1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

علت های خاموش شدن گوشی

شروع موضوع توسط sanazdf ‏24/10/22 در انجمن بازارچه موبایل

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏15/10/22
    ارسال ها:
    9
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    بسیاری از تلفن های همراه به صورت ناگهانی خاموش شده و با فشردن دکمه پاور روشن نخواهند شد. علت خاموش شدن گوشی اغلب به خاطر باتری دستگاه اتفاق می افتند، اگر از گوشی های قدیمی استفاده می کنید در ابتدا باید مشکلات نرم افزاری را بررسی کرده و در صورتی که مشکل همچنان وجود داشت برای سلامت باتری، از یک باتری جدید استفاده کنید. در ادامه با دلایل خاموش شدن ناگهانی گوشی میپرازیم.

    علت خاموش شدن ناگهانی گوشی
    دلایل زیادی برای خاموش شدن ناگهانی گوشی وجود دارد، روزانه افراد زیادی با مشکلات خاموشی به مراکز تعمیرات موبایل مراجعه می کنند، افراد تعمیرکار ابتدا موارد نرم افزاری که باعث خاموشی گوشی شده را بررسی کرده در صورتی که با نصب رام جدید مشکل برطرف نشود، اقدام به تعمیر سخت افزاری دستگاه می کنند.

    مواردی که باعث خاموش شدن ناگهانی گوشی می شوند:

    • مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری: مشکل به وجود آمده برای صفحه نمایش موبایل ممکن است بر اثر نصب رام متناسب با تلفن همراه باشد، همچنین ممکن است یکی از قطعات موجود بر روی برد دچار مشکل شده باشد.
    • نصب برنامه های ناسازگار: برنامه های مخرب می تواند عملکرد دستگاه را تحت تاثیر قرار دهد، نصب برنامه های ناسازگار ممکن است باعث خاموشی در صفحه نمایش شود.
    • نداشتن شارژ کافی: بسیاری از گوشی ها بخاطر نداشتن شارژ کافی خاموش می شوند، قبل از هر چیزی باید از شارژ داشتن باطری اطمینان کسب کرد.
    • استفاده از شارژرهای غیراورجینال: شارژ های غیر شرکتی ممکن است آسیب جدی به باتری وارد کرده باشند، مشکلات مربوط به خاموش شدن ناگهانی گوشی در برخی از اوقات بخاطر استفاده از شارژرهای تقلبی است.
    • وجود مشکل در نمایشگر: صفحه نمایش موبایل در صورت بروز مشکل روشن نخواهد شد، مشکل روشن نشدن ممکن است بر اثر سوختن صفحه نمایش و یا پارگی فلت ایجاد شده باشد.
    • گرم شدن بیش از حد گوشی: تلفن های جدید به نحوی طراحی شده اند که در صورت استفاده مداوم و داغ شدن بیش از حد خاموش می شوند، اگر تلفن شما بخاطر داغ شدن خاموش شده و روشن نمی شود سعی کنید آن را در محل مناسب قرار دهید تا خنک شود سپس اقدام نمایید.
    • استفاده بیش از حد از تلفن همراه: اگر از افرادی باشید که در طول روز به صورت مدام از تلفن همراه خود استفاده می کنید ممکن است با مشکلاتی همچون خاموشی صفحه نمایش مواجه شوید، در این صورت باید به مرکز مجاز تعمیرات مراجعه نمایید.
    منبع: علت خاموش شدن گوشی و رفع آن