1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

نکته های تاریخی

شروع موضوع توسط NILAY ‏30/8/22 در انجمن ایران

  1. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏31/10/22
    ارسال ها:
    1,037
    تشکر شده:
    3,457
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    ۴- آرایشگران دندانپزشک
    [​IMG]

    در زمان جنگ‌های ناپلئونی، بسیاری از سربازان دندان‌های خود را از دست می‌دادند. آرایشگران در آن زمان با استفاده از دندان‌های سربازان کشته شده در جنگ، دندان‌های مصنوعی می‌ساختند. این دندان‌ها را "دندان‌های واترلو" می‌نامیدند و، چون در آن زمان هنوز دندانپزشکان وجود نداشتند، همه کار‌ها توسط آرایشگران انجام می‌شد.



    ۵- از سردرد زنج می‌برید؟ تنها یک راه وجود دارد!
    [​IMG]

    در زمان‌های که مردم کاملا مطابق به عقاید و اعتقاداتشان زندگی می‌کردند و دارو و درمان آنچنان فراگیر نبود، آن‌ها بیماری‌ها را به شیوه خود درمان می‌کردند. محبوب‌ترین دستورالعمل برای یک سردرد، انداختن یک طناب مثل طناب‌هایی که برای اعدام استفاده می‌شوند، در اطراف گردن فرد بیمار بود!



    ۶- ماهی گزنده به جای داروی بیهوشی
    [​IMG]

    "پرتو ماهی گزنده" یک توانایی غیر عادی دارد. آن‌ها می‌توانند قربانیان خود را به حالتی از بیهوشی و هیپنوتیزم فرو برند. یونانیان باستان از آن‌ها به عنوان درمانی برای کاهش درد در حین عمل جراحی و یا زایمان استفاده می‌کردند.



    ۷- "ویتک"؛ خرس سرباز
    [​IMG]


    در سال ۱۹۴۳ و در حین جنگ، سربازان لهستانی گروهان آندرس که مسئول تامین مهمات ارتش بودند، یک بچه خرس کوچک را در ایران یافتند. آن‌ها نام این خرس را ویتک گذاشتند که در زبان لهستانی به معنی "جنگجوی خندان" است. در حین جنگ "مونت کاسینو" ایتالیا، این سرباز عجیب به همراه دیگر سربازان به حمل مهمات می‌پرداخت. به افتخار این خرس، یک مجسمه از او در ادینبورگ ساخته شده است. این خرس همچنین نماد سازمان حمل و نقل لهستان است.
     
    f@rid69 از این پست تشکر کرده است.
  2. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏31/10/22
    ارسال ها:
    1,037
    تشکر شده:
    3,457
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد


    ۸- از عروس دریایی به عنوان ژل مو استفاده می‌شد.
    [​IMG]

    در قرون وسطی در ژاپن مو‌های بلندی که روبه بالا و عقب شانه می‌شدند، رواج داشت. در آن زمان ژل مو هنوز اختراع نشده بود، و ژاپنی‌های خلاق، به عقیده خود یک روش عالی را برای نگه داشتن مو‌ها در این حالت پیدا کرده بودند. آب‌هایی که پیرامون این کشور را فرا گرفته بودند، تمام نیاز‌های آن‌ها را برطرف می‌کرد؛ بنابراین برای این کار آن‌ها عروس دریایی را انتخاب کردند! آن‌ها عروس دریایی را می‌گرفتند و آن را به مو‌های خود می‌مالیدند و مو‌های خود را به راحتی حالت می‌دادند!



    ۹- وکیل ممنوع!
    [​IMG]

    در کشور آندورا، وکیل ممنوع است. مطابق با قانون، وکیل‌ها باعث می‌شوند که سیاهی‌ها به سفیدی تبدیل شوند. در نتیجه کسی در دادگاه نمی‌تواند وکیل داشته باشد!



