1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

معرفی و کاربرد شیر برقی هیدرولیک در صنعت

شروع موضوع توسط svz2022 ‏20/10/22 در انجمن محصولات اینترنتی

  1. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏19/5/22
    ارسال ها:
    32
    تشکر شده:
    6
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    digital manager
    شیر برقی هیدرولیک یک شیر اتومات الکتریکی است که جریان یک سیال مانند آب یا روغن را کنترل می‌کند. در واقع این شیر بصورت اتومات جریان سیال را قطع و وصل می‌کند. این شیرها که به شیر کنترل اتوماتیک نیز معروف هستند، در انواع مختلفی تولید می‌شوند که دارای کاربردهای صنعتی متنوعی هستند.

    شیر برقی کنترل جهت هیدرولیک می‌توانند یک کله (در یک سمت دارای بوبین) یا دو کله (در دو سمت دارای بوبین) باشد. در این مقاله می‌خواهیم در خصوص نحوه عملکرد و انواع و مدل‌های مختلف این شیرها مطالب کاملی ارائه کنیم.



    طرز کار شیر برقی هیدرولیک

    اگر بخواهیم بصورت ساده طرز کار شیر هیدرولیک را توضیح دهیم باید گفت که سوکتی که بر روی شیر قرار دارد فرمان الکتریکی را به بوبین انتقال می‌دهد. همانطور که پیش‌تر گفته شد، شیر برقی هیدرولیک کنترل جهت می‌تواند دارای یک بوبین باشد که به آن شیر یک کله گفته می‌شود یا دارای دو بوبین باشد که به آن دو کله گفته می‌شود.

    داخل محفظه شیر یک اسپول وجود دارد که در دو طرف آن دو واشر و دو فنر وجود دارد. بر اثر فرمان الکتریکی که از سمت سوکت صادر می‌شود اسپول تغییر وضعیت داده و این تغییر وضعیت باعث ایجاد جریان سیال خواهد شد.

    [​IMG]

    در این گونه شیرهای برقی اتوماتیک قسمت اصلی که باعث باز و بسته شدن شیر می‌گردد سلونوئید نام دارد. سلونوئید دارای سه قسمت قاب، سیم پیچ و سنبه است. تحرک قسمت سلونوئید شیر موجب قطع و وصل شدن سیال می‌شود. شیرهای برقی دارای کاربردهای مختلفی هستند. از این شیرها در صنایع داروسازی، صنایع شیمیایی، صنایع خودروسازی، صنایع ساخت کاشی و سرامیک، صنایع فولاد سازی و بسیاری از صنایع دیگر اشاره نمود.

    [​IMG]


    انواع شیر برقی هیدرولیک
    شیر های برقی با توجه به مهندسی و طرز کار آنها، انواع مختلفی دارند. با توجه به مشخصات هر کدام از آنها، کاربرد های مختلفی دارند شیر برقی هیدرولیک کنترل جهت در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌گردد.

    • شیر برقی توزیع کننده پیلوت دار
    • شیر برقی کنترل فشار ورودی و خروجی
    • شیر برقی فشار شکن هیدرولیک

    [​IMG]

    شیرهای برقی هیدرولیک کنترل جهت
    شیرهای کنترل جهت یکی از انواع شیرهای برقی هیدرولیک می باشند که دارای انواع یکطرفه، دوطرفه و چند طرفه می باشد که مسیر عبوری سیال را مدیریت و تعیین می کنند

    نام‌گذاری این شیرها بر اساس حالت و تعداد پورت ورودی و خروجی انجام می‌شود که به ترتیب، تعداد دهانه و بعد تعداد حالت در نظر گرفته می‌شوند.

