1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

چطوری از کیفیت قطعات هنگام خرید لوازم یدکی مطمئن شویم؟

شروع موضوع توسط آرمین ارغوانی ‏22/8/22 در انجمن خودرو خارجی

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏16/7/22
    ارسال ها:
    4
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    نویسنده
    خرید لوازم یدکی برای صاحبان خودرو همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی بوده است. این که قطعه‌ای که می‌خرند از کیفیت لازم برخوردار باشد و قیمت آن مناسب باشد یا خیر! اگر شما هم صاحب خودرو هستید ، به احتمال زیاد همیشه زمانی فرا می رسد که نیاز به تعمیر و تعویض برخی از قطعات و لوازم یدکی ماشین خود را دارید. فرقی هم نمی‌کند صاحب یک خودروی گران قیمت بنز یا پورشه هستید یا صاحب خودروهای چینی لیفان و جک یا حتی خودروهای ایرانی. در هر صورت نیاز به خرید لوازم یدکی و تعویض آن همیشه وجود دارد. پس بهتر است قبل اقدام به خرید قطعات و لوازم یدکی خودرو به چند نکته مهم توجه داشته باشید.

    نکته اول: شناخت خودرو و مشخصات فنی آن

    حتی زمانی که شما دانش فنی خوبی از خودرو و قطعات آن دارید، باز هم بدون مشورت با مکانیک مورد اعتماد خود بهتر است اقدام به خرید نکنید. مسلما دشوار است هر بار برای خرید لوازم یدکی به سراغ مشورت با مکانیک محل خود بروید. اما همیشه می‌توانید با فروشگاه‌های آنلاین لوازم یدکی مثل یدک مارکت قبل از خرید لوازم یدکی در ارتباط باشید. به طور مثال برای خودروی لیفان X50 می‌خواهید یک قطعه‌ای از لوازم جلوبندی مثل فنر تهیه کنید. بسیار اهمیت دارد که قطعه‌ای که تهیه می‌کنید با خودروی شما متناسب است. بنابراین می‌توانید قبل از خرید لوازم یدکی لیفان به فروشگاه یدک مارکت مراجعه کرده و با تماس با کارشناسان فنی این فروشگاه بزرگ، خرید قطعه‌ی مناسب را انجام دهید.
    نکته دوم: گارانتی محصولات را مطالعه کنید
    پس از تحویل محصول، آن را فوراً نصب نکنید وگرنه ممکن است شرایط و ضوابط گارانتی دوره محدود را زیر پا بگذارید. هنگام خرید خودرو، موارد مختلفی در دوره گارانتی رعایت می شود. بنابراین، قبل از خروج و خرید قطعات یدکی حتما گارانتی را بررسی کنید. لذا حتما درباره گارانتی محصول مطالعه داشته باشید. همچنین، اگر فروشنده هیچ تصویری از لوازم یدکی را نمایش نداده است، از خرید آنلاین هر قطعه خودرو چشم پوشی کنید، زیرا می تواند خریدی ناموفقی باشد.
    نکته سوم: قیمت لوازم یدکی را بررسی کنید
    قیمت لوازم یدکی را در فروشگاه‌های مختلف مقایسه کنید. بعضی از فروشگاه‌ها متاسفانه قیمت بیشتری نسبت به قیمت اصلی قطعات از خریداران دریافت می‌کنند. بسیار اهمیت دارد که از یک فروشگاه معتبر و مطمئن خرید خود را انجام دهید تا با همچین مسائلی روبه‌رو نشوید. قیمت هر قطعه‌ای که می‌خواهید تهیه کنید را در چند فروشگاه مختلف مقایسه کرده و سپس اقدام به خرید کنید. البته خوب است بدانید لوازم یدکی‌هایی که از برندهای معتبر هستند و به نوعی اورجینال محسوب می‌شوند، قیمت بیشتری از قطعات معمولی یا تقلبی دارند. پس حتما در کنار قیمت به معتبر بودن شرکت سازنده قطعات یدکی توجه کنید.
    نکته چهارم: خرید از یک فروشگاه مطمئن

    در واقع اگر شما بتوانید یک فروشگاه معتبر را برای خرید لوازم یدکی خود انتخاب کنید، نگرانی‌های شما بابت تمام 3 نکته‌ی قبلی بر طرف می‌شود. فروشگاه‌های معتبر لوازم یدکی‌های با کیفیتی در انبارهای خود دارند، قیمت قطعات یدکی در آن‌ها مناسب است و همینطور دارای گارانتی و ضمانت بازگشت وجه هستند.
    تعدادی از فروشگاه‌های آنلاین وجود دارند که فقط به فروش محصولات معتبر و برندهای اورجینال می‌پردازند. با پرس و جو و سرچ در اینترنت می‌توانید این فروشگاه‌های معتبر را پیدا کنید. به طور مثال وب سایت یدک مارکت برای خرید لوازم یدکی خودروهای چینی و ایرانی بسیار خوب عمل می‌کند. یا هیوندای مرکزی برای تهیه لوازم یدکی هیوندای مناسب است. فروشگاه معتبر خود را برای خرید قطعات موردنیاز ماشینتان انتخاب کنید تا با خیالی آسوده به خرید لوازم یدکی ماشینتان بپردازید.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏22/8/22