1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

رضایی: ضمانتی برای تکرار قهرمانی والیبال نشسته در جهان نمی‌دهم

شروع موضوع توسط traffic ‏9/10/22 در انجمن توپ و تور

  1. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏16/4/21
    ارسال ها:
    7,070
    تشکر شده:
    22,543
    امتیاز دستاورد:
    137
    جنسیت:
    مرد
    [​IMG]
    سرمربی تیم ملی والیبال نشسته با اشاره به شرایط غیرقابل پیش‌بینی ایجاد شده برای تیمش در آستانه مسابقات قهرمانی جهان گفت: برای تکرار قهرمانی در این رقابت‌ها ضمانت نمی‌دهم.

    به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی والیبال نشسته در حالی از امروز یکشنبه چهاردهمین مرحله اردوی آماده سازی خود را در گچساران آغاز می کند که قرار بود این اردو در تهران با حضور آلمان و قزاقستان و در قالب تورنمنت بین المللی برگزار شود اما امتناع این دو تیم از سفر به تهران، مهمترین بخش برنامه های آماده سازی این تیم برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان و انتخابی المپیک را لغو کرد.

    مسابقات والیبال نشسته قهرمانی جهان ۱۳ تا ۲۰ آبان ماه (۴ تا ۱۱ نوامبر) برگزار خواهد شد. تیم ملی ایران باید به عنوان به مدافع قهرمانی در این رقابت ها شرکت کند اما لغو مهمترین دیدارهای تدارکاتی این تیم از یک طرف و از طرفی برگزاری مسابقات به میزبانی بوسنی، شرایط را برای تکرار قهرمانی سخت تر از همیشه کرده است.

    هادی رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: والیبال نشسته ایران قهرمانی های زیادی از مسابقات قهرمانی جهان دارد اما این مسئله دلیلی بر کم اهمیت جلوه دادن این رقابت ها نیست. مسابقات همیشه اهمیت و حساسیت خاص خود را دارد به خصوص اگر مبنای توزیع دو سهمیه اول بازی های پارالمپیک هم باشد.

    وی ادامه داد: علاوه بر اینها، این دوره مسابقات قهرمانی جهان در خانه گربه سیاه والیبال نشسته ایران برگزار می شود. بوسنی رقیب همیشگی ایران برای فینال در همه رویدادها بوده است. اگر شرایط میزبانی و تاثیری که روی عملکرد این تیم در مسابقات پیش رو خواهد داشت را نادیده بگیریم قطعا خودمان را گول زده ایم. در این دوره برای رسیدن به فینال و کسب سهمیه به معنای واقعی باید بجنگیم وگرنه به راحتی فرصت را از دست می دهیم.

    سرمربی تیم ملی والیبال نشسته به لغو تورنمنتی که قرار بود با حضور تیم های آلمان و قزاقستان برگزار شود و تاثیری که می تواند روی شرایط و عملکرد تیمش داشته باشد، اشاره کرد و گفت: صد درصد لغو این بازی ها اشکالاتی در روند آماده سازی ایجاد می کند اما ما عادت کردیم که با مشکلات بسازیم و اینگونه در رویدادهای مهم شرکت داشته باشیم. به قدری این شرایط را تجربه کرده ایم که استاد بحران ها شده ایم اما برای اینکه متوقف نشویم و از مسابقات نتیجه دلخواه مان را بگیریم نباید در این مقطع و مشکلاتش بمانیم. باید گذر کنیم و با برنامه های جایگزینِ داخلی خود را آماده کنیم.

    رضایی در پاسخ به این پرسش که «با همه این شرایط تیم ملی والیبال نشسته می تواند در بوسنی از قهرمانی دوره پیشین خود در مسابقات قهرمانی جهان دفاع کند؟»، گفت: ورزش ضمانت ندارد. من هم ضمانتی برای تکرار این قهرمانی نمی دهم. تاکتیک و سیستم و بازیکنان خوب در اختیار دارم و تلاش مان را هم خواهیم داشت اما ضمانتی نمی دهم.

    وی با بیان اینکه دور جدید تمرینات تیم ملی والیبال نشسته با حضور ۱۳ بازیکن برگزار می شود، تصریح کرد: این اردو از امروز آغاز می شود و به مدت ۸ روز ادامه خواهد داشت. بعد از اتمام این اردو ترکیب دوازده نفره تیم ملی برای حضور در مسابقات مشخص می شود.

    به گفته سرمربی تیم ملی والیبال نشسته، این تیم پیش از اعزام به محل برگزاری مسابقات قهرمانی جهان یک مرحله اردوی دیگر در تهران خواهد داشت.

    مسابقات والیبال نشسته قهرمانی جهان در بخش مردان با حضور ۱۶ تیم و در چهار گروه چهار تیمی برگزار می‌شود. تیم ملی والیبال نشسته ایران در گروه دوم با قزاقستان، عراق و کرواسی دیدار خواهد داشت.

    دو تیم برتر مسابقات والیبال نشسته قهرمانی جهان صاحب سهمیه پارالمپیک می‌شوند.
     
    m naizar از این پست تشکر کرده است.