1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

مهمترین نکات برای خرید دورکن چیست؟

شروع موضوع توسط ariowood ‏16/11/22 در انجمن محصولات اینترنتی

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏15/8/22
    ارسال ها:
    3
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    حتما میدونید که دورکن چوب یکی از مهمترین ماشین آلات صنایع چوب هست و مدل های متنوع و مختلف اون از برندهای مختلف آسیایی و اروپایی در بازار ایران وجود داره که هر کدومششون قیمت متفاوتی دارند. اما برای خرید این دستگاه خیلی مهم چند تا نکته مهم وجود داره که به اختصار در زیر به اونا اشاره میکنم:

    [​IMG]

    1- قیمت دورکن

    قیمت این دستگاه به پارامترهای مختلفی مربوط میشه که اولین پارامتر اون به حجم کاری هست که این دستگاه میتونه انجام بده، به عبارتی میزان ساعت کار شبانه روز برای دور کردن قطعات چوب. دراین سطح دستگاه دورکن میتونه صنعتی باشه یا تولیدی یا خدماتی. معمولاً در سطح پایین که میشه کارگاهی از دستگاه هایی استفاده میشه که تنها برش در اونها مد نظره نه دقت. اما دقت برای حجم کارهای زیاد مطرح هست که عموماً در سطح کارخونه های بزرگ یا صنعتی انجام میشه. پس برای خرید این دستگاه حتما باید دقت کنید که حجم کاری شما و سطح کاری که میخواید انجام بدید چقدره؟

    2- کیفیت و ایمنی دورکن

    هر دستگاهی فارغ از خوب بودنش نیاز به کیفیت بالای قطعات و البته ایمنی کار داره. دورکن ها عموما یک منطقه یا محدوده خطر دارن که در زمان خرید با خریدار آموزش لازم داده میشه. این منطقه معمولاً از این جهت مهمه که جلوی مخاطرات احتمالی، مثل پرش قطعه به سمت اپراتور یا قطع انگشت یا دست و ... رو میگیره. ترمز موتور دورکن هم بخش مهم دیگریه که بهتره در کمترین زمان ممکن چرخش تیغ اره رو متوقف کنه. مثلا مورد ایمنی توی دورکن های جووی 10 ثانیه هست و در واقع ایمن ترین دستگاه بین بقیه دورکن ها محسوب میشه.

    نکته بعدی پوشش سطح کشویی دورکن هست که بهترین حالت یا مدل اون آلومینومی هست که هم سخت کاری شده هم آنودایز شده تا سبک باشه و البته در برابر انواع ضربات مقاومت کنه. اگر غیر از این بود، برای خرید دورکن تامل کنید. البته الان اکثر دورکن ها سطح کشویی آلومینیومی دارن. اما بریم رو بحث کیفیت که خیلی مهمه. استفاده از ریل X_ROLL یه نکته با ارزش توی هر دورکنی محسوب میشه که به نسبت ریل واگنی عمر طولانی تری داره و البته گرون تره.

    عرض مناسب، ریل روان، برش دقیق و بدون لب پریدگی (این مورد و باید از نزدیک برید ببینید)، گونیا با قابلیت تنظیمات دلخواه شما به زوایای مختلف و دقت در برش انواع ورق های مختلف نکات مهمی هست که باید برای پارامتر کیفیت لحاظ کنید. اگر بخوام نکات دیگری رو هم بگم میتونم از بدنه دستگاه صحبت کنم که بهتره از ورق‌های با ضخامت بالا تهیه شده باشه، همچنین تست زاویه پذیری و بالا و پایین شدن تیغ اره هم خیلی مهمه و نشون دهنده میزان روان بودن و به عبارتی کیفیت قطعه است.

    3- عملکرد دستگاه دورکن

    عملکرد ارتباط و هم پوشانی خاصی در برخی قسمت ها با کیفیت داره. به عبارتی، وقت کیفیت خوب باشه، عملکرد هم مناسب خواهد بود.خروجی کیفیت بالا میشه برش با لبه های تیز، صاف و بدون اعوجاج در طول قطعه کار و همچنین راحت بودن تنظیمات تیغ اره و گونیاهای عقب و جلو که عموماً با مراجعه حضوری به شرکت های فروشنده میتونید این مورد رو تست کنید.

    4- پشتیبانی فنی دورکن و شرایط فروش

    یکی از مهمترین مواردی که شاید از موارد بالا مهمتر باشه پشتیبانی فنی و شرایط فروش دورکن هست. گارانتی دستگاه، تامین قطعات و ابزار دستگاه، تامین چسب و حتی رفع خرابی یا آموزش های لازم و تخصصی بخشی از پشتیبانی این محصول هستن که خیلی خیلی مهمه و حتما دقت کنید از کجا دورکن میخرید. ممکنه برید یه جایی دورکن بخرید، اما پشتیبان این دستگاه توانایی فنی لازم برای آموزش یا پشتیبانی از دستگاه رو نداشته باشه یا محدودیت داشته باشن و این یعنی ضرر شما در وقت نیاز. پس حتما دقت کنید این دستگاه رو از کجا میخرید و البته موقع خرید حتما ضمانت نامه دستگاه رو بگیرید. در این زمینه گروه صنعتی آریو قطعا یکی از بهترین گزینه هاست.

    [​IMG]

    در کنار پشتیبانی فنی، شرایط فروش هم خیلی مهمه و عموما شرکت های حاضر در صنعت چوب ایران، دستگاه ها یا ماشین آلات این حوزه رو با شرایط به خصوصی میفروشن. البته این شرایط در زمان برگزاری نمایشگاه های بین المللی صنعت چوب به صرفه تر و بهتر هم میشه، پس هیچ کدوم از این نمایشگاه ها رو از دست ندید. حتی حضور در جشنواره های فروش، تخفیف فروش و حتی حضور در شوروم این شرکت ها برای خرید هم میتونه خیلی مهم باشه. چون شامل تخفیف ویژه هست.

    به صورت کلی، برای خرید دور کن که البته خیلی ها بهش میگن "دستگاه برش ام دی اف"، حتما و حتما اول به سطح بازار و مقیاس تولید خودتون نگاه کنید و بعد تصمیم به خرید بگیرید. چون تفاوت زیادی از نظر قیمت، کارای و امکانات بین مدل های صنعتی، کارگاهی و خدماتی وجود داره که عموماً خیلی ها این تفاوت ها رو نمیدونن و خرید اشتباهی انجام میدن. جا داره این نکته روهم بگم که صرفا خرید یه دورکن کافی نیست و کنار این دستگاه باید چند تا دستگاه دیگه هم بخرید تا خط تولید شما کامل بشه و بتونید محصول خوبی به بیرون بدید. در نهایت هم پیشنهاد میکنم بهترین مدل های مختلف این دستگاه ها رو از لینک زیر ببینید:

    دورکن چوب، قیمت خرید دستگاه برش ام دی اف - گروه صنعتی آریو