1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

مساحت خانه و زمین خود را به راحتی با گوشی به دست آورید

شروع موضوع توسط asbesefid ‏14/11/22 در انجمن مهندسی عمران

  1. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏31/10/22
    ارسال ها:
    1,037
    تشکر شده:
    3,457
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    آیا میخواهید مساحت خانه یا زمینی را محاسبه کنید ولی ابزار لازم برای اندازه گیری و وقت کافی برای مراجع به شهرداری را ندارید؟ پس با آموزش اندازه گیری مساحت زمین با استفاده از گوشی همراه شوید.

    حساب کردن مساحت خانه و زمین کار دشواری است، به خصوص اگر مالک آن شخص دیگری باشد. شما ممکن است با گرفتن یک متر در دستتان و گشتن دور خانه و زمین خود، پس از تلاش فراوان بتوانید مساحت دقیق آن را به دست بیاورید، ولی مسلما مالکان زمین های دیگر چنین اجازه ای را به شما نمی دهند. همچنین اگر شما قصد خرید یا فروش زمین های بزرگ، مانند زمین های زراعی را داشته باشید، اندازه گیری مساحت آن به کار بسیار دشواری خواهد بود. همچنین در شرایطی که زمین مورد نظر دارای وجه های متفاوت و نامساوی باشد، اندازه گیری مساحت آن کار هر کسی نیست و نیاز به متخصص دارد. یکی از راه های حل این مشکلات مراجعه به شهرداری و مراکز مربوطه است که انجام این کار نیز علاوه بر هزینه بر بودن، ساعاتی از وقت شما را در ترافیک و صف های طولانی به هدر می دهد.
    اما امروز به لطف گوشی های هوشمند و نقشه های ماهواره ای گوگل دیگری نیازی به انجام چنین پروسه طولانی و خسته کننده ای وجود ندارد. شما می توانید تنها با استفاده از اپلیکیشن های مخصوص اندازه گیری مساحت و فاصله و محیط، این کار را در عرض چند دقیقه با حرکت انگشتان دستتان انجام دهید. یکی از بهترین اپلیکیشن های موجود برای اندازه گیری مساحت زمین، GPS Fields Area Measure است. این اپلیکیشن رایگان بوده و مختص گوشی های اندرویدی است.

    اگر شما از گوشی آیفون استفاده می کنید، اپلیکیشن مشابهی با نام GPS Area Measure برای iOS موجود است.

    در اینجا قصد داریم نحوه اندازه گیری مساحت قطعات مختلف زمین را با استفاده از این اپلیکیشن به شما آموزش دهیم.

    ابتدا اپلیکیشن GPS Fields Area Measure را دانلود و نصب کرده و سپس آن را اجرا نمایید. توجه کنید که برای استفاده از این اپلیکیشن باید به اینترنت متصل باشید.

    اکنون برای فارسی سازی زبان اپلیکیشن، روی آیکون همبرگردی (شبیه سه خط افقی) کلیک کرده و گزینه Settings را انتخاب نمایید. در صفحه جدید روی Display language کلیک کرده و در لیست باز شده گزینه Persian را انتخاب کنید. اگر زبان منوی گوشی شما فارسی است ممکن است نیازی به انجام این مراحل نباشد.

    پس از انجام این کار، با استفاده از انگشتان خود و نقشه به نمایش در آمده، منطقه مورد نظر را برای اندازه گیری مساحت بیابید. در صورتی که یافتن منطقه با استفاده از نقشه های تصویری واقعی برایتان مشکل است، با لمس آیکون موجود در گوشه بالا و سمت چپ (به شکل دو مربع) و انتخاب گزینه "نرمال" (normal) نوع نقشه را تغییر دهید.


    سپس در صورت لزوم نقشه را مجددا به حالت ماهواره ای برگردانده، زمین یا خانه مورد نظر را با بزرگ کردن صفحه پیدا کرده و پس از یافتن آن روی آیکون زرد رنگ + مانند کلیک کنید. اکنون گزینه "مساحت" (Area) را انتخاب نمایید.

    در این مرحله دو گزینه به نمایش در خواهد آمد. در صورتی که شما به زمین مورد نظر دسترسی دارید و GPS گوشی شما قوی است، می توانید از گزینه "پیمایش با GPS" استفاده کرده و با روشن کردن GPS و حرکت دور زمین یا خانه مساحت آن را به دست آورید. در غیر این صورت گزینه "پیمایش دستی" را انتخاب نمایید.

    اکنون گوشه های مختلف زمین را با دقت و با لمس نوک انگشتان نقطه گذاری کنید. در صورتی که نقاط دقیقا در جای درست قرار نگرفته اند، لازم به نگرانی نیست چرا که می توانید با انتخاب هر کدام، آیکون قرمز رنگ جهت نمای به نمایش در آمده را گرفته و مکان نقطه را تغییر دهید. با بزرگ و کوچک نمایی مرتب تصویر، نقاط را دقیقا در هر گوشه زمین یا خانه قرار دهید.

    همچنین با انتخاب یک نقطه درج شده و لمس آیکون شبیه سطل زباله میتوان آن را حذف کرد و سایر آیکون های موجود در نوار پایینی نیز اعمالی مثل برگشتن به مرحله قبل را انجام می دهند.

    پس از پایان کار می توانید مساحت اندازه گیری شده زمین خود را در قسمت بالایی صفحه در زیر نوار زرد رنگ مشاهده نمایید.

    در صورتی که واحد اندازه گیری مساحت، متر مربع نیست، آیکون همبرگردی را لمس کرده و گزینه تنظیمات را انتخاب کنید. در صفحه ظاهر شده گزینه "واحد مسافت" را انتخاب نموده و آن را به m2 (و یا در صورت تمایل km2 برای کیلو متر مربع) تغییر دهید.
     
    M @ H @ K از این پست تشکر کرده است.