1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

فیزیوتراپی را در منزل انجام دهید

شروع موضوع توسط taninsalamatalborz ‏29/8/22 در انجمن مقالات پزشکی

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏29/8/22
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    فیزیوتراپی در واقع روشی برای درمان و توانبخشی افراد است که موجب میشود توانایی و عملکرد پس از آسیب افزایش یابد. فیزیوتراپی حرکت و قدرت فرد مصدوم را بهبود میبخشد و باعث افزایش توانایی فرد در انجام کار های نیز میشود. این روش درمانی معمولا پس از بوجود آمدن هر نوع مشکلی مانند شکستگی، ضربه دیدن، سکته مغزی، جراحت و مواردی از این قبیل مورد استفاده قرار میگیرد.
    فیزیوتراپی برای بیماری های مختلفی از جمله سکته مغزی، مشکلات عصبی، حملات قلبی، مشکلات ریوی، آسم و مواردی از این قبیل مورد استفاده قرار میگیرد.

    [​IMG]

    انجام فیزیوتراپی در منزل

    روش درمانی فیزیوتراپی تقریبا روشی زمان بر میباشد. با توجه به هزینه های بالای مراکز درمانی که این خدمات را ارائه میدهند و همچنین ناتوانی های بیماران، رفتن به مراکز درمانی برای این نوع خدمات شرایط سختی را رقم میزند. بنابراین بهترین روشی که پیشنهاد میشود، فیزیوتراپی در منزل میباشد. به منظور انجام فیزیوتراپی در منزل، نیازمند یک فرد با تجربه و مطمئن در این زمینه میباشد. باید در نظر داشت که انجام فیزیوتراپ در منزل میتواند شرایط بسیار مساعد تری را برای فرد بیمار رقم بزند و در بهبودی آن فرد نیز کمک زیادی کند. انجام این روش درمانی در منزل هم برای فرد بیمار مناسب تر و راحت تر میباشد؛ و هم هزینه های افراد را کاهش میدهد.

    همچنین انجام حرکات ورزشی به منظور فیزیوتراپی برای بیمار در منزل راحت میباشد. اما برای یادگیری حرکات فرد نیاز دارد تا چند جلسه در کنار فیزیوتراپیست باشد تا حرکات مربوط به آن را یادگرفته تا به صورت اصولی انجام دهد.


    انواع تمرینات فیزیوتراپی شامل موارد زیر میباشند:

    · ورزش های دامنه حرکتی

    · تمرینات کششی

    · تمرینات استقامتی

    . تمرینات تعادلی

    [​IMG]


    همچنین شما علاوه بر داشتن آسیب های جدی میتوانید در صورتی که گردن درد یا کمر درد دارید و یا حتی مشکلاتی چون خستگی و ضعف جسمانی، درد مچ پا و زانو، کشیدگی عضلات دارید، فیزیوتراپی در منزل را انجام دهید تا سلامتی کامل خود را بدست آورید.