1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

آیا میتوان از دوچرخه ثابت هنگام بارداری استفاده کرد؟

شروع موضوع توسط marziehKarami ‏16/8/22 در انجمن ورزشی

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏16/8/22
    ارسال ها:
    4
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    ورزش در دوران بارداری زمانی که بدون خطر انجام شود فواید زیادی دارد. دوچرخه ثابت یکی از گزینه هاست، اما مهم است که قبل از شروع هر برنامه ورزشی در دوران بارداری با پزشک خود صحبت کنید. ایمنی هر نوع ورزش به وضعیت پزشکی شما بستگی دارد.
    ایمنی
    دوچرخه سواری ثابت در دوران بارداری بی خطر است. دوچرخه می تواند به حفظ وزن شما کمک کند. و اگرچه تغییر مرکز ثقل شما احتمال افتادن روی یک دوچرخه معمولی را بیشتر می کند، دوچرخه ثابت این شانس را کاهش می دهد.
    فواید
    ورزش در دوران بارداری می تواند سطح انرژی شما را افزایش داده و کمردرد را کاهش دهد. همچنین می تواند عادات خواب شما را بهبود بخشد. ورزش در دوران بارداری می تواند توانایی شما را برای مقابله با زایمان بهبود بخشد.
    انتخاب دوچرخه
    هنگام انتخاب دوچرخه ثابت برای استفاده در دوران بارداری، به دنبال دوچرخه ای باشید که صندلی راحتی داشته باشد. اگر کمردرد را تجربه می کنید، دوچرخه دراز ثابت پشتی دار و پدال در جلو ممکن است راحت تر باشد. به دنبال دوچرخه‌ای باشید که دارای مانیتور ضربان قلب باشد یا از دوچرخه خود در حین ورزش استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که دوچرخه ثابت فقط قسمت پایین تنه شما را تمرین می دهد. به دنبال مدلی با بازوهای دوگانه باشید تا بتوانید بالاتنه خود را نیز تمرین کنید.
    ورزش ایمن
    قبل از شروع ورزش، حرکات کششی را انجام دهید تا از آسیب دیدگی و فشار بر عضلات خود جلوگیری کنید. از پوشیدن لباس های تنگ در حین ورزش خودداری کنید و به یاد داشته باشید که عمیق نفس بکشید. برای جلوگیری از کم آبی بدن، قبل، حین و بعد از ورزش به طور منظم آب بنوشید. یک فن را روشن کنید و آن را به سمت خود قرار دهید یا دوچرخه ای را انتخاب کنید که نزدیک دریچه فن باشد. سیگنال های بدن خود را به دقت کنترل کنید و قبل از اینکه خسته شوید ورزش را متوقف کنید.
    هشدارها
    اگر در دوران بارداری دچار عوارض جانبی جدی از جمله خونریزی واژینال، سرگیجه، تنگی نفس، حالت تهوع و انقباضات شدید، ورزش خود را متوقف کنید و با پزشک خود تماس بگیرید. ممکن است پزشک بخواهد شما را معاینه کند و سطح فعالیت شما را محدود کند.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏16/8/22