1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

زیبایی خانه با استفاده از چراغ دکوراتیو

شروع موضوع توسط سمیه سلطانیه ‏11/9/22 در انجمن دکوراسیون داخلی

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏11/9/22
    ارسال ها:
    11
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    چراغ دکوراتیو یا چراغ های تزئینی عنصر اصلی در نورپردازی است و در عین حال در ایجاد زیبایی بصری در فضا نقش اساسی ایفا می کند. چراغ های تزئینی جواهرات معماری هستند و می توانند زینت بخش دکوراسیون داخلی شما باشند. یک چراغ دکوراتیو زیبا و مناسب با سبک چیدمان به عنوان نقطه کانونی عمل کرده و تمام توجهات را به سمت خود جلب می کند.

    انواع چراغ های دکوراتیو نه تنها برای ایجاد روشنایی در محیط و نورپردازی به کار می روند بلکه در معماری و دکوراسیون داخلی نیز تاثیر شگرفی دارند. هیچ چیز مثل یک چراغ آویز تزئینی زیبا در اتاق پذیرایی نمی تواند جلوه ای زیبا و شیک به منزل شما ببخشد. چراغ های دیواری نیز عناصر تزئینی دیوار بوده و ایجاد کننده فضای شیک و لوکس در منزل شما می باشند.

    تاثیر رنگ نور ها در دکوراتیو بودن
    رنگ ها و نورها از مشخصه های مهم در دکوراسیون داخلی و نورپردازی محیط می باشند. استفاده از رنگ نور مناسب به کمک چراغ های تزئینی می تواند محیطی آرام و در عین حال شیک ایجاد کند. در نورپردازی مدرن برای هر فضایی رنگ نور مناسب آن فضا در نظر گرفته می شود.

    اگر تصاویر منازلی که توسط طراحان داخلی دیزاین شده است را مشاهده کنیم شاهد یک تفاوت مهم خواهیم بود و آن هم نحوه نورپردازی و استفاده از عناصر نورانی متفاوت و با رنگهای متمایز برای هر کدام از فضاهای منزل است که در نهایت فضای تحسین برانگیزی را خلق کرده است.

    [​IMG]

    انواع چراغ دکوراتیو
    چراغ های دکوراتیو شامل مجموعه گسترده ای از انواع چراغ ها هستند که به صورت سقفی و یا دیواری استفاده شده و در جنس ها و رنگ های مختلف تولید می شوند. جنس یک چراغ دکوراتیو از کریستال، چوب، استیل و غیره متنوع است. بیایید با هم انواع چراغ دکوراتیو را که در نورپردازی فضاهای مختلف مسکونی، اداری، تجاری و غیره استفاده می شوند، بررسی نماییم:

    چراغ پنلی و سقفی
    چراغ های سقفی پنلی از انواع چراغ های دکوراتیو با طراحی ساده و مینیمال هستند. این چراغ ها بدون هیچ گونه زرق و برق بوده و روشنایی کاملی در فضا ایجاد می کنند. چراغ های سقفی پنلی در دو نوع روکار و توکار تولید می گردند.

    نوع توکار در سقف کاذب تعبیه شده و برجستگی ایجاد نمی نماید بنابراین از نظر بصری سقف یکدست تر و زیبا تر به نظر می رسد. شما می توانید از تعداد زیادی چراغ پنلی استفاده کرده و سقف را کامل پوشش دهید.

    چراغ های سقفی پنلی معمولا برای نورپردازی فضاهای اداری، درمانی و تجاری و یا در نورپردازی منازل با سبک چیدمان مدرن استفاده می شوند. استفاده از چراغ های پنلی در نورپردازی راهروهای منازل نیز روشی نوین و شیک در نورپردازی بوده و به خصوص برای راهروهایی که دارای سقف کوتاه می باشند انتخابی ایده آل است.

    امروزه استفاده از چراغ پنلی در سقف آشپزخانه ها نیز بسیار مرسوم است. این چراغ ها در ابعاد گوناگون و مدل های مربعی، مستطیلی و گرد در بازار موجود هستند.

