1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

رفع چاقی شکم و پهلو در یک هفته!!

شروع موضوع توسط svz2022 ‏10/10/22 در انجمن محصولات اینترنتی

Tags:
  1. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏19/5/22
    ارسال ها:
    32
    تشکر شده:
    6
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    digital manager
    عمل کوچک کردن معده یا عمل اسلیو معده یکی از موثرترین راههای درمان چاقی مفرط محسوب می شود.جراحی معده برای لاغری یا عمل لاپاراسکوپی روشی مطمئن برای رفع چاقی است و با کمک آن کاهش وزن بدون بازگشت میسر خواهد بود.از مزایای این نوع جراحی معده برای لاغری می توان به بهبود دیابت و فشار خون، درمان بیماریهای مرتبط با چاقی اشاره کرد.رعایت رژیم غذایی و محدود کردن غذا و خوراکی دریافتی در کنار انجام عمل اسلیو ضروری است.



    حال این سوالات مطرح می شود که هزینه اسلیو معده چقدر است؟ این روش چه مزایا و معایبی دارد و یا چگونه انجام می شود؟ به طور کلی امروزه شاهد این موضوع هستیم که معیارهای زیبایی در بین افراد تغییرات چشمگیری داشته و لاغری یک فاکتور مهم برای زیبایی اندام است.مطالب این مقاله از صفحه عمل جراحی اسلیو معده دکتر ناصر یاهو برگرفته شده است و کاملا تخصصی و تایید شده توسط ایشان می باشد.

    [​IMG]

    گاهی اوقات ممکن است افراد با روش هایی مانند رژیم غذایی، ورزش، استفاده از داروهای لاغری و… به اهداف خود نرسند. در این صورت جراحی کوچک کردن معده گزینه مناسبی خواهد بود. با ما همراه باشید تا در این بخش جزئیات این روش لاغری را مورد بررسی قرار دهیم.

    اسلیو معده چیست؟
    عمل اسلیو معده Gastric Sleeve یکی از جراحی های محبوب در بین افرادی است که وزن بالایی دارند و بنا به هر دلیلی نمی توانند وزنشان را کاهش دهند. در این نوع جراحی چاقی، چیزی حدود 75 درصد از معده فرد چاق طی عمل جراحی توسط پزشک متخصص برداشته می شود. اما آیا می دانید چرا؟

    طبق تحقیقات و مطالعات انجام شده بر روی چاقی و اضافه وزن، کسانی که اشتهای زیادی دارند، بیشترین مبتلایان به چاقی هستند. از آنجایی که اشتهای زیاد باعث مصرف مواد غذایی و خوراکی پرکالری می شود، به همین علت استفاده از روشی که میل به غذا خوردن را در افراد کم کند، بهترین روش برای لاغری است.

    [​IMG]

    عمل لاپاراسکوپی کوچک کردن معده سریعترین و موثرترین روش درمان چاقی مفرط و کاهش وزن بدون بازگشت در افراد با bmi بالای 40 می باشد. این روش جراحی معده برای لاغری، به درمان و بهبود دیابت و فشار خون کمک خواهد کرد. برای تاثیر پذیری بیشتر این نوع جراحی چاقی، محدود کردن غذا و خوراکی دریافتی ضروری است.


    انواع جراحی اسلیو معده
    از آنجایی که این عمل جراحی، یک عمل بسیار حساس و مهم است، بنا به تشخیص پزشک با روش های مختلفی انجام می شود. هر کدام از این روش ها مناسب افرادی است که ویژگی ها و شرایط جسمی شان با تکنیک جراحی سازگاری داشته باشد.



    اسلیو گشاد
    یکی از انواع روش های عمل اسلیو معده، اسلیو گشاد است. در این روش تقریبا ۶۰ درصد معده فرد چاق برداشته می شود. این روش جراحی کوچک کردن معده، برای کسانی مناسب است که شاخص توده بدنی آنها تقریبا بین ۳۰ تا ۳۵ می باشد. به همین علت تاثیر فراوانی بر لاغری و کاهش وزن این افراد خواهد داشت.

