1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

پهباد چند منظوره کرار

شروع موضوع توسط reza0ya ‏22/9/22 در انجمن مهندسی هوا فضا

  1. داره خودمونی میشه!

    تاریخ عضویت:
    ‏30/6/19
    ارسال ها:
    167
    تشکر شده:
    165
    امتیاز دستاورد:
    43
    جنسیت:
    مرد
    در دی ماه سال ۱۳۹۹ شمسی و در دومین روز از تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران و در اجرای مراحل عملیاتی این تمرین، پهپاد کرار رهگیر نیروی پدافند هوایی ارتش با موفقیت عملیات رهگیری هوایی و انهدام اهداف متخاصم را اجرا کرد.نخستین پهپاد دارای موتور توربوجت ساخت ایران است که قادر به حمل مواد منفجره‌است و می ‌تواند آن را به سوی اهداف پیش ‌بینی شده پرتاب کند. این هواپیما قادر به پرواز در مسافت های دوردست با سرعت ۹۰۰ کیلومتر در ساعت است.
    کرار ۴ متر طول دارد و قابلیت حمل ۴ موشک ایرانی کروز را دارا است! برد این هواپیمای بدون سرنشین هزار کیلومتر می باشد و می ‌تواند دو بمب ۲۵۰ کیلوگرمی، یا یک بمب ۵۰۰ کیلوگرمی را حمل کند؛ همچنین کرار می ‌تواند در نقش پهباد انتحاری ایفای نقش کند.
    روش بکارگیری این نمونه از کرار به صورت پرتاب از روی پرتابگر با یک پیشران راکتی است که پس از اتمام انرژی آن، رها شده و موتور جت خود پرنده روشن می‌ شود. این پهپاد از موتورهای جت سری طلوع ساخت ایران بهره می ‌برد. اما هر چه گذشت، ماموریت ‌ها و تخصص ‌های این پهپاد بیشتر شد و علاوه بر بمب‌ های ۲۵۰ و ۵۰۰ پوندی نصب شده روی این پهپاد رزمی، کرار به موشک کروز دریایی کوثر نیز مجهز شد که این موشک می‌ تواند اهداف سطحی متخاصم را در پهنه دریاها مورد هدف قرار دهد. این در حقیقت نمونه اولیه پهپاد کرار است که در نقش هدف هوایی، بمباران اهداف زمینی و حملات ضد کشتی وارد خدمت شده است.

    [​IMG]