1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

حقایقی شگفت انگیز در مورد زنان

شروع موضوع توسط NILAY ‏20/7/22 در انجمن دیدنی و شنیدنی

  1. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏12/11/14
    ارسال ها:
    1,497
    تشکر شده:
    3,568
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    زن
    زندگی زنان همیشه قابل توجه بوده است، از استایل هاي متفاوت زنان و علاقه انها به زیبایی گرفته تا داستان هاي عاشقانه اي که دارند. زنان نیمی از جامعه انسانی را تشکیل میدهند که در برابر نیم دیگر یعنی مردان قرار می‌گیرند. زنان در تعداد زیادی از جوانب با مردان متفاوت هستند اما در تمامی کتاب هایي که در مورد رازهای شناخت زنان نوشته شده است تقریباً هیچ توجهی به واقعیات جسمی و اجتماعی در مورد نیمه زیباتر و مهربان تر بشریت نشده است. برای مثال اصلاً گفته نشده که چرا زنان در سراسر جهان بطور متوسط بین 5 تا 10 سال بیشتر از مردان زندگی می‌کنند.

    طبق معمولً زنان انسان هاي پیچیده تری نسبت به مردان هستند و شاید همین موضوع باعث شده که بعضی صفات باورنکردنی به زنان نسبت داده شود. شاید این باورها در نگاه اول واقعی بنظر نرسند اما در کمال ناباوری مشخص شده که تعداد زیادی از انها واقعیت داشته و زمینه عملی دارند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما رابا حقایقی شگفت انگیز در مورد زنان آشنا کنیم.

    ۱۳- انها رنگ هاي بیشتری را میبینند

    [​IMG]

    آیا تابحال پیش آمده با همسرتان در مورد پرده هاي سفیدی که او ادعا میکند کرمی رنگ یا دست کم پوست تخم مرغی است بحث کرده‌اید؟ او راست می‌گوید زیرا زنان بطور متوسط ۲۰ درصد نسبت به مردان رنگ ها و اشکال متفاوت بیشتری میبینند بهمین دلیل بین رنگ هایي که شما فکر می‌کنید یکسان هستند تفاوت قایل می‌شوند.


    ۱۲- بدن انها مقاومت کمتری در برابر الکل دارد

    شاید باور نکنید اما الکل برای زنان بسیار خطرناک تر از مردان است زیرا انها در برابر بیماری هاي کبدی مانند هپاتیت و یا التهاب کبد آسیب پذیرتر بوده و احتمال مرگشان در اثر ابتلا به سیروز کبدی بسیار بیشتر از مردان است. همچنین احتمال رخ دادن صدمات مغزی در اثر مصرف الکل مانند کاهش عملکرد حافظه و یا کاهش سایز مغز در زنان بسیار بیشتر از مردان خواهد بود.



    ۱۱- بلوغ انها را جذابتر میکند

    مطالعات فراوان نشان می‌دهد که هر چه زنان بارورتر بنظر برسند جذابتر خواهند بود، از این رو زنانی که بدنی زنانه تر دارند و بچه دار شده اند یا از روشهای بازرسی زاد و ولد استفاده نمیکنند زنان جذاب تری بنظر می‌رسند. همچنین بوی بدن زن و تُن صدای او نیز نقش مهمی در جذاب بودن یک زن از دیدگاه مردان دارد.


    ۱۰- هر زن بطور متوسط در طول عمر خود نزدیک به دو کیلو گرم رُژ لب میخورد

    [​IMG]
    از آن جا که زنان علاقه زیادی به رُژلب دارند و طبق معمولً در ساعات زیادی از شبانه روز این ماده آرایشی را روی لب هاي خود دارند، بطور متوسط در تمام طول عمر خود درحدود ۲ کیلو گرم از این رُژ لب را همراه با غذا قورت خواهند داد که مساوی با وزن بیش از ۵۳۳ رژ لب سالم است. البته این شماره تنها عددی متوسط است و این شماره در تعداد زیادی از کشورها بیشتر و یا کمتر از ۲ کیلو گرم می‌باشد.
     
