1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

ابلاغ اجرای طرح مرغ سایز در کشور/ پیشنهاد تهیه کالابرگ الکترونیکی

شروع موضوع توسط traffic ‏1/9/22 در انجمن اخبار فرهنگی

  1. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏16/4/21
    ارسال ها:
    7,070
    تشکر شده:
    22,606
    امتیاز دستاورد:
    137
    جنسیت:
    مرد
    [​IMG]
    مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: شورای عالی امنیت ملی اجرای طرح تولید و توزیع مرغ سایز را ابلاغ کرده است.

    حبیب اسدالله نژاد مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه در تولید مرغ گوشتی باید به سمت افزایش بهره‌وری برویم گفت: تحقق این مسئله هم نیاز به سرمایه گذاری دارد و هم نیاز به نظارت.

    وی با اشاره به اینکه حدود ۶ ماه قبل پیشنهاد تولید و عرضه مرغ سایز را مطرح کردیم گفت: اخیراً شورای عالی امنیت ملی طرح تولید و توزیع مرغ سایز را ابلاغ کرده و خواستار اجرای آن شده است.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه اجرای طرح مرغ سایز یکی از راهکارهایی است که می‌تواند کیفیت و بهره‌وری را افزایش و هزینه‌های تولید را کاهش دهد گفت: با اجرای این طرح قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ ۴ هزار تومان کاهش می‌یابد.

    وی بحث بعدی را مسئله کیفیت نهاده‌های دامی عنوان کرد و گفت: متأسفانه به دلیل عدم نظارت، کیفیت نهاده‌های وارداتی مناسب نیست و استانداردهای لازم در این حوزه رعایت نمی‌شود و این مسئله هم در حوزه خوراک و هم در حوزه دارو و واکسن مشهود است.

    به گفته اسدالله نژاد اگر کیفیت نهاده‌های دامی کنترل شود فقط در همین بخش ۵ تا ۱۰ درصد کاهش هزینه‌های تولید را خواهیم داشت.

    وی اضافه کرد: علاوه بر اینکه سویه جوجه یک روزه‌ای که برای تولید استفاده می‌شود اهمیت ویژه ای دارد و نظارت‌های بهداشتی و کنترل بیماری‌های طیوری نیز در این مسئله به شدت تأثیرگذار است.

    مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی همچنین بر بهسازی واحدهای مرغداری تاکید و اضافه کرد: برای تحقق این مسئله باید تسهیلات ارزان قیمت در اختیار مرغداران قرار بگیرد و اگر ظرف ۶ ماه تا یک سال این واحدها بهسازی و تجهیز شوند هزینه‌های تولید ۱۰ درصد هم در این حوزه کاهش می‌یابد.

    به گفته اسدالله نژاد با انجام مجموع این اقدامات کاهش هزینه‌های تولید بین ۲۵ تا ۳۰ درصد اتفاق می‌افتد که این برای رقابت محصول تولیدی در بازارهای جهانی و همچنین قیمت نهایی محصول در بازار داخل بسیار اتفاق حائز اهمیتی است.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بعد از اصلاح نظام یارانه‌ای با کاهش شدید مصرف مرغ در کشور مواجه هستیم ادامه داد: این مسئله امنیت غذایی و سلامت جامعه را دچار مخاطره می‌کند و درخواست ما از مسئولان تهیه کالابرگ الکترونیکی و کارت اعتباری محصولات پروتئینی است و به نظر می‌رسد که اجرای این طرح می‌تواند منجر به افزایش قدرت خرید مردم و در نتیجه پایداری تولید شود.
     
    m naizar و M @ H @ K از این پست تشکر کرده اند.