1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

تراژدی سریال‌های کمدی در تلویزیون/ پربیننده ترین سریال 69 درصد بیننده داشت!

شروع موضوع توسط Katia ‏2/11/22 در انجمن سینمای ایران

  1. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏31/10/22
    ارسال ها:
    36
    تشکر شده:
    102
    امتیاز دستاورد:
    18
    جنسیت:
    زن
    تراژدی سریال‌های کمدی در تلویزیون/ پربیننده ترین سریال 69 درصد بیننده داشت!
    [​IMG]
    خراسان نوشت:با وجود این که « افزایش امید و نشاط در فضای عمومی کشور» یکی از ماموریت ها در حکم انتصاب جبلی رئیس صدا و سیماست اما سریال‌های طنز تلویزیون از ابتدای 1401،توفیقی در جذب مخاطب به دست نیاوردند

    از ابتدای امسال تا پیش از ایام عزاداری محرم و صفر سریال‌های مختلفی در ژانر کمدی روی آنتن رفتند و یک ماه پس از پایان عزاداری نیز، سریال «آزادی مشروط» در کنداکتور شبکه یک جای گرفت. به استثنای «زیرخاکی 3»، دیگر مجموعه‌ها مانند «خداداد»، «خوشنام» و «وضعیت زرد» نتوانستند درصد قابل توجهی مخاطب داشته باشند و سریال «آزادی مشروط» که اکنون در حال پخش است نیز کیفیت رضایت بخشی ندارد. سریال «جزر و مد» که گفته شده فضایی شاد و مفرح دارد نیز از شبکه2 آماده پخش است اما این مجموعه هم جزو امیدهای تلویزیون محسوب نمی‌شود.

    زیرخاکی 3

    شبکه یک در ابتدای سال با پخش مجموعه «زیرخاکی 3» شروع خوبی داشت و توانست با این سریال، در میان پربیننده‌ترین مجموعه‌های نوروز 1401 صدرنشین شود. «زیرخاکی 3» مانند دو فصل قبلی، ماجراهای گیر افتادن «فریبرز» در یک موقعیت اشتباهی را پیگیری می‌کرد و قصه آن بیشتر در اردوگاه اسرای ایرانی می‌گذشت. «زیرخاکی 3» با ایجاد موقعیت‌های کمدی خوب و طنازی‌های جالب «فریبرز» و پررنگ کردن حضور کاراکتر «کشور» به عنوان مکملی برای شخصیت «پریچهر»، توانست در فصل جدید هم کیفیت قبلی خود را حفظ کند و مورد پسند مخاطبان باشد. فصل سوم این سریال 69 درصد بیننده داشت و از سریال‌های نوروزی دیگر شبکه‌ها پیشی گرفت.
    خداداد
    سریال «خداداد» به کارگردانی علی غفاری ویژه نوروز 1401 تولید و در تعطیلات نوروز از شبکه2 پخش شد. قصه این سریال درباره پدری زحمتکش به نام «خداداد» بود که در آستانه تعطیلات نوروز، در شرایطی که منتظر دریافت وام برای خرید جهیزیه دخترش است، با مشکلاتی مواجه می‌شود و جور نشدن وام، چالش‌هایی را برای او به وجود می‌آورد. داستان تکراری و کلیشه‌ای «خداداد»، به اندازه کافی برای مخاطب جذاب نبود و شوخی‌های آن نیز به زور لبخندی روی لب تماشاگر می‌آورد. بازی اغراق شده پیام دهکردی و بازی و نقش تکراری علی صبوری نیز جزو نقاط ضعف «خداداد» بود. رضا ناجی، سوسن‌پرور و سیاوش طهمورث دیگر بازیگران این مجموعه بودند.
    خوشنام
    مجموعه «خوشنام» به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده، ماه رمضان امسال از شبکه یک پخش شد و تنها سریال کمدی کنداکتور رمضانی تلویزیون بود. این سریال قصه جوان لات و دزدی به نام «شهرام» را روایت می‌کرد که با انگیزه ازدواج با دختر مورد علاقه خود، تصمیم می‌گیرد گذشته را جبران کند و از رفتارهای اشتباه دست بکشد. «خوشنام» روایت همراهی برانگیز و جذابی از تحول «شهرام» نداشت و روند کُند داستان نیز تماشاگر را درگیر خود نمی‌کرد. هرچند که سریال نجف‌زاده به عنوان مجموعه‌ای کمدی روی آنتن رفت اما کمتر پیش می‌آمد که مخاطب شاهد موقعیتی کمدی باشد و شوخی‌های سریال انتظار تماشاگر را برآورده نمی‌کرد. هومن حاجی عبداللهی و عباس جمشیدی‌فر به عنوان نقش‌های اصلی بازی خوبی داشتند اما تحت تاثیر ضعف‌های سریال، بازی آن‌ها هم دیده نشد. «خوشنام» مقام اول پربیننده‌ترین سریال‌های رمضانی را کسب کرد اما حدود 33 درصد مخاطب داشت.
     
