1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

اقدامات رفع خطای UE در لباسشویی ال جی

شروع موضوع توسط yashar niazmand ‏4/10/22 در انجمن بازارچه انجمن

  1. داره خودمونی میشه!

    تاریخ عضویت:
    ‏22/3/22
    ارسال ها:
    74
    تشکر شده:
    7
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد
    اقدامات رفع خطای UE در لباسشویی ال جی

    اگر خطای uE در نمایشگر ماشین لباسشویی LG ظاهر شد (حرف اول کد کوچک و حرف دوم بزرگ است)، لازم نیست که هیچ اقدامی انجام دهید، اجازه بدهید تا ماشین عملیات شستشو را ادامه دهد، شاید مشکل رفع شود و هیچ اتفاق بدی نیفتد. اگر ماشین لباسشویی متوقف شد و ارور UE ماشین لباسشویی ال جی به‌صورت هر دو حروف بزرگ ظاهر شدند، بهتر است اقدامات زیر را به ترتیب انجام دهید.

    1. ممکن است به دلیل حجم زیاد لباس در داخل دیگ این مشکل پیش آمده باشد. برای رفع ارور UE، ماشین لباسشویی را خاموش کرده و آن را از پریز برق بکشید. سپس حجم لباس‌های داخل مخزن ماشین لباسشویی را کم کنید. فراموش نکنید که لباس‌ها در داخل دیگ لباسشویی در مجاورت آب، سنگین‌تر می‌شوند. بنابراین استفاده از حجم کمتر از ظرفیت مجاز ماشین، به چرخش سریعتر و راحت‌تر لباس‌ها در داخل مخزن ماشین، کمک می‌کند. مجدداً حالت چرخش ماشین لباسشویی را با ظرفیت مجاز فعال کنید.

    2. ممکن است ماشین لباسشویی تراز نباشد، لازم است نصب صحیح ماشین لباسشویی و تراز بودن آن با سطح، بررسی شود. وقتی که دستگاه، لباس‌ها را بشوید و می‌خواهد به مرحله خشک‌کن برود، توقف می‌کند، این مشکل از عدم تعادل ماشین لباسشویی است. برای این منظور، لباسشویی را بر روی یک پایه از جنس چوب قرار دهید. سپس در زیر پایه کوتاه‌تر ماشین لباسشویی مقوا بگذارید. پایه‌های ماشین را می‌توانید با چرخاندن پیچی که دارند؛ بلندتر یا کوتاه‌تر کنید و پایه‌های لباسشویی را بر روی زمین قفل کنید. در آخر پایه‌های پلاستیکی را تعویض کنید.

    3. ممکن است دلیل آن عدم یکنواختی لباس‌ها در داخل دیگ ماشین باشد. 15-20 دقیقه یک دور کامل عملیات شستشو را با دستگاه بدون لباس و خالی اجرا کنید. اگر کد خطای UE حذف شد، لباس‌ها را از حالت مچاله خارج کرده و به‌صورت یکنواخت و متعادل در داخل مخزن ماشین پهن کنید، به‌طوری‌که گلوله و مچاله نباشند. اگر لباس‌ها بزرگ هستند آن‌ها را تا نکنید و به هم گره نزنید، در داخل یکدیگر قرار ندهید. در حالت کلی باید لباس‌های داخل مخزن ماشین لباسشویی به‌صورت متعادل در مخزن قرار بگیرند. حالا ماشین را برای عملیات شستشو راه‌اندازی کنید.

    4. این امکان وجود دارد که شما با ماشین لباسشویی ال جی در حال شستن حوله‌های بزرگ، کاپشن، پرده، ملحفه‌های بزرگ و پتو هستید. حتی‌الامکان از شستن پرده، پتو، پالتو، کاپشن حوله‌های بزرگ و … با ماشین لباسشویی خودداری کرده و آن را به خشکشویی بسپارید یا خودتان به‌صورت دستی بشویید، در هر صورت از ماشین لباسشویی برای شستن آن‌ها استفاده نکنید. اگر شستن این‌گونه لباس‌ها راهی جز ماشین لباسشویی ندارد به‌تناسب ظرفیت آن‌ها با ظرفیت ماشین لباسشویی ال جی توجه کنید و از برنامه‌های شستشوی ساده و دور خشک‌کن کم استفاده کنید و دقت داشته باشید که حتماً به‌صورت یکنواخت در کف مخزن ماشین لباسشویی پخش شوند.

    5. این امکان وجود دارد که کمک‌فنر دستگاه خراب شده باشد. ماشین‌های لباسشویی‌ ال جی به کمک‌فنرهای کوچک مجهز هستند که از تکان‌های بیش از حد دستگاه در هنگام شستشوی لباس‌ها جلوگیری می‌کند. حفاظت و مراقبت از تعادل ماشین لباسشویی و مخزن آن، باعث حفاظت از قطعات دیگر ماشین شده و از صدمه به آن‌ها جلوگیری می‌کند. در هر صورت، اگر کمک‌فنر خراب شده باشد، تمامی لرزش‌ها به دستگاه منتقل می‌شود. در این صورت بهتر است خرابی کمک‌فنر را به فرد حرفه‌ای بسپارید.