    ۱۰- رکوردار بیشترین دمای بدن
    [​IMG]

    بالاترین دمای بدن که تا کنون ثبت شده است، در سال ۱۹۸۰ اتفاق افتاد. ویلی جونز از اهالی آتلانتا با دمای ۴۶.۵ درجه سانتیگراد وارد بیمارستان شد! خوشبختانه چند هفته بعد او بهبودی خود را به دست آورد.



    ۱۱- آزمایش مرگبار
    [​IMG]

    در سال ۱۹۲۰ یک جلیقه ضد گلوله برای اولین بار تست شد. یک فرد خوش شانس به نام مورفی که یک افسر پلیس بود در این تست شرکت کرد. دو گلوله به قفسه سینه او شلیک شد و به گفته شاهدان، مورفی در زمان شلیک حتی پلک هم نزد
     
    f@rid69 از این پست تشکر کرده است.
  3. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏31/10/22
    ارسال ها:
    1,037
    تشکر شده:
    3,457
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    ۱۲- مصری‌های باستان شکل وسایل نقلیه آینده را پیش بینی کرده اند.
    [​IMG]

    اشکال حک شده‌ای که بر روی دیوار‌های معبد پادشاه ستی اول در مصر کشف شد، باعث شگفتی دانشمندان شد. این اشکال شبیه هواپیما، هلیکوپتر، زیردریایی و برخی چیز‌های دیگر بودند.



    ۱۳- پیوند دندان از یک شخص به دیگری
    [​IMG]

    فکی که در بالا نشان داده شده است مربوط به فردی در قلمرو روم باستان و مربوط به ۲۵۰۰ سال پیش است. در سراسر تاریخ، مردم از روش‌های متفاوتی برای جایگزینی دندان‌ها استفاده کرده اند. برای مثال در طی تمدن روم باستان دندان‌های افراد را بعد از مرگ به افرادی که دندان‌های آن‌ها شکسته و کنده شده بود، به روش بالا متصل می‌کردند. در قرن‌های بعد افراد فقیر دندان‌های خود را برای پیوند به ثروتمندان جامعه می‌فروختند.



    ۱۴- بزرگترین پرنده‌ای که تا به حال بر روی زمین زیسته است.
    [​IMG]

    " Argentavis" پرنده‌ای است که هزاران سال قبل بر روی سیاره زمین می‌زیسته است. پهنای بال‌های این پرنده بیش از ۷.۵ متر بود و بزرگترین پرنده‌ای است که تا به حال بر روی زمین زیسته است.



    منبع: برترین ها
     
  4. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏31/10/22
    ارسال ها:
    1,037
    تشکر شده:
    3,457
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    مقامات اطلاعاتی آمریکا همه تغییرچهره‌های احتمالی هیتلر را در نظر گرفتند

    [​IMG]
    در جنگ جهانی دوم، مقامات آمریکایی می‌ترسیدند که آدولف هیتلر از آلمان فرار کند. دفتر خدمات استراتژیک، یک هنرمند نیویورکی به نام «ادی سنز» را استخدام کرد تا پرتره‌های هیتلر با تغییر چهره‌های مختلف را تولید کند. اگرچه ثابت شد این پرتره‌ها بیهوده هستند، اما در نهایت توسط مجله آلمانی «Der Spiegel» در دهه ۱۹۹۰ منتشر شده و در دسترس عموم قرار گرفتند. آرشیو ملی ایالات متحده در واشنگتن دی‌سی هم بعدها نسخه‌های باکیفیت این پرتره‌ها را منتشر کرد.

    المپیک به رشته‌های هنری هم جایزه می‌داد

    [​IMG]

    از سال ۱۹۱۲ تا ۱۹۴۸ در المپیک مسابقاتی هم در زمینه هنرهای زیبا برگزار می‌کردند: ادبیات، معماری، مجسمه‌سازی، نقاشی و موسیقی. البته همه چیز با تِم المپیک بود، مثل طراحی بالا از بازی راگبی. این ایده نشان از احترامی بود که یونانیان باستان برای هنر قائل بودند.
     
