1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

علت آبسه لثه بعد از ایمپلنت دندان چیست؟

شروع موضوع توسط نیاز غنی ‏15/8/22 در انجمن دندان پزشکی

  1. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏11/6/22
    ارسال ها:
    45
    تشکر شده:
    14
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    زن
    ایمپلنت یکی از بهترین‌ روش‌های جایگزین کردن دندان از دست رفته است. امروزه، یا وجود در دسترس بودن روشی چون ایمپلنت، کمتر کسی به سراغ روش‌های دیگر جایگزین کردن دندان نداشته‌ی خود می‌رود. دلایل بسیاری برای محبوب بودن این روش وجود دارد که می‌تواند هر کسی را قانع کند که این روش بهترین است.
    بعد از کاشت ایمپلنت رویدادهایی برای شما اتفاق می‌افتد که باید با آن ها آشنا باشید تا نگرانی رخ ندهد. این که با تکنیک کاشت ایمپلنت آشنایی کافی داشته باشید، باعث می‌شود بی‌دلیل نگران نشوید و اضطراب نگیرید.
    آبسه لثه بعد از ایمپلنت
    یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است بعد از کاشت ایمپلنت برای بیمار ایجاد شود، این است که لثه دچار آبسه شود. آبسه‌ی دندانی چرک و عفونت گیر افتاده در لثه است که شکلی مانند کیست به خود می‌گیرد. آبسه‌ی دندانی می‌تواند بدون درد و یا دردناک باشد. دلایل آبسه و عفونت دندان را بخوانید.

    درصورتی‌که لثه‌ها دچار آبسه شوند، باید بلافاصله به دندان‌پزشک مراجعه کرد. اگر آبسه درمان نشود می‌تواند به بافت لثه و حتی به ایمپلنت آسیب برساند. درباره‌ی عفونت‌های لثه مراقب باشید و به آن‌ها توجه کنید. علائم خطر را بشناسید و در صورت مشاهده‌ی آن‌ها به دندان‌پزشک مراجعه کنید.
    درصورتی‌که ایمپلنت دچار عفونت شد چه کنیم؟
    ایمپلنت روشی است که معمولاً احتمال شکست در آن بسیار کم است. بیشتر مواقع این روش موفقیت‌آمیز است و ایمپلنت پس زده نمی‌شود. اما زمانی که این اتفاق بیفتد، می‌تواند به علت‌های متفاوتی باشد که یکی از آن‌ها عفونت ایمپلنت یا ایمپلنتیت است.

    درصورتی‌که ایمپلنت دچار عفونت شود، علائم مختلفی دارد که یکی از آن‌ها درد و خونریزی است. بعد از کاشت ایمپلنت، دندان‌پزشک علائم عفونت ایمپلنت را به شما می‌گوید که در صورت دیدن هر کدام به دندان‌پزشک مراجعه کنید.
    درصورتی‌که هر یک از علائم عفونت ایمپلنت را مشاهده کردیم، چه باید بکنیم؟
    در اولین قدم باید به دندان‌پزشک مراجعه کنید.

    • سعی نکنید درد یا علائم را با مسکن و یا روش‌های علامتی درمان کنید.
    • بلافاصله به دندان‌پزشکی بروید تا با مراقبت‌های پیشرفته عفونت درمان شود.
    • اگر عفونت ایمپلنت درمان نشود، ممکن است که ایمپلنت پس زده شود.
    • عفونت ایمپلنت می‌تواند زودهنگام و یا دیرهنگام رخ دهد.
    درصورتی‌که لثه‌ها دچار عفونت شود، ممکن است بافت لثه‌ها تحلیل برود و استخوان نیز به دنبال آن متأثر شود. استخوان لثه اگر دچار عفونت شود، تحلیل می‌رود و ایمپلنت حمایت خود را از دست می‌دهد؛ بنابراین ممکن است که پیچ ایمپلنت شل شود و از جا بیرون بیاید.

    گاهی بعد از دچار شدن ایمپلنت به عفونت، باید پیچ ایمپلنت را خارج کرد و به درمان عفونت پرداخت. بعد از بهبودی لثه و استخوان، مجدداً کاشت ایمپلنت صورت می‌گیرد.
    منبع: ورم صورت و التهاب لثه بعد از ایمپلنت خطرناک است؟ نوشته دکتر محمد نیکزاد جراح و دندانپزشک
     
    M @ H @ K از این پست تشکر کرده است.