1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

راهکارهای درمانی کم پشتی مو

شروع موضوع توسط leilalh ‏7/11/22 در انجمن رشته پزشکی

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏7/11/22
    ارسال ها:
    3
    تشکر شده:
    3
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    کم پشتی مو که بیشتر در آقایان دیده می شود علل متفاوتی دارد که عامل ارث از دیگر عوامل مهمتر است. عوامل دیگری نظیر سبک زندگی، رژیم غذایی، نحوه شستشوی موها، ترشح نامنظم هورمون ها و … می تواند در این امر موثر باشد.
    راهکارهای درمانی کم پشتی مو
    – مصرف انواع مکمل ها و مولتی ویتامینها با تجویز پزشک:
    یکی از عوامل نازکی و ریزش مو این است که ریشه موها ضعیف است. اگر می خواهید موهای پرپشت و سالمی داشته باشید باید انواع ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای رشد و تقویت مو را استفاده کنید.

    بسیاری از این ویتامین ها در مواد غذایی نظیر انواع میوه جات و سبزیجات موجود است ولی می توان از مکمل هایی که توسط پزشک تجویز می شود نیز برای تقویت موها استفاده کرد. ویتامین های A، B، C و D و همین طور آهن، زینک و فولیک اسید از جمله موادی هستند که در کاهش کم پشتی مو موثر هستند.

    – مصرف روغن های مفید:
    روغن هایی از جمله روغن آرگان، روغن نارگیل، روغن بادام تلخ و … از خشکی مو جلوگیری کرده و ساقه ها را نیز تقویت می کنند. خصوصا برای افرادی که موهای خشک و شکننده دارند استفاده از مقداری از این روغن ها برای موها حالت نرم کنندگی هم در آنها ایجاد می کند.

    در بسیاری از شامپوها، کرم ها، مواد آرایشی و بهداشتی نیز از این روغن ها استفاده می شود که این نشان از مفید بودن آنها در سلامت پوست و مو دارد.
    – داروهای پزشکی:
    داروهایی مثل ماینوکسیدیل، فیناستراید و اسپیرونولاکتون برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو هستند. البته این داروها باید با تجویز پزشک استفاده شوند.

    – لیزر درمانی :
    در برخی مواقع پزشک پوست و مو تشخیص می دهد که لیزر درمانی می تواند کم پشتی مو را رفع کند. لیزر فولیکولها را تحریک می کند و سبب رشد مجدد موها می شود.

    – تزریق PRP :
    پی آر پی که پلاسمای غنی از خون است یکی از روشهای کنترل ریزش مو است. در این روش خونی که از فرد گرفته می شود طی مراحلی پلاسمای آن جدا شده و در فواصل معین به پوست سر تزریق می شود که موجب تقویت فولیکولهای مو می شود.

    – کاشت مو :
    قطعی ترین درمان کم پشتی مو کاشت مو است. تشخیص زمان و روش مناسب کاشت مو توسط پزشک انجام می شود.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏7/11/22
    M @ H @ K و Seyed از این پست تشکر کرده اند.