    مَـأوا و sarabala از این پست تشکر کرده اند.
  2. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏12/11/14
    ارسال ها:
    1,497
    تشکر شده:
    3,568
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    زن
    9-انها از ریسک کردن بیزارند

    [​IMG]شاید شما هم متوجه شده باشید که زنان در مقایسه با مردان ریسک کننده هاي بدتری هستند و البته یک دلیل کاملاً علمی برای این موضوع وجوددارد. بخشی از مغز که مسئولیت محاسبه و آزمودن انتخاب ها هنگام تصمیم گیری را بر عهده دارد در زنان نسبت به مردان بزرگ‌تر است.



    برخی بر این باورند که این اتفاق در طی دوران تکامل رخ داده زیرا زنان مراقبت کنندگام بهتری نسبت به مردان بوده و هنگام گرد آوری غذا و شکل دادن زندگی اجتماعی نقش زیادی در بقای قبایل خود داشته اند.



    ۸- انها تا حدودی باعث چاق تر شدن مردان می‌شوند

    [​IMG]

    در کمال ناباوری تعداد زیادی از مردان که در رابطه عاطفی درازمدتی هستند از لحاظ جسمی بزرگتر و چاق تر میشوند و شاید این موضوع به همسران آنها مربوط باشد. در واقع در چنین شرایطی زنان وارد فاز «مراقبت» می‌شوند و سعی می‌کنند با مراقبت بیشتر و دادن غذای بیشتر و خوشمزه تر به شریک زندگی خود «جنگجو»ي قوی‌تری درکنار خود داشته باشند. علاوه بر این بسیاری بر این باورند که زنان به صورت ناخودآگاه سعی میکنند مردانشان طوری باشند که پس از ازدواج برای دیگر زنان جذابیتی نداشته باشند.

    ۷- انها خوش تیپ بودن را بر اسانی ترجیح میدهند

    این یکی پایه اي علمی ندارد بلکه بیشتر شواهد اجتماعی آنرا ثابت کرده است. جامعه و رسانه ها برای قرن هاي متوالی سعی کرده اند زنان را تحت فشار قرار دهند که استانداردهای خاصی برای خود تعریف کنند،؛ چه این‌که پاهای کوچکتری داشته باشند و چه این‌که بدنشان انحنای زنانه اي داشته باشد. بهمین دلیل زنان همیشه وادار بوده اند خوش تیپ بودن و روزآمد بودن رابه اسانی ترجیخ دهند
     
    مَـأوا و sarabala از این پست تشکر کرده اند.
  3. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏12/11/14
    ارسال ها:
    1,497
    تشکر شده:
    3,568
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    زن
    ۶- آنها حس بویایی بسیار قوی دارند

    [​IMG]قوی بودن حس بویایی نیز سهم زیادی در کمک به بقای نسل انسان داشته و چون که زنان بیش از مردان در گرد آوری غذا و پیدا کردن دانه هاي خوراکی سهم داشته اند، حس بویایی آنها توسعه بیشتری پیدا کرده تا غذا هاي بهتر و خوشمزه تری را برای خانواده خود فراهم کنند. همین موضوع شاید باعث شده که حس بویایی زنان طبق معمولً قوی‌تر از مردان باشد.



    ۵- تراکم سلول هاي مغزی در آنها بیشتر است

    بطور متوسط مغز یک زن ۹ درصد کوچکتر از مغز یک مرد است اما این موضوع هیچ تاثیری بر توانایی هاي شناختی او ندارد زیرا تعداد سلول هاي مغزی زن و مرد یکسان بوده و تنها تراکم این سلول ها در مغز زن بیشتر است.



    ۴- انها قهرمانان ناشناخته اختراعات مهم هستند

    [​IMG]

    ماری اندرسون درسال ۱۹۰۳ برف پاک کن را اختراع کرد. همچنین این زنان بودند که نوارهای بهداشتی، کیسه هاي کاغذی، عینک هاي ضد آفتاب، سطل هاي آشغال پدال دار، خودرو ظرفشویی و بسیاری دیگر از اختراعات مهم را انجام دادند اما طبق معمولً نامی از انها برده نمی‌شود.