    [​IMG]

    اسلیو تنگ
    نوع دیگر جراحی معده برای لاغری، اسلیو تنگ است. در این روش تقریبا ۸۰ درصد از معده فرد طی عمل جراحی برداشته می شود. اسلیو تنگ برای افرادی مناسب است که شاخص توده بدنی آنها بین ۳۵ تا ۴۰ است.

    وزن مناسب برای عمل لاپاراسکوپی معده
    یکی از شرایط اصلی برای انجام عمل لاپاراسکوپی معده، شاخص توده بدنی است. به طور کلی قد، وزن و جنسیت سه فاکتور مهم برای تعیین شاخص توده بدنی هستند. همانطور که در بخش قبلی به این موضوع اشاره کردیم، عمل کوچک کردن معده به دو روش انجام می شود.

    بنابراین کسانی که شاخص توده بدنی شان بین ۳۰ تا ۴۰ است، وزن مناسبی برای این عمل دارند. در صورتی که شاخص توده بدنی فردی از این میزان بالاتر باشد، ابتدا باید با روش های مناسب کمی وزنش را پایین بیاورد و سپس عمل اسلیو معده انجام دهد.

    [​IMG]

    توصیه های قبل از جراحی کوچک کردن معده اسلیو
    قبل از اینکه بخواهید برای لاپاراسکوپی معده خودتان را آماده کنید، باید به یک سری نکات و موارد مهم توجه کنید. پس از ملاقات با جراح و تصمیم به عمل، ابتدا از شما آزمایشات و چکاپ های لازم گرفته می شود تا وضعیت بدنی شما به طور کامل مورد بررسی قرار بگیرد. در صورتی که به بیماری زمینه ای یا مشکل خاصی مبتلا هستید، بهتر است تا این موضوع را با پزشک و جراح خود در میان بگذارید.

    اگر داروی به خصوصی استفاده می کند، حتما نام دارو را به پزشک بگویید تا مشکلی برایتان پیش نیاید. البته لازم به ذکر است تا به این موضوع اشاره کنیم که پزشک از ۱۰ روز قبل از عمل جراحی معده، مصرف هرگونه دارو را برای شما منع می کند. بهتر است تا دو هفته قبل از اقدام به جراحی، از نوشیدن مشروبات الکلی و استعمال دخانیات خودداری کنید.

    حتما قبل از عمل جراحی تمام سوالات خود را از پزشک بپرسید تا ابهامی در این خصوص در ذهن تان به وجود نیاید. شما باید به طور کامل در خصوص اتفاقات بعد از عمل پیش بینی کنید تا بعدا برایتان مشکلی به وجود نیاید. همچنین یک روز قبل از عمل نباید هیچ غذا یا مایعاتی مصرف کنید.

    [​IMG]

    نحوه انجام عمل توسط متخصص جراحی لاغری
    شاید گمان کنید که این نوع جراحی معده برای لاغری، یک عمل جراحی بسیار پیچیده و پرخطر است، اما در حقیقت اینطور نیست. این جراحی اگر توسط پزشک متخصص و ماهر انجام شود، قطعا با موفقیت زیادی روبرو خواهد شد. زمانی که شما به پزشک مراجعه کردید و پس از بررسی های لازم مشخص شد که شما کاندید مناسبی برای انجام این عمل هستید، شرایط جسمی تان توسط پزشک بررسی خواهد شد.

    پس از اینکه مشخص شد شما کاندیدای مناسبی برای انجام عمل اسلیو معده هستید، یک جلسه مشاوره برایتان در نظر گرفته می شود. در این جلسه در خصوص تمامی مزایا و معایب این عمل با شما صحبت خواهد شد. در مرحله بعدی شما باید یک رژیم غذایی مخصوص از پزشک دریافت کنید و محدود کردن غذا و خوراکی دریافتی را در اولویت قرار دهید. در واقع این رژیم زمینه ای مناسب برای عمل جراحی ایجاد می کند.

    گاهی ممکن است علاوه بر رژیم غذایی، نیاز به فعالیت های ورزشی به خصوصی نیز باشد. در این صورت شما باید عادت های غذایی و فعالیت های روزانه تان را تغییر دهید و مطابق برنامه ریزی های پزشک پیش بروید. جراحی کوچک کردن معده با چند برش کوچک روی شکمتان آغاز می شود.

