1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

عضله سازی با دوچرخه ثابت

شروع موضوع توسط marziehKarami ‏16/8/22 در انجمن ورزشی

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏16/8/22
    ارسال ها:
    4
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    عضله سازی یک راه عالی برای افزایش سطح تناسب اندام کلی شما است و در عین حال به بدن شما کمک می کند تا به طور موثرتری کالری بسوزاند. اگر عضله سازی یکی از اهداف شماست، با کمک دوچرخه ورزشی می توان به راحتی به این هدف دست یافت. در حالی که دوچرخه‌های ورزشی معمولاً به عنوان ابزاری برای کمک به افزایش کاردیو در نظر گرفته می‌شوند، واقعیت این است که روتین مناسب نیز می‌تواند موثر باشد و در قسمت‌های مختلف پاهای شما عضله‌سازی کند.

    افزایش مقاومت برای عضله سازی

    عضلات چهارسر ران و عضلات گلوتئال عضلاتی هستند که در درجه اول عضلات درگیر در دوچرخه ثابت هستند. در واقع این عضله چهار سر ران است که وظیفه فشار دادن پدال ها را بر عهده دارد. این فرآیند پایین آوردن پدال ها شبیه وزنه برداری است، به ویژه زمانی که با دنده های سنگین انجام می شود. در حالی که عضلات چهار سر و گلوتئال آنهایی هستند که در هنگام دوچرخه سواری درگیر می شوند، دوچرخه سواری بر عضلات همسترینگ، خم کننده های ران، ساق پا و ساق پا نیز تأثیر می گذارد.
    یکی از راه های ساخت عضله پا با دوچرخه ثابت، پدال زدن با مقاومت زیاد است. برای عضله سازی، برخی از کارشناسان توصیه می کنند که مقاومت را طوری تنظیم کنید که نتوانید پدال ها را سریعتر از 60 دور پدال در دقیقه حرکت دهید. برخی دیگر توصیه می کنند که مقاومت را در نقطه ای تنظیم کنید که نتوانید شدت آن را بیش از یک یا دو دقیقه حفظ کنید.

    عضله سازی ساق پا با دوی سرعت

    علاوه بر افزایش مقاومت، می توانید با کمک دوی سرعت به ساخت عضلات پا نیز کمک کنید. با دوی سرعت، کمتر از یک دقیقه تا آنجا که می توانید رکاب می زنید، در نتیجه پاهای خود را مجبور می کنید که در مدت زمان کوتاهی قدرت فوق العاده ای را از بین ببرند. جایگزینی بین دوی سرعت 30 ثانیه و دوره های بهبودی آهسته 50 ثانیه ای موثرترین روش برای عضله سازی در پاها است. اگر به تازگی روال تمرینی خود را شروع کرده اید، شاید بهتر باشد که فواصل دوی سرعت کوتاه تری را شروع کنید و سپس با افزایش عضله و استقامت آنها را به مرور افزایش دهید.

    چه از تمرینات مقاومتی و چه از تمرینات سرعتی استفاده کنید، باید از تمرینات اینتروال روی دوچرخه ورزشی خود برای دستیابی به بهترین نتایج استفاده کنید. این شامل شرکت در دوی سرعت یا تمرینات مقاومتی برای مدت کوتاهی قبل از رکاب زدن به راحتی برای چند دقیقه و سپس تکرار این چرخه در طول روتین تمرینی است. برای بهترین نتایج، اکثر متخصصان همچنین پیشنهاد می‌کنند که شناورها را در روال تمرین اینتروال بگنجانید. همچنین مهم است که تمرینات عضلانی را در روزهای غیر متوالی انجام دهید تا عضلات شما فرصت ریکاوری و ساخت بافت عضلانی جدید بین تمرین را داشته باشند.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏16/8/22