1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

۵ راهکار زیبا سازی منزل

شروع موضوع توسط سمیه سلطانیه ‏11/9/22 در انجمن دکوراسیون داخلی

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏11/9/22
    ارسال ها:
    11
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    زیبا سازی منزل که اصولا خانم ها را به خود مشغول می دارد، یکی از لذتبخش ترین اموری است که می تواند به زندگیتان جلوه ای تازه تر و دوست داشتنی تر ببخشد. گاهی حتی تغییر مکان یک وسیله کارساز واقع شده و زیبایی خاصی در محیط ایجاد می نماید.

    اگر شما هم به آن دسته از افراد با سلیقه ای تعلق دارید که رویای زیباسازی خانه خود را در سر می پرورانید، این مطلب مختص شما است. با ما همراه باشید تا شما را با ۵ راهکار اساسی زیبا سازی منزل آشنا کنیم.

    از روانشناسی رنگ آمیزی خانه غافل نشوید!
    خانه ای که شما و خانواده تان در آن زندگی کرده و ساعات زیادی از عمر خود را در آن سپری می کنید، با محل کار شما متفاوت است. از همین رو نیازی نیست لزوما همان رنگی که برای دیوارهای محیط کارتان استفاده کرده اید، در خانه نیز به کار ببرید.

    [​IMG]

    آیا از تاثیر روانی رنگ ها آگاه هستید؟
    جالب و در عین حال لازم است بدانید که یک تاثیر روانی باور نکردنی و شگفت انگیز در ورای رنگ ها وجود دارد. هر یک از رنگ ها قدرت تاثیرگذاری ویژه ای دارند و به گونه ای موجب تحریک و بروز واکنش از سوی تماشاگر می شوند.

    رنگ ها اگرچه جان ندارند، اما به سادگی می توانند به زندگی ما جان بخشیده و تاثیرات قابل توجهی در روحیه ما ایجاد نمایند.

    تاثیر چشمگیر روانشناسی رنگ ها تنها به رنگ لباس و وسایل شخصی ما محدود نمی شود. این علم در رنگ آمیزی خانه نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد.

    برای مثال روانشناسی رنگ ها بر این باور است که استفاده از رنگ های سرد نظیر آبی، سبز، فیروزه ای، سبز مایل به آبی و حتی بنفش در اجزای اتاق خواب علاوه بر زیباسازی خانه، موجب ایجاد فضایی عاری از استرس و سرشار از آرامش برای رفع خستگی و تجربه خوابی شیرین می شود.

    رنگ ها علاوه بر تاثیر مستقیمی بر زیبایی ظاهری منزل ما دارند، به طور قابل توجهی بر تنظیم نور خانه نیز اثرگذار واقع می گردند.

    برای مثال استفاده از رنگ های تیره زمینه ای را فراهم می سازد که محیط کم نورتر و تاریک تر به نظر برسد. این در حالی است که رنگ های روشن به دلیل بازتاب نور فضا را روشن تر نشان می دهند.

    آیا با روانشناسی رنگ ها آشنایی دارید؟
    بر اساس آموزه های روانشناسی رنگ ها تاثیر شگفت انگیزی بر روحیه و احساسات ما دارند. شاید به همین دلیل است که هنگام ناراحتی به لباس های تیره رنگمان پناه می بریم و در زمان شادی لباس های رنگارنگ را ترجیح می دهیم.

    اگرچه هر رنگی زیبایی خاص خود را دارد، اما شناخت رنگ ها و استفاده درست و به جا از آن ها برای رنگ آمیزی منزل هنری است که زیبایی منزل شما را تضمین می کند.

    اگر به زیبا سازی منزل خود اهمیت می دهید و دوست دارید سلیقه تان زبانزد خاص و عام باشد، از روانشناسی رنگ آمیزی خانه غافل نشوید که در پشت این رنگ های ساده رازهای زیادی نهفته است!

