1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

آموزش راه اندازی تولیدی زغال

شروع موضوع توسط zoghaal ‏12/9/22 در انجمن مقالات آموزشی

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏27/2/22
    ارسال ها:
    3
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    1
    کوره صنعتی ذغال دارای یک سیستم حرارت دهی غیرمستقیم به چوب است و پخت چوب را در خلاء انجام می دهد؛ از قابلیت های این کوره ها دارا بودن سیستم کنترل، امکان کنترل دود،کنترل یکنواخت دمای داخل کوره، سیستم قطران گیر و … می باشد.
    گروه “تهران برتر” مفتخر به تولید و راه اندازی برترین کوره صنعتی ذغال در ایران همواره آماده به خدمت برای همکاری با شما عزیزان جهت راه اندازی بهترین کارخانه تولید انواع ذغال در کشور می باشد؛ کوره صنعتی ذغال “تهران برتر” توانایی تولید بهترین ذغال چینی و بریکت چینی را دارا می باشد این نوع کورهT ذغال چینی را با بهترین کیفیت تولید کرده و تا دمای هشتصد درجه سانتیگراد مقاومت دارد.
    این نوع کوره صنعتی ذغال بدلیل چند لایه بودن از حداقل اتلاف حرارت و انرژی برخوردار بوده و در نهایت منجر به مصرف حداقل سوخت، بازدهی بیشتر و هزینه کمتر می شود.چرا کوره صنعتی ذغال؟
    پیش از عرضه کوره صنعتی زغال فشرده به بازار، برای تولید ذغال از کوره های سنتی استفاده می کردند؛ این کوره ها مشکلاتی را داشتند که به تعدادی از آنها اشاره می کنیم:
    [​IMG]
    – عدم کنترل
    سطح کنترل این کوره ها نزدیک به صفر بود و به همیل دلیل ذغال تولیدی، قسمتی خاکستر، قسمتی سالم و قسمتی خام بود. اندک کسانی بودند که با استفاده از تجربه سالیان دراز، می توانستند محصول خوب تولید کنند
    – راندمان پایین
    در استفاده از نوع سنتی کوره ها، همان تعداد معدودی که می توانستند با استفاده از تجربیات سالیان دراز خود، محصول با کیفیت تولید کنند هموره با مشکل راندمان پایین دستگاه مواجه بودند؛ راندمان زیر ۲۰ درصدی این کوره ها یک مشکل جدی در توسعه کسب و کار و سختی کار محسوب می شد.
    – زمان زیاد
    تولید ۵۰۰ کیلو محصول در کوره های سنتی حداقل ۶ روز زمان نیاز دارد
    آلایندگی بالا و سختی کار نیز از دیگر معایب این کوره هاست.زغال صنعتی (فشرده) چیست؟
    زغال یا ذغال ماده ای سوختنی است که از دیرباز در زندگی انسان نقش گسترده ای داشته است. در قدیم بسیاری از غذاها با زغال طبخ می شد، و امروزه نیز هنوز غذاهای کبابی را با ذغال می پزند که سبکی منحصر به فرد در طبخ غذاست. از دیگر استفاده های زغال نیز برای قلیان کشی، یا به عنوان سوخت است که در کشور ما نیز بسیار زیاد است. یکی از انواع جدید زغال، زغال فشرده یا زغال صنعتی است که در ادامه به طور کامل به ویژگی های آن، مزایا و روش تولید این زغال می پردازیم
    زغال فشرده از کجا آمد؟
    می دانیم که زغال یک ماده سوختنی است که از آتش گرفتن چوب درختان در یک مرحله تولید می شود، و بار دیگر نیز قابل سوختن می باشد. سالهای بسیار زیاد، و از زمانی که بشر شروع به استفاده از آتش کرد، زغال نیز ساخته شده و مورد استفاده قرار می گرفته است.
    در دنیای امروز اما با گسترش جمعیت اما نمی توان از درختان به منظور ساخت زغال استفاده کرد، چراکه جنگل ها و درختان سرمایه های ملی و ارزشمند تری هستند که برای حفظ محیط زیست مورد نیاز اند. بخصوص در کشور ما که برای مقابله با بیایان زدایی و خشکی ، درختان اهمیت ویژه ای دارند.
    ممنوعیت قطع بسیاری از درختان، و به صرفه نبودن این کار موجب شد تا نیاز به محصولی جایگزین برای این ماده سوختنی باشد
    سالها پیش برای نخستین بار در کشور چین روشی جدید برای ساخت زغال به وجود آمد، که نه تنها آسیبی به محیط زیست نمی رساند، بلکه از مواد بازیافتی و ضایعاتی چوب استفاده می کند که هم مقرون به صرفه تر است
    غال صنعتی (فشرده) یا زغال چینی از پر استفاده ترین زغال های صنعتی است که از خاک اره یا خرده های چوب و دیگر مواد اولیه تولید و ساخته می شود.
    حضور زغال فشرده در ایران و بومی سازی آن
    همانطور که گفتیم، این نوع زغال (ذغال فشرده) پیش تر توسط چینی ها ساخته شد و به کشور ما نیز وارد میشد.
    اما با محبوبیت این محصول و استقبال بازار از آن، برخی به فکر تولید آن در کشور خودمان شدند. بخصوص که زمینه های لازم فراهم بود، و مواد اولیه مرغوب نیز به وفور در ایران یافت می شود.
    بنابراین ابتدا با وارد کردن دستگاه های ساخت زغال چینی، و پس از آن با مهندسی و طراحی در ساخت این وسایل در کشور، صنعت زغال فشرده بومی شد.
    به گونه ای که امروزه نه تنها دیگر زغال فشرده به کشور وارد نمی شود، بلکه صادرات زغال فشرده از کشورمان نیز به بسیاری از دیگر کشور ها انجام می شود که بسیار سود آور است.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏12/9/22