    شیرهای برقی هیدرولیک کنترل فشار

    شیرهای برقی کنترل فشار یکی دیگر از انواع شیرهای برقی هیدرولیک می باشند که وظیفه حفاظت از سیستم در برابر تغییرات ناگهانی فشار که بر اثر عواملی همچون کاهش یا افزایش میزان دبی و باز و بسته شدن شیر را بر عهده دارند

    که در بعضی مواقع این فشار تغییرات ممکن است تا 4 برابر نیز برسد در نتیجه استفاده از شیرهای کنترل برای جلوگیری از تغییرات فشار، امری ضروری است. این شیر انواع مختلفی دارد که کاربردهای آن به شرح زیر است.

    [​IMG]

    • شیر اطمینان ساده: حفاظت از خطوط لوله و تجهیزات هیدرولیک در برابر افزایش ناگهانی فشار
    • شیر اطمینان ترکیبی: همانند شیر ساده عمل کرده اما امکان دسترسی به سطح فشار را دارد
    • شیر کاهنده فشار: بدون تجه به میزان فشار ورودی، باعث کاهش فشار خروجی سیستم می‌شود
    • شیر بی بار کننده: تخلیه جریان خروجی از پمپ با فشار صفر
    • شیر متعادل کننده: مقاومت در برابر جهت عبور جریان و تغییر آن
    • شیر ترتیبی: هدایت جریان در مسیرهای مختلف با ترتیبی خاص
    • سوئیچ فشاری: این شیرها کاهش و افزایش فشار در سیالات را کنترل می‌کنند
    نکات لازم در هنگام انتخاب و خرید شیر برقی هیدرولیک

    با توجه به این که شیرهای برقی هیدرولیک دارای انواع مختلف و متعددی با کاربردهای بسیار زیادی هستند در هنگام خرید باید به موارد مهمی توجه نمود که در موفقیت آمیز بودن خرید شما بسیار موثر است.

    • یکی از نکات مهم توجه به میزان ولتاژ ورودی شیر است. علاوه بر این باید به جریان مستقیم و یا متناوب بودن آن نیز توجه کرد.
    • مورد دیگر توجه به مدت زمان کارکرد دستگاه یا در واقع مدت زمان روشن بودن دستگاه است.
    • از نکات فنی و مهم در انتخاب شیرهای برقی اتوماتیک توجه به سایز لوله و دهانه شیر برقی است. سایز لوله و سایز دهانه شیر باید متناسب با هم باشند تا اتصال بدون مشکل و بصورت کامل برقرار گردد.
    • میزان فشاری که شیر باید تحمل کند از جمله مواردی است که می‌توان با درنظر گرفتن آن به عمر دستگاه افزود. با توجه به کاربردهای متنوعی که این دستگاه می‌تواند داشته باشد باید در هنگام خرید به میزان فشاری که به شیر وارد خواهد شد توجه نمود و در خرید لحاظ نمود.
    • سیال مورد استفاده در شیر هم از جمله مواردی است که حتماً در هنگام انتخاب و خرید باید آن را درنظر گرفت. با توجه به این که سیال مورد استفاده در صنعت می‌تواند آب یا روغن یا حتی مواد اسیدی و یا بازی مختلف باشد حتماً باید در هنگام خرید به این نکته توجه نمود.
    [​IMG]

    خرید آنلاین شیر برقی هیدرولیک

    شیر هیدرولیک برقی الکتریکی بوده و بصورت اتوماتیک و با فرمان الکتریسیته عمل می‌کند. وظیفه آن کنترل جریان سیالاتی مانند آب یا روغن است که در صنایع دارویی، شیمیایی، فلزی، پتروشیمی و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. این شیرها دارای انواع مختلفی هستند که بسته به کاربرد می‌توان از آن‌ها استفاده نمود.
    برای خرید و اطلاع از آخرین قیمت شیر برقی هیدرولیک به فروشگاه هیدرولیک نادری وارد شوید. هیدرولیک نادری به واسطه سابقه 30 ساله در زمینه هیدرولیک می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.
    [​IMG]

    منبع: hydkala