    با استفاده از لوازم چوبی متنوع طبیعت را به خانه تان دعوت کنید!
    یکی از ساده ترین راه های زیباسازی خانه استفاده از لوازم چوبی متنوع در دکوراسیون داخلی است. انسان ها به طور غریزی علاقه فراوانی به طبیعت دارند و از همین رو آرامشی بی نظیر را در محیط های احاطه شده از چوب کسب می کنند.

    شما به سادگی می توانید چند وسیله چوبی زیبا را مهمان خانه خود کرده و بدین ترتیب گام بزرگی در زیبا سازی منزل خود بردارید. برای مثال می توانید یک ویترین چوبی را در گوشه ای از منزلتان قرار داده و آن را با استفاده از وسایل دکوری زیبا پر کنید. بی شک بی نظیر خواهد بود!

    [​IMG]

    چوب از آن جهت که یک متریال گرم است، در صورتی که با سنت و معماری تلفیق گردد، می تواند گرمایی وصف ناشدنی را به دکوراسیون های مدرن امروزی بخشیده و بدین ترتیب زمینه برقراری ارتباطی نزدیک میان فضای داخلی و طبیعت پیرامون انسان را فراهم سازد.

    اگر می خواهید سلیقه بی نظیر خودتان را به رخ اطرافیان بکشید، کافی است چند وسیله چوبی زیبا را در منزلتان مورد استفاده قرار دهید!

    با به کار بردن گل و گیاه به فضاهای مرده منزلتان جان ببخشید!
    علاقه انسان به گل و گیاه مربوط به دیروز و امروز نیست. این علاقه تمام نشدنی ریشه در گذشته های بسیار دور دارد. اگر چشمانتان را ببندید و به دوران کودکی خود بازگردید، حتما حضور گل ها و گیاهان زیبا در خانه قدیمی تان را به خاطر خواهید آورد.

    این سنت دیرینه نه تنها امروزه، بلکه هیچ گاه ترک نمی شود. حتی اگر آپارتمان ها بلندتر و حیاط ها کوچکتر از این شوند، باز هم استفاده از گل و گیاه برای زیبایی منزل ایده ای بی نظیر خواهد بود.

    گل ها و گیاهان می توانند میان طبیعت و زندگی صنعتی که امروزه همه ما درگیر آن هستیم، رابطه برقرار ساخته و بدین ترتیب حس نشاط و سرزندگی را به محیط تزریق کنند.

    [​IMG]

    شما با استفاده از گل ها و گیاهان ضمن زیبایی منزل خود، می توانید هوای پاکیزه و سالم را برای خود و خانواده تان به ارمغان بیاورید. به یاد داشته باشید که استفاده نا به جا و نامناسب از گیاهان می تواند موجب بر هم زدن هارمونی چیدمان منزل شما شده و از زیبایی های محیط بکاهد.

    بنابراین سعی کنید در این زمینه نهایت ذوق و سلیقه خود را به خرج دهید تا شاهد زیبا سازی منزل خود باشید، نه آسیب زدن به زیبایی های آن!

    آینه و بزرگنمایی؛ ایده ای خلاقانه برای زیباسازی خانه
    استفاده از آینه در قسمت های مختلف منزل ایده ای خلاقانه است که منجر به زیبا سازی منزل شما خواهد شد. شما با استفاده از آینه می توانید فضایی بسیار دل نشین ایجاد نموده و روحیه خود و خانواده تان را شاد کنید.

    این کار در عین حال که وقت و هزینه زیادی نمی طلبد، یکی از کاربردی ترین و پر بازده ترین روش های زیبا سازی منزل است. جالب است بدانید که آینه کاری در میان ما ایرانیان قدمتی بسیار طولانی دارد. این را از معماری بناهای قدیمی ایرانی می توان دریافت.