    ۳- کفش پاشنه بلند در ابتدا برای مردان بوده است

    در دهه ۱۶۰۰ پاشنه بلند کفش وارد دنیای فشن خانمها شد تا از کفش پاشنه بلند پوشیدن مردان تقلید شود که نمادی از مردانگی و جایگاه اجتماعی بالای آنها داشت.



    ۲- آنها می‌تواند از روی چهره، فکر افراد را بخوانند

    [​IMG]از همان روزهای اول زندگی خانمها در خواندن چهره، ژست ها و تُن صدا عمکلرد بهتری نسبت به مردان دارند که همین موضوع باعث شده زنان در صحبت کردن و رهبری اجتماعی عملکرد بسیار بهتری داشته باشند. حتی در بین گروهی از افراد نیز طبق معمولً تعاملات اجتماعی بیشتر توسط یک زن رهبری میشود تا یک مرد.



    ۱- عمر زنان درازتر باد

    [​IMG]

    گاهی اوقات تفاوت زندگی بین یک مرد و زن میتواند نزدیک به ۱۰ سال باشد اما در سراسر جهان عمر زنان دست کم ۲ تا ۳ سال نسبت به مردان بیشتر است. در کمال ناباوری این موضوع تنها در مورد انسان صحت ندارد زیرا اورانگوتان ها و شامپانزه هاي ماده نیز نسبت به نرها طول عمر بیشتری دارند.



    به رغم این‌که دراین پست به تعدادی از اسراسر جالب در مورد پیچیدگی هاي زنان پرداختیم اما هنوز هزاران راز دیگر در مورد خانم هاي دوست داشتنی وجوددارد که باید کشف شوند
     
    مَـأوا از این پست تشکر کرده است.
  4. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏12/11/14
    ارسال ها:
    1,497
    تشکر شده:
    3,568
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    زن
    حقایقی جالب و عجیب درباره بدن زنان

    حتما تا به حال شنیده اید که آستانه ی تحمل درد زنان بسیار بالا است و یا اینکه زنان و مردان در تشخیص رنگ ها باهم متفاوت هستند اما آیا می دانید که برخلاف تصور رایج، زنان به طور طبیعی منطقی تر از مردان هستند؟ در ادامه به ۹ حقیقت جالب درباره ی بدن زنان می پردازیم که احتمالا تا به حال نشنیده اید.

    ۱- زنان گردن منعطف تری دارند

    تا به حال دقت کرده اید وقتی مرد ها و زن ها را صدا می زنید چطور به سمت شما بر می گردند؟ اگر این کار را امتحان کنید، خواهید دید که مردان تمام بدن خود را می چرخانند اما زن ها فقط سرشان را بر می گردانند. این مسأله به ساختار عضلات بر می گردد که در بدن زنان از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است. با این حال تحقیقات نشان می دهد گردن درد در میان زنان شایع تر از مردان است.


    [​IMG]
    بدن زنان از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است

    ۲- گوش زنان در زمان خواب حساس تر است

    این مسأله در حقیقت ناشی از فرآیند تکامل است. طبق تحقیقات، زنان در زمان خواب نسبت به صداهای اطراف خود حساس هستند به همین دلیل با شنیدن صدای گریه ی بچه به سرعت بیدار می شوند. البته این مسأله در مورد صداهای با فرکانس بالا صدق می کند و آرام صحبت کردن باعث بیدار شدن زن ها نمی شود. با این حال تحقیقات نشان می دهد زنان در برابر اختلالات خواب آسیب پذیرتر از مردان هستند.

    ۳- زنان منطقی تر از مردان هستند

    برخلاف تصور رایج که زنان را احساسی تر و مردان را منطقی تر می داند، حقیقت امر کاملا برعکس است. محققان با انجام تست های مختلفی پی برده اند هر چه ضخامت قشر مغز بیشتر باشد هوش شناختی و عمومی افراد بالاتر است. قشر مغز زنان در مقایسه با مغز مردان، ضخامت بیشتری دارد. در عین حال، مردان مغز بزرگ تری دارند، مسأله ای که نقش مهمی در احساسات و تصمیم گیری آن ها دارد.