    [​IMG]

    چراغ آویز تزئینی
    چراغ های آویز تزئینی از چراغ های دکوراتیو پر کاربرد هستند که در فضاهای گوناگون منزل استفاده می گردند. استفاده از چراغ های دیواری و هالوژن ممکن است روشنایی فضای اتاق پذیرایی را تامین کند اما این فضا بدون یک چراغ دکوراتیو آویز ناقص به نظر می رسد.

    چراغ آویز پذیرایی
    لوسترهای زیبا در اتاق پذیرایی با توجه به سبک دکوراسیون انتخاب شده و زیبایی منزل را دوچندان می کنند. امروزه مدل های متنوعی از لوسترها از طراحی های کلاسیک و پرزرق و برق کریستالی گرفته تا سبک های مدرن و ساده در بازار موجود هستند که توسط طراحان داخلی برای نورپردازی و زیباسازی منازل استفاده می شوند.

    چراغ آویز اتاق خواب
    چراغ های آویز تزئینی اتاق خواب نیز در سبک ها و مدل های گوناگون حبابی، شیشه ای، چوبی و حتی پارچه ای موجود هستند و چراغ های اتاق کودک با انواع رنگ های زیبا و طرح شخصیت های کارتونی مورد علاقه کودکان تولید می گردند.

    چراغ آویز آشپزخانه
    چراغ دکوراتیو آویز مخصوص آشپزخانه از جنسی تولید می شود که احتمال جذب چربی و رطوبت در چراغ به حداقل برسد. این چراغ ها در رنگ های مختلف تولید شده و با در نظر گرفتن رنگ کابینت ها و فضای آشپزخانه انتخاب می گردند.

    نوع دیگر از چراغ دکوراتیو آویز انواع چراغ ساده از جنس آلومینیوم و در رنگ های مختلف است که بیشتر در محیط و فضاهای اداری و یا اتاق های کار نصب شده و برای ایجاد نور متمرکز به کار برده می شوند.

    [​IMG]

    چراغ دیواری تزئینی
    چراغ های دیواری تزئینی چراغ هایی هستند که بر روی دیوار نصب می گردند. چراغ های دکوراتیو دیواری از نظر عملکرد به سه نوع تقسیم بندی می شوند:

    • نوردهی به بالا
    • نوردهی به پایین
    • نوردهی به بالا و پایین
    چراغ دیواری با نور دهی به بالا
    چراغ های دیوای که جهت نور آنها به بالا است به عنوان چراغ های خواب و یا چراغ های اتاق نشیمن و پذیرایی به کار می روند.

    چراغ دیواری با نوردهی به پایین
    چراغ هایی که نور رو به پایین ایجاد می کنند برای برجسته سازی یک اثر هنری و یا یک المان مهم استفاده می گردند.

    [​IMG]

    چراغ دیواری با نوردهی به بالا و پایین
    این چراغ ها امروزه در دکوراسیون سبک مدرن نیز کاربرد گسترده ای دارند. چراغ های دیواری گروه سوم نسل جدیدی از چراغ ها هستند که به صورت همزمان نور به بالا و به پایین ایجاد می کنند. این چراغ ها لوکس ترین چراغ های دکوراتیو دیواری هستند و جلوه بسیار زیبایی دارند.

    چراغ خطی
    چراغ خطی از عناصر روشنایی نوین است که روشنایی خطی ایجاد کرده و برای نورپردازی سقف و دیوار به کار برده می شود. امروزه استفاده از این چراغ ها برای ایجاد محیطی جذاب و گیرا در مراکز تجاری، اداری، آموزشگاه ها و منازل باب شده است.

    در داخل این چراغ ها از دیودهای ساطع کننده نور یا LED استفاده شده است بنابراین در عین حال که نور زیادی تولید می کنند طول عمر بالایی دارند.

    [​IMG]

    ویژگی های چراغ دکوراتیو
    استفاده از چراغ دکوراتیو مزایا بسیاری دارد که ما در اینجا به مهم ترین ویژگی های چراغ دکوراتیو می پردازیم

    خارج شدن دیوارها از حالت یکنواخت
    چراغ های دکوراتیو دیواری علاوه بر ایجاد روشنایی در محیط به عنوان عنصر تزئینی دیوار بوده و دیوارها را از حالت یکنواختی و کسل کنندگی خارج می کنند. استفاده از چراغ تزئینی زیبا به دیوارها روح بخشیده و به برجسته سازی اشیا اطراف دیوار یا روی دیوار کمک می کند.