    6. شاید برد یا همان کنترل‌کننده ماشین لباسشویی ال جی خراب شده است. برد دستگاه، مدیریت فعالیت‌های ماشین لباسشویی را بر عهده دارد و دستور فعالیت تمام قطعات دستگاه و عملیات شستشو از برد، صادر می‌شود. این قطعه با استفاده از اتصالات الکترونیکی با قطعات دیگر دستگاه در ارتباط است. اگر برد کنترل دستگاه، خراب شده باشد ممکن است به‌اشتباه پیغام ارور UE را، صادر کند. البته خرابی برد جزو آخرین احتمالات ارور UE است و برای بررسی آن، داشتن مهارت در زمینه الکترونیک و توانایی خواندن نمودارها ضروری است. اگر مهارت فنی در مورد برد ماشین لباسشویی نداشته باشید، ممکن است با دستکاری، آن را کاملاً خراب کنید. در صورتی که این قطعه آسیب دیده باشد حتماً باید توسط تعمیرکار متخصص ماهر ماشین لباسشویی ال جی بررسی و تعویض شود هر چند که قیمت آن خیلی گران است.

    7. از محکم بودن پیچ و مهره‌ نصب استاتور که مجموعه استاتور را محکم می‌کنند، اطمینان حاصل کنید. در صورت آسیب‌دیدگی پیچ‌ها، آن‌ها را تعویض کنید تا ارور UE برطرف شود. حتماً به یاد داشته باشید که قبل از هر اقدامی، اتصال ماشین لباسشویی را از برق قطع کنید.

    8. شاید برای درزبند و بلبرینگ مشکلی به وجود آمده است. وقتی ارور UE ماشین لباسشویی ال جی روی صفحه نمایشگر، ظاهر می‌شود و در حین عملیات شستشو، صدای ناخوشایندی می‌شنوید و لکه‌های روغن در زیر ماشین لباسشویی مشاهده می‌کنید، می‌توان نتیجه گرفت که دستگاه از نظر بلبرینگ و درزبندها مشکلی پیدا کرده است که تعویض آن‌ها را به فرد ماهر و حرفه‌ای بسپارید، عدم مهارت، باعث خرابی بیشتر دستگاه خواهد شد.

    9. سنسور تاخو یا تاکو دچار خرابی و مشکل شده است. دلیل دیگری که می‌تواند منجر به عدم چرخش و در نتیجه، ارور UE ماشین لباسشویی ال جی شود، این سنسور است. سنسور تاخو در برخی از مدل‌های ماشین لباسشویی‌های ال جی به‌کاررفته و از حساسیت خیلی زیادی برخوردار است، اگر این سنسور خراب شده باشد، سرعت کافی ندارد بنابراین موتور ماشین لباسشویی نمی‌چرخد و سنسور باید تعویض شود.

    10. امکان قطعی یا اتصالی سیم‌کشی‌ها وجود دارد. اگر سیم‌کشی‌های داخل ماشین لباسشویی قطعی یا اتصالی پیدا کرده باشند، صفحه نمایشگر ارور عملکرد بد را نشان می‌دهد. اگر سیم‌های داخلی ماشین لباسشویی دچار اتصالی یا قطعی شده باشند، آن‌ها را توسط فرد فنی و حرفه‌ای بررسی و تعمیر کنید. لازم به ذکر است ابتدا ماشین لباسشویی را خاموش کرده و دوشاخه آن را از برق بکشید.

    در پایان باید گفت زمانی که ماشین لباسشویی ال جی شما ارور UE را نشان می‌دهد، به هیچ وجه نباید از ماشین لباسشویی استفاده شود و هر چه سریعتر باید مشکل ارور UE برطرف شود وگرنه بر روی قطعات دیگر دستگاه، فشار واردشده و منجر به آسیب به آن‌ها می‌شود. دلایل رایج و متداول ارور یا خطای UE ماشین لباسشویی ال جی، عدم تراز دستگاه یا استفاده از حجم بیش از حد ظرفیت آن است. اگر این دو مورد، علل کد خطای UE نبودند، بهتر است، بررسی دلایل دیگری که در فوق توضیح دادیم توسط تعمیرکار ماهر در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی ال جی انجام گیرد.


    این متن بخشی از مطالب آموزشی سایت دیبا پشتیبان ایرانیان بوده است ، در صورت تمایل می توانید وارد لینک زیر شوید و این مطلب را به طور کامل مطالعه بفرمایید :



    علت ارور UE در ماشین لباسشویی ال جی و نحوه رفع کد خطا


    همچنین اگر در خصوص تعمیرات ماشین لباسشویی ال جی به دریافت مشاوره یا تعمیرکار متخصص نیاز دارید می توانید با نمایندگی تعمیرات دیبا پشتیبان ایرانیان تماس حاصل بفرمایید .