    [​IMG]

    مدت زمان عمل کوچک کردن معده
    به طور کلی عمل لاپاراسکوپی معده، جزو عمل های سرپایی به حساب نمی آید. اگر آمادگی های قبل و بعد از این عمل جراحی را یک فاکتور مجزا در نظر بگیریم، این عمل بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه طول می کشد. اما با توجه به زمان بر بودن آمادگی های قبل و بعد از این عمل جراحی، تقریبا باید زمان ۳ الی ۴ ساعت را برای آن در نظر گرفت. پس از به پایان رسیدن عمل، ممکن است نیاز باشد تا بیمار به مدت یک الی دو شب در بیمارستان بستری بماند.

    [​IMG]

    مراقبت های لازم بعد از عمل جراحی اسلیو
    قطعا پس از به پایان رسیدن عمل اسلیو معده یک سری مراقبت های به خصوص لازم است. از آنجایی که بیمار پس از تمام شدن عمل باید یک الی دو شب در بیمارستان بستری باشد، پزشک از هر نظر وضعیت سلامت و همچنین موفقیت آمیز بودن عمل را بررسی می کند و توصیه های لازم را به بیمار و همراه او اعلام می کند. اما از آنجایی که مراقبت پس از این عمل بسیار مهم است به مواردی که در ادامه برایتان عنوان می کنیم توجه کنید.

    ۱- چند روز اول پس از عمل، باید از مایعاتی که شیرینی بسیار کمی دارند و یا اصلا شیرین نیستند، استفاده شود.
    ۲- بیمار حتما باید به توصیه های پزشک در رابطه با رژیم غذایی بعد از عمل توجه داشته باشد.
    ۳- پس از جراحی بیمار باید یک سری آزمایشات و چکاپ هایی انجام دهد تا علائم حیاتی او کنترل شود.
    ۴- تحرک بسیار کم و تمرینات تنفسی که پزشک به او آموزش داده است را به خوبی انجام دهد. بیمار باید قدم های بسیار آرام و کوتاه بردارد.

    [​IMG]

    میزان کاهش وزن بعد از عمل کوچک کردن معده


    به طور کلی پس از این عمل بین ۵۰ تا ۷۵ درصد از اضافه وزن افراد از بین می رود. همچنین ۲۵ الی ۳۵ درصد از وزن کلی بدن افراد کاهش می یابد و درمان چاقی مفرط صورت گرفته و شاخص توده بدنی در حالت نرمال قرار می گیرد. از آنجایی که پس از این عمل بیمار شاهد کاهش وزن خود خواهد بود، تشویق می شود تا سبک زندگی سالم را دنبال کند و دیگر پرخوری نکند.

    [​IMG]

    برنامه غذایی بعد از جراحی اسلیو
    به طور کلی پس از عمل باید از غذاها و مایعات گرم شروع کنید. غذاهای شما باید بسیار نرم باشد و پس از مدتی غذاهای جامد را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
    ۲۴ الی ۴۸ ساعت بعد از انجام عمل، شما باید مایعاتی که با دمای محیط هماهنگ هستند میل کنید. مقدار این مایعات باید با نصف فنجان شروع شود. اما نگران نباشید زیرا به مرور شما می توانید این مقدار را تا ۸ فنجان نیز افزایش دهید. ۳ الی ۷ روز پس از عمل، شما می توانید غذاهای آبکی استفاده کنید. در این روزها بهتر است تا بیشتر از مایعات و غذاهایی که حالت مایع دارند، استفاده کنید.

    [​IMG]

    پس از آن می توانید غذاهای خود را به صورت پوره تهیه و میل کنید. سوپ میکس شده، سبزیجات پوره شده، پنیر کم چرب و مواد پروتئینی گزینه مناسبی برای شروع است. پس از گذشت دو هفته از جراحی می توانید میوه های نرم و پوست کنده شده را به برنامه غذایی تان اضافه کنید و غذاهایی مانند تخم مرغ آبپز، کوفته نرم و… را میل کنید.

    شما می توانید این روال را ادامه دهید و زمانی که یک ماه از عمل اسلیو معده شما گذشت، تغییراتی در رژیم غذایی تان به وجود بیاورید.