    f@rid69 از این پست تشکر کرده است.
  5. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏31/10/22
    ارسال ها:
    1,037
    تشکر شده:
    3,457
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    ناپلئون بناپارت مورد حمله خرگوش‌ها قرار گرفت

    [​IMG]

    ناپلئون دشمنان زیادی در زندگی خود داشته است، اما می‌دانستید که این دشمنان شامل خرگوش‌ها هم شود؟ مشاور ناپلئون برای اینکه همه چیز براساس مثل او پیش برود، تصمیم گرفت ۳۰۰۰ خرگوش را وارد شکارگاه کند تا ناپلئون و شکارچیانش به راحتی بتواند شکار کنند. اما اتفاق عجیبی افتاد. به محض فرمان شکلیک، خرگوش‌ها به سمت ناپلئون و شکارچیان حمله کردند.

    درمورد زیبایی کلئوپاترا اغراق می‌شود

    [​IMG]

    اغلب از کلئوپاترا به عنوان یکی از زیباترین افراد تاریخ یاد می‌شود، اما برخی مورخان معتقدند که این تعاریف از تبلیغات رومی نشات می‌گیرد که او را به عنوان یک زن اغواگر یا حتی جادوگر به تصویر می‌کشد. تصویر کلئوپاترا روی سکه‌ها نشان می‌دهد که او بینی عقابی داشته و نویسندگان باستانی ادعا می‌کنند زیبایی او خاص نبوده و صدا و هوش او باعث جذابیتش بوده است.
     
  6. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏31/10/22
    ارسال ها:
    1,037
    تشکر شده:
    3,457
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    رئیس جمهور، جرالد فورد در جوانی مدل بوده است

    [​IMG]

    حتی بزرگترین مردان و زنان تاریخ هم از یک نقطه شروع کرده اند و برخی آن‌ها رزومه واقعا جالبی داشته اند. مثل مدلی که رئیس جمهور آمریکا شد. جرالد فورد در دهه سوم زندگی خود به عنوان مدل فعالیت می‌کره و حتی در لیگ فوتبال ملی هم بازی کرده است.

    ژنرال مکزیکی «سانتا آنا» برای پایش مراسم خاکسپاری برگزار کرد

    [​IMG]

    فرمانروای نظامی و سیاسی مکزیک پایش را در جنگ با نیروهای فرانسوی از دست داد. بعد از اینکه او در سال ۱۸۴۲ به ریاست جمهوری رسید، مراسم خاکسپاری باشکوهی برای پایش برگزار کرد. پای قطع شده را با کالسکه حمل کردند و با توپ و شعر از آن تجلیل کردند.

    رئیس جمهور لینکلن قهرمان کشتی بود

    [​IMG]

    آبراهام لینکلن مرد بزرگی بود، او ۱۹۳ سانتیمتر قد داشت، بنابراین طبیعی است که در مبارزه خوب عمل کند. او در حدود ۳۰۰ مسابقه کشتی شرکت کرد و فقط یک باخت داشت که در نهایت قهرمان کشتی آمریکا شد.
     
    f@rid69 از این پست تشکر کرده است.
  7. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏31/10/22
    ارسال ها:
    1,037
    تشکر شده:
    3,457
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    چنگیزخان یکی از اولین سیستم‌های پستی بین المللی را اختراع کرد

    [​IMG]

    یکی از اولین اقدامات چنگیزخان بعد از به قدرت رسیدن، ایجاد خدمات پیک اسبی به نام «یام» بود؛ که در آن سوارکاران می‌توانستند مسافت ۳۲۰ کیلومتر در روز را طی کنند. این سیستم بعدها توسط مقامات و بازرگانان خارجی و همچنین شخصیت‌هایی مثل مارکو پولو و جان پلانو کارپینی استفاده شد.

    آلبرت انیشتین پیشنهاد ریاست جمهوری را رد کرد

    [​IMG]

    اگرچه انیشتین شهروند رژیم اشغالگر قدس نبود، اما در سال ۱۹۵۲ به او پیشنهاد ریاست جمهوری داده شد. اما انیشتین این پیشنهاد را رد کرد، چون احساس می‌کرد تجربه کافی برای این شغل را ندارد.