    [​IMG]

    آینه های شامپاینی، آینه های طلایی، آینه های آنتیک، آینه های برنزی و… همه و همه آینه هایی هستند که می توانند در صورت استفاده در جای درست زیبایی منزل شما را به حد اعلا برسانند!

    استفاده از نورپردازی مدرن؛ با صرف هزینه های ناچیز خانه تان را به قصری زیبا تبدیل کنید!
    یکی از روش های ساده و در عین حال کاربردی زیبا سازی منزل استفاده از نورپردازی مدرن است. نورپردازی ایده ای جذاب و خلاقانه است که هزینه زیادی برایتان نمی تراشد. اما نتیجه نهایی در عین ناباوری شگفت انگیز خواهد بود!

    اگر قصد زیباسازی خانه خود را دارید و می خواهید یک قسمت از منزلتان را برجسته تر و زیباتر از سایر قسمت ها نشان دهید تا بتوانید با خیالی راحت در آن قسمت از مهمانان خود پذیرایی نموده و سلیقه بی نظیرتان را به رخ بکشید، نورپردازی بهترین گزینه برای شما است.

    [​IMG]

    به یاد داشته باشید که زیاده روی در هر کاری نتیجه برعکس دارد. بی شک نورپردازی نیز از این قاعده مستثنی نیست. استفاده بیش از حد از نورپردازی موجب شلوغ شدن دکوراسیون داخلی شده و آرامش محیط را سلب می کند.

    یکی از روش های زیبایی منزل نورپردازی با استفاده از چراغ هالوژن می باشد. امروزه استفاده از سقف کناف به ویژه در پذیرایی منزل طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

    استفاده از لامپ هالوژن یکی از ایده های رایج امروزی در این زمینه است. اگر سقف پذیرایی منزلتان کناف است، به سادگی و با صرف کمترین هزینه می توانید با استفاده از نور سفید لامپ هالوژن زیبایی فضا را تکمیل کنید.

    [​IMG]

    استفاده از نور مخفی یکی دیگر از روش های دکوراتیو منزل با استفاده از نورپردازی مدرن است. این نوع نور پردازی عمدتا در کنار لوستر یا لامپ هالوژنی انجام شده و زیبایی غیر قابل وصفی در منزل شما پدید می آورد.

    چراغ های دفنی دسته ای دیگر از چراغ هایی هستند که در نورپردازی مدرن و در نتیجه زیباسازی منزل مورد استفاده قرار می گیرند. این چراغ ها عمدتا در داخل زمین قرار گرفته و جهت تابش نور در آن ها از پایین به طرف بالا است.

    به کارگیری این چراغ ها در نورپردازی ستون ها ر نمای بیرونی منزل بسیار متداول است.

    ریسه های شلنگی که مصرف پایین و طول عمر بالایی دارند، با ایجاد روشنایی های باریک و بلند کمک زیادی به زیبا سازی منزل می کنند. شما می توانید این ریسه ها را به منظور روشن کردن پله ها، لبه باغچه، سقف های کاذب و… مورد استفاده قرار دهید و از نتیجه حاصل لذت ببرید.

    [​IMG]

    امروزه نورپردازی برای نمای بیرونی خانه رواج بسیار چشمگیری پیدا کرده است. این ایده ظاهری مدرن و شیک به ساختمان بخشیده و زیبایی آن را چندین برابر می کند. اگر به فکر زیبایی منزل خود هستید، نورپردازی نمای بیرونی منزل پیشنهادی طلایی برای شما است.

    [​IMG]
    لازم نیست که تمام ساختمان خود را غرق در نور کرده و هزینه های زیادی متحمل شوید. یک نورپردازی ساده در قسمتی های مشخصی از نمای ساختمان می تواند موجب تمایز ساختمان شما از ساختمان های اطراف شود. زیباسازی خانه کار دشوار و هزینه بری نیست. کافی است سلیقه به خرج دهید تا بهترین باشید!
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏11/9/22