1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

♦️مزایای عجیب پیاده‌روی ۲ دقیقه‌ای

شروع موضوع توسط M @ H @ K ‏25/10/22 در انجمن پزشکی سلامت

  1. مدیر ارشد عضو کادر مدیریت ✪مدیر ارشد✪ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏21/10/15
    ارسال ها:
    16,328
    تشکر شده:
    74,284
    امتیاز دستاورد:
    149
    جنسیت:
    زن

    [​IMG]


    گروه علمی:محققان می‌گویند پیاده‌روی حتی به مدت دو دقیقه بعد از غذا می‌تواند به هضم غذا و کاهش سطح قند خون کمک کند. کارشناسان معتقدند مهم است که یک روال پیاده روی را با توجه به محدودیت‌های فیزیکی خود و اینکه چقدر و چند وقت یکبار می‌توانید بدون آسیب راه بروید، شروع کنید. آنها اضافه می‌کنند که می توانید با گوش دادن به کتاب صوتی یا مدیتیشن در حین راه رفتن، تمرینات ورزشی خود را تقویت کنید.

    دو دقیقه پیاده‌ روی سبک بعد از غذا می‌تواند به کاهش قند خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو کمک کند. این خبر بر اساس یک متاآنالیز جدید حاصل از هفت مطالعه انجام شده توسط محققان دانشگاه لیمریک در ایرلند است. نتایج بررسی نشان می دهد که بهترین زمان برای پیاده روی ۶۰ تا ۹۰ دقیقه پس از غذا خوردن می‌باشد. در این بازه زمانی است که سطح قند خون معمولاً به اوج خود می‌رسد.
    شرکت‌کنندگان در مطالعه به دو گروه ایستاده و مشغول راه رفتن تقسیم شدند. هر دو گروه مجبور شدند به مدت ۲ تا ۵ دقیقه هر ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در طول روز به فعالیت خود بپردازند. محققان گفتند حتی تنها چند دقیقه پیاده روی آهسته برای کاهش قابل توجه سطح قند خون در شرکت کنندگان مطالعه کافی بوده است. به طور قابل توجهی، راه رفتن بعد از غذا خوردن با افزایش و کاهش تدریجی سطح قند خون نسبت به نشستن یا حتی ایستادن همراه بود.

    در پنج مطالعه از هفت مطالعه، شرکت‌کنندگان در مطالعه هیچ سابقه قبلی دیابت یا دیابت نوع دو نداشتند. در دو مطالعه دیگر افراد مبتلا به دیابت و بدون دیابت را مورد بررسی قرار دادند. افراد چاق در این مطالعه نتایج قابل توجهی در کاهش قند خون بعد از غذا خوردن در مقایسه با نشسته‌ها تجربه کردند. اگرچه هیچ اثر قابل توجهی بر سطح انسولین یا فشار خون وجود نداشت. محققان همچنین پیشنهاد کردند که پیاده‌روی برای مدت طولانی‌تر بعد از غذا می‌تواند مزایای بیشتری داشته باشد.

    بعنوان نتیجه‌گیری، کارشناسان معتقدند پیاده‌روی کوتاه و با شدت نور بعد از غذا برای افراد مبتلا به فشار خون بالا یا دیابت مفید است.به گفته دکتر هیلی پرلوس، ورزشکار، مربی، متخصص تناسب اندام و کارشناس روانشناسی ورزشی، راه رفتن و ایستادن می‌تواند بر متابولیسم گلوکز تأثیر مثبت بگذارد.

    دکتر هیلی تصریح کرد: گلوکز بعد از غذا وارد جریان خون شده و منجر به افزایش اندک سطح قند خون می‌شود. در حالی که افزایش اندک قند خون غیرطبیعی نیست، حفظ سطح قند در مدیریت دیابت ضروری است. با درگیری فعال عضلات در راه رفتن، عضلات شما گلوکز اضافی موجود در جریان خون را جذب می‌کند. جریان خون بهتر برای ماهیچه‌ها و اندام‌های شما حیاتی است و در نتیجه سیستم عروقی سالم‌تری خواهید داشت.

    به گفته پرلوس، پیاده روی بعد از شام همچنین باعث ترشح سروتونین می شود که به خواب بهتر، تنظیم اشتها، تقویت ذهنیت مثبت و افزایش حافظه کمک می کند. مطالعات ثابت می‌کند حتی فعالیت‌های سبک که دوره‌های بی‌تحرکی را از بین می‌برد، مزایای سلامتی قابل توجهی دارد که می‌توان اغلب در 24 تا 48 ساعت اول شرکت احساس و اندازه گیری کرد.
    baharnews

     
    asbesefid و m naizar از این پست تشکر کرده اند.