1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

دریاچه قو شاهکار بی‌مانند موسیقی از چایکوفسکی

شروع موضوع توسط NILAY ‏15/8/22 در انجمن موسیقی

  1. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏12/11/14
    ارسال ها:
    1,497
    تشکر شده:
    3,569
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    زن
    قطعه Swan Lake Act II No. 10 شاهکار چایکوفسکی
    Tchaikovsky – Swan Lake Act 2 No. 10 – 1876

    [​IMG]

    Swan Lake یا دریاچه قو، اُپوس ۲۰ یکی از مشهورترین موسیقی‌های باله جهان اثری از پیوتر ایلیچ چایکوفسکی آهنگ‌ساز برجسته روس است. این باله نخستین بار در سال ۱۸۷۷در تالار بولشوی (Bolshoi Theatre) مسکو به اجرا درآمد. داستان این باله درباره‌ی عشق یک شاهزاده جوان به نام زیگفرید و شاهدختی به نام اودِت است که که توسط جادوگری به نام وان روثبارت طلسم شده است. جادوگر اودِت و ندیمه‌گانش را به قو تبدیل کرده و آن‌ها تنها شب هنگام می‌توانند به شکل انسانی خود بازگردند.
    [​IMG]
    باله دریاچه قو مدت زمانی بیش از دو ساعت دارد اما در این نوشته قطعه‌ای را به شما معرفی می‌کنیم که تمام دنیا این باله و چایکوفسکی را با آن می‌شناسند، انسان هر کجای که دنیا که باشد بلافاصله که این شاهکار را می‌شنود به یاد باله، موسیقی کلاسیک، چایکوفسکی و تالار بلشوی می‌افتد. بدون شک برترین قطعات تاریخ موسیقی را می‌توان در موسیقی کلاسیک پیدا کرد و این قطعه از دریاچه قو جز برترین قطعات موسیقی است که در زندگی خودم شنیده‌ام، شاید بهترین توصیف برای آن “عظمت و شکوه موسیقی” باشد. Swan Lake Act 2 No. 10 Scène: Moderato جز یکی از جادوهای هنر موسیقی است. این نهایت و سقف تاثیرگذاری موسیقی نمایشی است، نمی‌توانید در یک تالار بنشینید و زمانی که نوبت به این قطعه و صحنه آن می‌رسد توجه خودتان را به صحنه نمایش معطوف نکنید.

    [​IMG]
    شیطان وارد می‌شود! اوجی که در تاریخ موسیقی کم‌نظیر است و مو به تن سیخ می‌کند.

    این همان موسیقی است که با آن داستان شاهزاده ما در کنار دریاچه قو شروع در یک شب مهتابی آغاز می‌شود، اینجاست که قوها برای اولین بار در نمایش پدیدار می‌شوند و این اولین جادوی دریاچه قو است. در کنار این حس شکوه موسیقی از جنس موسیقی می‌توانید تشخیص بدهید که نیروی پلیدی و شرارت هم در این ماجرا دخیل است، مخصوصاً در آن بخش حجمه‌ی باورنکردنی سی مینور را می‌شنویم تقریباً مطمئن هستیم که شیطان هم به زودی سر و کله‌اش پیدا می‌شود. بعد از شنیدن این شاهکار جاودان تنها در ذهن خود می‌گویید مگر می‌شود؟ این همه جلال و شکوه در یک قطعه موسیقی!؟

    [​IMG]

    قبل از نوشتن در مورد این قطعه مطمئن بودم که نمی‌توانم در حد خودم هم آن طور که باید شکوه و زیبایی آن را توصیف کنم، اصلاً کلمات برای شرح زیبایی بی حد این شاهکار به کار نمی‌آیند فقط باید شنید و لذت برد. باله دریاچه قو یکی از آثار بزرگ و برجسته‌ی هنر در طول تاریخ است که نباید لذت تماشا و شنیدن آن را از دست بدهید.

    [​IMG]
    وصف لذت تماشای دریاچه قو آن هم در بولشوی بسیار سخت است!

    عنوان:قسمتی از Tchaikovsky: Swan Lake, Op. 20, Act 2: No. 10, Scène: Moderato
    هنرمند: (سازننده: پیوتر ایلیچ چایکوفسکی) (اجرا: آندره پره‌وین)
    آلبوم: Tchaikovsky: Swan Lake
    ژانر: کلاسیک
    سال تولید: 1876 (2007)
    فرمت: MP3
    کیفیت: ۳۲۰kbps
    مدت زمان: 00:02:46



    مشاهده کامل در یوتیوب
     
    alfred. از این پست تشکر کرده است.