    حداقل سه پاپ در اوایل ۲۰سالگی انتخاب شدند

    [​IMG]

    قبلا مردان جوان به عنوا رئیس کلیسای کاتولیک انتخاب می‌شدند. پاپ بندیکت چهارم و پاپ جان ششم، هر دو حدود ۲۰ سالگی پاپ شدند، پاپ گرگوری پنجم حدود ۲۴ سالگی انتخاب شد. البته باتوجه به نبودن تاریخ تولد بسیاری از پاپ‌ها، غیرممکن است که حدس بزنیم جوان‌ترین پاپ در چند سالگی انتخاب شده است.
     
  8. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏31/10/22
    ارسال ها:
    1,037
    تشکر شده:
    3,457
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    هالیوود اصلی نیوجرسی بود

    [​IMG]

    وقتی مردم به فیلم‌های آمریکایی فکر می‌کنند، به هالیوود، کالیفرنیا فکر می‌کنند. اما صنعت فیلم‌سازی آمریکایی در نیوجرسی آغاز شد. کینتوسکوپ (دستگاه اولیه نمایش تصویر متحرک) در این ایالت اختراع شد. بسیاری از فیلم‌های صامت در این ایالت فیلمبرداری شدند. با این حال، در جنگ جهانی اول، کالیفرنیا جای نیوجرسی را به عنوان پایگاه فیلم آمریکایی گرفت.

    هیتلر و موسولینی هر دو نامزد جایزه صلح نوبل بودند

    [​IMG]

    اگر فکر می‌کنید که باید در زندگی خود یک عنوان کسب کنید، یادتان باشد هرکسی که در زندگی افتخار کسب کند، در سمت راست تاریخ قرار نمی‌گیرد. یکی از اعضای پارلمان سوئد در سال ۱۹۳۹ آدولف هیتلر را نامزد جایزه صلح نوبل کرد. همچنین بنیتو موسولینی هم توسط اساتید آلمان و فرانسه در سال ۱۹۳۵ نامزد جایزه صلح نوبل شد. اگرچه دلایل آن مشخص نیست.

    جورج واشنگتن می‌توانست با انگشتانش گردو بشکند

    [​IMG]

    اولین رئیس جمهور ایالت متحده آنقدر قوی بود که می‌توانست با انگشت شست و اشاره اش گردو بشکند.
     
    f@rid69 از این پست تشکر کرده است.
  9. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏31/10/22
    ارسال ها:
    1,037
    تشکر شده:
    3,457
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    حداقل ۶ بانوی اول از نوادگان پوکاهانتس بودند

    [​IMG]

    یکی از مشهورترین بومیان آمریکا در تاریخ، پوکاهانتس بوده که میراث بزرگی در سیاست آمریکا به جا گذاشت. حداقل ۶ بانوی اول آمریکااز نسل او بودند: ادیت ویلسون، ادیت روزولت، نانسی ریگان، بس تورمن، فرانسیس کلیولند و جین پیرس.



    کریستوفر کلمب ادعا کرد که پری دریایی دیده است

    [​IMG]

    در سال ۱۴۹۳، کریستوفر کلمب در نوشته‌هایش ادعا کرد که در سفرهای دریایی خود پری‌ دریایی دیده است. همچنین اعتراف کرد که آن‌ها به آن زیبایی که مردم می‌گویند نیستند و چهره‌ مردانه دارند. تا به امروز، مورخان معتقدند که او گاو دریایی دیده است.
     
    f@rid69 از این پست تشکر کرده است.
  10. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏31/10/22
    ارسال ها:
    1,037
    تشکر شده:
    3,457
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    چارلی چاپلین در مسابقه بدل خودش باخت!

    [​IMG]

    چارلی چاپلین به صورت ناشناس در مسابقه بیشترین شباهت با خودش شرکت کرد و با اینکه خودش چارلی چاپلین واقعی بود، مقام بیستم را به دست آورد.