  2. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏31/10/22
    ارسال ها:
    36
    تشکر شده:
    102
    امتیاز دستاورد:
    18
    جنسیت:
    زن
    وضعیت زرد 2
    تابستان امسال از تیرماه، مجموعه «وضعیت زرد 2» روی آنتن شبکه2 رفت. فصل جدید آن نسبت به فصل قبلی تغییراتی کرده بود و به عنوان مثال، مسائل اجتماعی نیز به این کمدی سیاسی اضافه شد اما شوخی‌های نه چندان بامزه و تکراری «وضعیت زرد» و ریتم خسته‌کننده آن، باعث شد این مجموعه کشش خاصی برای پیگیری قصه در تماشاگر ایجاد نکند و مخاطبان کمی داشته باشد. این سریال جز چهره‌هایی مانند مهران رجبی، مریم سعادت و خشایار راد، بازیگر شناخته‌ شده‌ای نداشت و این موضوع هم در دیده نشدن آن بی‌تاثیر نبود. «وضعیت زرد 2» فقط 9.8 درصد بیننده جذب کرد.
    آزادی مشروط
    روند کمدی‌های ناموفق تلویزیون با مجموعه «آزادی مشروط» ساخته مسعود ده‌نمکی ادامه پیدا کرد. این سریال از اول آبان‌ پخش خود را آغاز کرده و تا کنون چهار قسمت از آن پخش شده است اما با توجه به شروع ضعیف سریال، «آزادی مشروط» شانس زیادی برای جلب توجه مخاطب و دیده شدن ندارد. قصه این سریال در دوران اوج شیوع کرونا می‌گذرد و ماجرای آن درباره چند زندانی است که به دلیل خطر انتقال بیماری، مجبور به همکاری با نیروهای جهادی می‌شوند. «آزادی مشروط» تلاش می‌کند به واسطه دیالوگ یا رفتارهای شخصیت‌ها و موقعیت‌هایی که ایجاد می‌کند، مخاطب را بخنداند اما شوخی‌های سطحی و تکراری آن توان خنده گرفتن از مخاطب را ندارد و کشمکش‌های طولانی شخصیت‌ها با یکدیگر نیز جذابیتی در قصه ایجاد نکرده است.
    جزر و مد در راه شبکه2
    با توجه به اخبار سریال‌هایی که در دست تولید یا آماده پخش هستند، تنها مجموعه‌ای که قرار است در فضایی شاد و مفرح پخش شود، سریال استانی «جزر و مد» است. این مجموعه به کارگردانی علی عبدالعلی‌زاده در صداوسیمای استان خوزستان تهیه شده و حالا به شبکه2 رسیده است. رضا فیاضی، نصرا... رادش، حمید لولایی، مهدی امینی‌خواه، افسانه ناصری و خشایار راد چهره‌های شناخته شده «جزر و مد» هستند و چهره‌های بومی نیز در آن بازی کرده‌اند. جز «نون خ 4» که فعلا خبری از ساخت آن نیست و اگر به تولید برسد نیز سال آینده پخش خواهد شد، مجموعه 90شبی جواد رضویان تنها اثر کمدی است که خبر ساخت آن منتشر شده است. طبق برنامه‌ریزی‌ها، این مجموعه آیتمی در فصل زمستان پخش می‌شود.