1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

بهت و حسرت تاج روی سکوی قهرمانی ژاپن/ ضعف‌هایی که دیده نشد!

شروع موضوع توسط traffic ‏9/10/22 در انجمن سایر ورزش ها

  1. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏16/4/21
    ارسال ها:
    7,070
    تشکر شده:
    22,543
    امتیاز دستاورد:
    137
    جنسیت:
    مرد
    [​IMG]
    مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران و رئیس کمیته فوتسال AFC در حالی جام قهرمانی مسابقات آسیا را به کاپیتان ژاپن داد که خیلی‌ها تصور می‌کردند این جام روی دست کاپیتان ایران بالا می‌رود.

    به گزارش خبرنگار مهر، شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا به میزبانی کشور کویت روز گذشته با قهرمان تیم ملی ژاپن به پایان رسید. ژاپن در دیدار فینال برابر ایران، پرافتخارترین تیم آسیا قرار گرفت و موفق شد با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری برسد.

    نتایج پرافت و خیز ژاپن در این دوره از مسابقات تا پیش از حضور در فینال از یک سو و اقتدار و صلابت تیم ملی از سوی دیگر خیلی‌ها را به این باور رسانده بود که ایران می‌تواند برای سیزدهمین بار عنوان قهرمانی آسیا را به خود اختصاص بدهد.

    این گمانه زنی‌ها حتی تا زمانی که بازی با نتیجه تساوی یک - یک دنبال می‌شد، ادامه داشت اما بعد از آنکه «آرتور اولیویرا» کاپیتان برزیلی ژاپن گل دوم را وارد دروازه ایران کرد، قابل پیش بینی بود که شاگردان وحید شمسایی کار سختی برای جبران نتیجه داشته باشند.

    باخت ایران در شرایطی رخ داد که ملی پوشان اشتباهات متعددی در این بازی مرتکب شدند و از وضعیت آرمانی دیدارهای گذشته به دور بودند. این باختِ غیر قابل هضم نه تنها بازیکنان و مربیان تیم ملی را شوکه کرد بلکه حتی بهت و حسرت مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران را هم به دنبال داشت.
     
    m naizar، M @ H @ K و Farzane از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏16/4/21
    ارسال ها:
    7,070
    تشکر شده:
    22,543
    امتیاز دستاورد:
    137
    جنسیت:
    مرد
    [​IMG]

    تاج که به عنوان رئیس کمیته فوتسال کنفدراسیون فوتبال آسیا در کویت حضور داشت، زمانی که برای اهدای جام قهرمانی به ژاپن روی سکو رفت، چهره‌ای درهم، مات و مبهوت و حسرت انگیز داشت. بسیاری از کارشناسان و اهالی فوتسال تصور می‌کردند این جام روی دستان حسین طیبی کاپیتان ایران بالا خواهد رفت اما در نهایت آرتور اولیویرا کاپیتان برزیلی ژاپن و یکی از ارکان اصلی این تیم بود که جام را از تاج تحویل گرفت.

    به نظر می‌رسد در عملکرد سوال برانگیز ایران در دیدار فینال مسائل مختلفی دخیل بوده است؛ از اشتباهات فردی بازیکنان ایران گرفته تا آنالیز دقیق ژاپن روی توانایی بازیکنان و محدود کردن آنها برای اجرای نقشه‌هایشان.

    نکته دیگر، غیبت مربی دروازه بان های تیم ملی در این دوره از مسابقات بود که اتفاق بی سابقه‌ای محسوب می‌شود. مصطفی نظری مربی دروازه بان های تیم ملی بود که یک روز پیش از اعزام ایران به کویت، به خاطر اختلاف با وحید شمسایی از کادر فنی کنار گذاشته شد و این موضوع فشار روانی زیادی را به دروازه بان های ایران وارد کرد.

    این فشار هرچند به خاطر بازی‌های نه چندان دشوار ایران در مراحل ابتدایی بروز نکرد اما در دیدار حساس و حیاتی برابر ژاپن بالاخره خودش را نشان داد به ویژه در صحنه گل دوم ژاپن که سعید مؤمنی دروازه بان ایران محاسبات دقیقی برای مسدود کردن مسیر ضربه اولیویرا انجام نداده بود.

    به هر حال نیاز است که بررسی‌های بیشتر نقاط ضعف تیم ملی ایران از سوی کارشناسان صورت بگیرد. هرچند ایران با یک تیم جدید راهی کویت شده بود اما در مجموع بازیکنان توانمندی در تیم حضور داشتند و باید دید ریشه ناکامی بزرگ در بازی مقابل ژاپن را در کدام قسمت‌های دیگر می‌توان جستجو کرد.
     
    m naizar، M @ H @ K و Farzane از این ارسال تشکر کرده اند.