننده باشند، استفاده می شود. کودکان اوتیسم ممکن است مشکلات، ناتوانی ها یا تشخیص های مختلفی داشته باشند. اینها شامل مشکلات عاطفی، رفتاری، یا سلامت روان، یادگیری یا ناتوانی فیزیکی، شرایط تهدید کننده زندگی، شرایط عصبی و بیماری های جسمی است. رسانه‌ها شامل هنر رسانه‌ای مانند نقاشی و طراحی، فرآیندهای خلاقانه مانند کاردستی و تولید آثار هنری برای کشف احساسات و تخیلات کودکان اوتیستیک هستند. همچنین امنیت در درگیری های عاطفی اوتیسم را فراهم می کند و مهارت های اجتماعی اوتیسم را توسعه می دهد.

    فواید هنر درمانی
    کودکان مبتلا به اوتیسم می‌توانند از روش‌ های هنردرمانی مانند ساخت کاردستی و نقاشی برای بهبود تماس چشمی، رابطه بین علت و معلول با اشاره ها، عبارات احساسی و دستورالعمل‌های متنی بهره ببرند. برخی از توانایی های کودکان مبتلا به اوتیسم ارائه مفاهیم انتزاعی و حافظه عاطفی خود از طریق نقاشی است.

    نقاشی کشیدن، ساخت کاردستی و هنرهای دیگر می تواند به بهبود ارتباطات و توسعه روابط اجتماعی کمک کند. کودکان مبتلا به اوتیسم استعدادها و تحصیلاتی را دارند که در طول زمان می توانند رشد کنند. چرا می توان هنر درمانی را به عنوان بخشی از هنر محرک برای تکمیل سایر درمان ها گنجاند؟

    تقویت مهارت های ارتباطی کودک

    هنر درمانی مانند نقاشی می تواند به تحریک قسمت منتشر مغز کمک کند و همچنین به کودکان مبتلا به اوتیسم در بیان مکالمات غیر کلامی کمک کند. به عنوان مثال، کودکان مبتلا به اوتیسم می توانند یک نقاشی خلق کنند یا چیزی را به عنوان راهی برای برقراری ارتباط با استفاده از نمادها یا نمادها توصیف کنند. این فرآیند می تواند به توسعه ارتباط مستقیم کمک کند و به فرآیند تفکر آنها کمک کند. این روش همچنین می تواند کودکان مبتلا به اوتیسم را برای تمرکز بیشتر آموزش دهد و می تواند مستقیماً با دیگران تعامل داشته باشد. همچنین راه خوبی برای کاهش اضطراب و کمک به بهبود رشد عاطفی آنها است.


    ایجاد و توسعه احساسات و عواطف با استفاده از هنر

    یکی از دلایل مفید بودن هنر درمانی و نقاشی کشیدن برای کودکان مبتلا به اوتیسم را می توان در حفظ ثبات عاطفی آن دانست. داشتن ثبات عاطفی و روانی برای کودکان اوتیسم نوعی با چالش به شمار می رود. از این رو، با نقاشی یا ساخت یک کاردستی، می توان آنها را برای ابراز احساسات از طریق طراحی یا طراحی فعالیت هایی مانند ساخت نقاشی های کلاژ و کاردستی آموزش داد. این درمان همچنین برای آموزش استقامت و صبر آنها در حل یک کار هنری غیر از کمک به بهبود بیان و احساسات آنها استفاده می شود.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏14/12/22