    دریافت طیف وسیعی از رنگ نورها
    شما می توانید به کمک چراغ های دکوراتیو طیف وسیعی از نورها را به خانه خود بیاورید. استفاده همزمان از چند طیف رنگی در اتاق پذیرایی اتاق خواب و فضاهای دیگر می تواند فوق العاده باشد.

    به طور مثال می توانید از یک چراغ دکوراتیو زیبا با نور آبی در اتاق خواب استفاده کرده یا در اتاق کودک خود از چراغ های دکوراتیو با رنگ نورهای ملایم یا شاد بهره ببرید.

    ایجاد طرح و نقش متفاوت
    همان طور که در بالا گفتیم چراغ های دکوراتیو تنها منابع نور نیستند و جایگاه ویژه ای در معماری داخلی دارند. انواع چراغ دکوراتیو در طرح ها و نقش های متفاوت موجود هستند. استفاده از یک لوستر با طرح و نقش خاص می تواند فضای زیبایی برای شما خلق نماید. به کارگیری چراغ های دکوراتیو دیواری با طرح های مدرن و هندسی نیز می تواند دکوراسیون شما را جذاب کند.

    [​IMG]

    استفاده از چراغ دکوراتیو در فضاهای مختلف
    چراغ های تزئینی در محیط و فضاهای گوناگون به کار برده می شوند. بنابراین انتخاب یک چراغ دکوراتیو باید با در نظر گرفتن نوع کاربری و فضایی که قرار است چراغ استفاد شود صورت پذیرد.

    محیط باز و بسته
    چراغ های دکوراتیو شیک امروزه علاوه بر فضای داخلی برای استفاده در فضاهای بیرونی نیز طراحی شده اند. چراغ های دکوراتیو برای محیط های باز حتما باید از نظر عملکردی برای این فضاها مناسب باشند.

    این چراغ ها باید از نظر درجه حفاظتی حداقل IP44 بوده و در برابر جذب رطوبت و جذب گرد و غبار مقاوم باشند. چراغ های حیاطی باید از نظر جنس بدنه به گونه ای انتخاب شوند که در برابر عوامل خارجی مانند باد و نور شدید خورشید استحکام داشته باشند.
    پشت دکورها
    استفاده از چراغ دکوراتیو مناسب می تواند در برجسته سازی المان ها و اشیا قرار داده شده در دکور بسیار تاثیر گذار باشد. عناصر موجود در دکور به کمک چراغ های دکوراتیو با تمام جزئیات دیده شده و همه نقش و نگارها و رنگ ها به معرض نمایش گذاشته می شوند.

    ویترین ها
    یکی از کاربردهای گسترده انواع چراغ های دکوراتیو در نورپردازی ویترین فروشگاه ها و مغازه می باشد. نورپردازی ویترین نقش اساسی در جذب مشتریان دارد و می تواند کمک بزرگی به موفقیت در کسب و کار کند.

    روی تابلوهای نقاشی
    تابلوهای نقاشی یا آثار هنری از عناصر مهمی هستند که احتیاج به چراغ های دکوراتیو دارند. به کمک چراغ دکوراتیو با نور رو به پایین روشنایی کافی بر روی تابلوی نقاشی ایجاد شده و خطوط و رنگ های آثار هنری به وضوح رویت خواهند شد.

    اتاق های پذیرایی
    انواع چراغ دکوراتیو دیواری و سقفی در اتاق های پذیرایی به کار می روند. در سبک کلاسیک و نئوکلاسیک چراغ های آویز معمولا با چراغ های دیواری ست مورد استفاده قرار می گیرند. جنس چراغ های دکوراتیو مورد استفاده در نورپردازی اتاق پذیرایی باید مطابق با سبک اسباب اثاثیه و مبلمان انتخاب شوند.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏11/9/22