1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

آموزش تعمیر گوشی موبایل

شروع موضوع توسط mohamad1458 ‏7/11/22 در انجمن عمومی موبایل

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏10/10/22
    ارسال ها:
    6
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    امروزه، استفاده از انواع تلفن های همراه توسط افراد و تخصصی بودن تعمیر آن ها باعث شده آموزش تعمیرات موبایل طرفداران زیادی پیدا کند و بسیاری از افراد شغل تعمیر موبایل را به عنوان شغل اول خود انتخاب کنند. اگر شما هم به دنبال این هستید که به طور جدی وارد حوزه تعمیر موبایل شوید و به یک تعمیرکار حرفه ای تبدیل شوید، در گام اول باید به دنبال آموزشگاه معتبری باشید که زیر نظر فنی حرفه ای باشد و به آموزش صفر تا صد تعمیرات موبایل بپردازد.

    ما به شما آموزشگاه فن آموزان را معرفی می کنیم چرا که تمامی سر فصل های آموزشی زیر نظر تعمیرکاران و تکنسین های متخصص در کارگاه های پیشرفته تدریس می شوند. علاوه بر این، ارائه مدرک فنی و حرفه ای، داشتن نماد اعتماد و امکان باز آموزی رایگان از مزایای شرکت در دوره تعمیرات موبایل فن آموزان می باشد. در این مطلب، به معرفی این دوره می پردازیم تا متوجه تمایز این آموزشگاه با سایر آموزشگاه ها شوید.

    معرفی دوره آموزش تعمیرات موبایل فن آموزان
    دوره آموزش صفر تا صد تعمیرات موبایل یکی از دوره های پر طرفدار در فن آموزان بوده که در 40 ساعت به دانشجویان آموزش داده می شود. به طور کلی، این دوره به 4 بخش اصلی شامل تعمیر نرم افزار موبایل، تعمیر سخت افزار موبایل، تعمیر انواع گوشی های آیفون و اندروید تقسیم می شود.

    1- آموزش تعمیرات نرم افزار موبایل
    نرم افزار در موبایل در واقع تکمیل کننده بخش سخت افزاری بوده که به دلیل عدم لمس مشکلات به وجود آمده، بسیاری از افراد قادر به عیب یابی و برطرف کردن مشکل نرم افزاری موبایل نخواهند بود. در این بخش سعی شده که تمامی مشکلات نرم افزاری انواع مدل های گوشی را معرفی شود و راه حل های برطرف کردن آن ها به صورت عملی آموزش داده شود.

    از مهمترین مشکلات نرم افزاری موبایل که گام به گام آموزش داده می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    · روشن نشدن گوشی

    · کار نکردن صفحه نمایش

    · خرابی باتری و شارژ نشدن آن

    · عدم باز نشدن قفل گوشی

    · عدم کارکرد کیبورد تلفن همراه

    · عدم وصل شدن گوشی به کامپیوتر

    · باز نشدن دوربین موبایل

    · عدم نصب شدن نرم افزار ها

    همچنین، در دوره تعمیرات موبایل فن آموزان انواع باکس ها و دانگل ها تعمیرات موبایل، روش فلش و بوت کردن گوشی، پشتیبان گیری، بررسی کد های اختصاصی تدریس می شود.

    2- آموزش تعمیرات سخت افزار موبایل
    سخت افزار موبایل در واقع قطعات قابل لمس گوشی بوده که ممکن است به دلایل مختلف آسیب دیده و دچار مشکل شوند. در آموزش تعمیرات سخت افزار موبایل فن آموزان ضمن آشنایی با ابزار های تعمیرات موبایل، به بررسی تمام قطعات سخت افزاری موبایل مانند برد الکترونیکی، هارد، دوربین، ال سی دی، اسپیکر، جای سیم کارت و آنتن پرداخته می شود.

    علاوه بر این، قطعات سخت افزاری موبایل نسبت به ضربه، فشار، ورود مایعات و ولتاژ بالا حساس بوده و خرابی آن ها منجر به مختل شدن عملکرد کل گوشی می شود. به همین دلیل، در این دوره روش های عیب یابی سخت افزار موبایل، نحوه باز و بست انواع موبایل ها، مونتاژ قطعات و جا زدن آن ها به طور کاملا حرفه ای زیر نظر تعمیر کاران تخصصی تلفن همراه آموزش داده می شود.

    از مشکلات رایج سخت افزار موبایل که در این کارگاه آموزش داده می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    · شکسته شدن صفحه نمایش

    · شارژ نشدن باتری گوشی

    · عمل نکردن میکروفون و اسپیکر

    · کم شدن سرعت موبایل

    · خرابی دکمه ها و کار نکردن آن ها

    3- آموزش تعمیر انواع گوشی های آیفون
    گوشی های آیفون یکی از پر طرفدار ترین برند های با کیفیت موبایل می باشد که بسیاری از افراد از آن ها استفاده می کنند. افراد اندکی در بازار کار تعمیرات موبایل قادر به عیب یابی و تعمیر گوشی های آیفون هستند، چرا که مبحثی تخصصی است و یادگیری آن کمی دشوار است. به همین دلیل قسمتی از دوره تعمیرات موبایل در آموزشگاه فن آموزان به معرفی قطعات آیفون ها، وظیفه آن ها و نحوه عیب یابی و تعمیر آن ها اختصاص داده شده است.

    از مهمترین مشکلات گوشی های آیفون که آموزش داده می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    · شارژ دهی ضعیف باتری

    · پر شدن حافظه

    · فریز شدن آیفون

    · کار نکردن دکمه Home

    · عمل نکردن تاچ آیدی آیفون

    · عدم اتصال آیفون به وای فای

    · آپدیت نشدن سیستم عامل iOS

    · عدم ارسال و دریافت SMS

    آموزش تعمیر انواع گوشی های اندروید
    گوشی های اندروید توسط افراد زیادی در دنیا استفاده می شوند که به دلیل راحت تر بودن کار با آن ها و قیمت کمتر نسبت به آیفون، طرفداران زیادی دارد. آموزش تعمیر انواع گوشی های اندروید از اساسی ترین بخش کلاس تعمیرات موبایل در فن آموزان می باشد که مناسب افراد مبتدی تا پیشرفته می باشد. مشکلات متداول در انواع گوشی های اندروید شامل موارد زیر است که به صورت جامع در این کلاس یاد داده می شود.

    · خرابی Google Play به دلیل حافظه کش

    · عدم دانلود برنامه ها توسط گوگل پلی

    · عدم عملکرد رابط کاربری دستگاه

    · عدم پخش فایل های ویدئویی دانلود شده

    · هنگ کردن مداوم تلفن های همراه اندروید

    · اجرای کند نرم افزار ها
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏7/11/22