1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

تا به حال فکر کرده اید که چرا ماشین شما روشن نمی شود؟

شروع موضوع توسط sanazdf ‏8/11/22 در انجمن مهندسی مکانیک

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏15/10/22
    ارسال ها:
    9
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    یکی از دلایل ممکن است باتری ضعیف یا خراب باشد. اگر یک تستر باتری دارید که می تواند آمپرهای میل لنگ را اندازه گیری کند، از آن استفاده کنید تا ببینید آیا باتری ضعیف است یا خیر. اگر نمی توانید باتری را تست کنید، راه اندازی پرش را امتحان کنید. اگر ماشین بلافاصله روشن شود، به احتمال زیاد مشکل شما باتری مرده است. باتری را شارژ کنید و پایانه ها و کانکتورهای کابل را تمیز کنید تا از تماس خوب اطمینان حاصل کنید. اگر ماشین شما با استارت پرش روشن نمی شود، ممکن است با استارت، دینام یا یکی دیگر از اجزای سیستم الکتریکی مشکل داشته باشید. حتماً تمام دستورالعمل‌های ایمنی و جابجایی باتری و این وب‌سایت را بخوانید و دنبال کنید.

    علل شایع خرابی باتری خودرو: گرمای با دمای بالا، علت شماره 1 خرابی باتری است. حرارت باعث تسریع خوردگی شبکه و رشد شبکه در صفحه مثبت می شود. همانطور که گرما شبکه مثبت را خورده می‌کند، باتری ظرفیت و قدرت راه‌اندازی را از دست می‌دهد، که توانایی آن را برای روشن کردن موتور - به ویژه در هوای سردتر، ضعیف می‌کند. لرزش زیاد لرزش می تواند به قطعات داخلی آسیب برساند و از هم جدا شود که در نهایت منجر به کاهش عملکرد راه اندازی یا حتی خرابی باتری می شود. تخلیه عمیق / عدم شارژ مجدد پس از افت ولتاژ هنگامی که باتری تخلیه می شود، مواد فعال کریستال های سولفات سرب را در داخل صفحه تولید می کنند که به آنها مواد تخلیه شده می گویند. اگر این کریستال ها دوباره شارژ نشوند، در نهایت با هم ترکیب می شوند و کریستال های بزرگتری را تشکیل می دهند. حل شدن و شارژ مجدد این کریستال‌های بزرگ‌تر سخت‌تر است و در نهایت با ایجاد اختلال در ساختار صفحه منجر به از کار افتادن باتری می‌شود. دینام معیوب دینام معیوب منجر به شارژ کم یا تخلیه کامل باتری می شود. باتری کم شارژ ظرفیت و قدرت راه اندازی را کاهش داده است. اگر باتری به دلیل ضعیف بودن دینام به طور مداوم کم شارژ شود، باتری عمیقا دشارژ شده و سولفاته شدن رخ می دهد.

    سایر دلایل احتمالی خرابی باتری خودرو:
    کاربرد و نصب باتری

    باتری در برنامه ای که برای آن طراحی شده است استفاده نمی شود. به عنوان مثال، یک اشتباه رایج، استفاده از باتری SLI (راه اندازی-روشن-اشتعال) در خودرویی است که به باتری چرخه عمیق نیاز دارد.
    اندازه باتری برای برنامه مناسب نیست.
    وسیله نقلیه دارای لوازم جانبی الکتریکی بیش از حد است.
    باتری به درستی نصب نشده است.
    سرویس و نگهداری

    کابل های باتری تمیز نشده اند و به درستی تنظیم نشده اند تا با ترمینال های باتری مناسب باشند.
    سیستم الکتریکی خودرو تعمیر یا تغییر یافته است.
    خودرو در انباری طولانی مدت بوده است.
    چرا اگر هر روز با ماشینم مسافت کوتاهی را تا محل کار رانندگی می کنم و هیچ گونه لوازم جانبی ندارم، همچنان از باتری استفاده می کنم؟ اگر سبک رانندگی شما اغلب سفرهای کوتاه چند بار در روز است، ممکن است به دینام خود زمان کافی برای شارژ مجدد باتری پس از استارت زدن خودرو ندهید که باعث افت سریع ولتاژ می شود. چندین عامل وجود دارد که بر توانایی دینام برای شارژ کافی باتری تأثیر می گذارد، از جمله:

    چه مقدار جریان (آمپراژ) از دینام برای شارژ شدن به باتری منحرف می شود
    چه مدت جریان در دسترس است (زمان رانندگی)
    دمای باتری (در آب و هوای سرد باتری ها زمان بیشتری برای شارژ شدن نیاز دارند)
    عمر باتری
    در صورتی که علاقه مند به یادگیری مکانیک خودرو و برق خودرو هستید حتما باید در دوره های فنی حرفه ای شرکت کنید و مدرک بگبربد. علاوه بر این، تمامی آموزش ها باید به صورت عملی باشد تا به خوبی بتوانید خودرو ها را چه از نظر مشکلات مکانیکی و چه از نظر مشکلات برقی حل کنید.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏8/11/22