    [​IMG]
    قشر مغز زنان در مقایسه با مغز مردان، ضخامت بیشتری دارد

    ۴- سلولیت چیز بدی نیست

    سلولیت نه یک بیماری و نه نشانه ی چاقی، بلکه نوعی تجمع چربی در میان بافت ماهیچه ها است. آمارها نشان می دهد از هر ۴۰ زن، تنها یک نفر دچار سلولیت نیست. علیرغم این مسأله، تصورات نادرست زیادی در مورد سلولیت وجود دارد و بسیاری آن را تجمع مواد سمی ای می دانند که بدن نمی تواند از عهده ی آن ها بر بیاید. اما حقیقت آن است که بافت چربی نقش مهمی در تولید هورمون های بدن مثل استروژن یا همان هورمون جنسی زنانه دارد.



    سلولیت در حقیقت مشکلی همه گیر است و حتی سوپرمدل های مشهور دنیا هم دچار آن هستند.



    [​IMG]
    از هر ۴۰ زن، تنها یک نفر دچار سلولیت نیست

    ۵- زنان زودتر از مردان تحت تأثیر مشروبات الکلی قرار می گیرند

    زنان در مقایسه با مردان از آب کمتری در بافت های بدن خود برخوردارند. به همین دلیل زنان زودتر از مردان تحت تأثیر مشروبات الکلی مست می شوند، چون بدن زن ها توانایی کمتری دارد که قبل از آنکه الکل به جریان خون برسد، آن را هضم کند.
    همچنین تعریق بدن زنان کمتر از مردان است. این مسأله مزیت هایی دارد اما در عین حال، به همین دلیل است که زنان کمتر می توانند گرما را تحمل کنند. چون آب بدن آن ها کمتر است، بنابراین خون کمتری دارند. همچنین هموگلوبین خون زنان به میزان ۱۲ درصد کمتر از مردان است
     
  5. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏12/11/14
    ارسال ها:
    1,497
    تشکر شده:
    3,568
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    زن
    [​IMG]
    تعریق بدن زنان کمتر از مردان است

    ۶- زنان روابط مستحکم تری با دیگران برقرار می کنند

    علت این مسأله بالاتر بودن سطح هورمون اکسی توسین در بدن زنان است. اکسی توسین که به آن هورمون عشق گفته می شود، پیوند میان افراد را تقویت، روابط را مستحکم و اضطراب را کم می کند. به علاوه، هورمون اکسی توسین در روابط مادر و فرزندی و حتی شیردهی نقش مهمی دارد.

    [​IMG]
    هورمون اکسی توسین در روابط مادر و فرزندی و حتی شیردهی نقش مهمی دارد

    ۷- بدن زنان تا دهه ی بیست زندگی آن ها همچنان تغییر می کند

    اگر در زمان نوجوانی سبک زندگی ناسالمی داشتید و حالا در دهه ی بیست زندگی خود هستید، هنوز هم برای تغییر سبک زندگی تان دیر نشده. بدن زنان تا دهه ی بیست زندگی آن ها همچنان به رشد و تغییر ادامه می دهد. بنابراین به خوردن موز و بادام ادامه دهید چون کمک زیادی به مستحکم تر استخوان های شما می کنند. انجام ورزش هم برای تقویت عضلات لازم است.

    به علاوه، هنوز این فرصت را دارید تا توانایی بهتری در تصمیم گیری کسب کنبد، چون در این سال ها قشر جلو مغزی شما هنوز در حال رشد است.

    [​IMG]
    انجام ورزش هم برای تقویت عضلات لازم است


    ۸- زنان استعداد بیشتری در کارهای جدید و خلاقانه دارند

    مغز در حقیقت یک شبکه است که اتصالات زیادی درون آن وجود دارد. طبق تحقیقات، شبکه های درون مغز زنان در مقایسه با مغز مردان، از اتصالات بیشتری برخوردار است. این مسأله به معنای آن است که در مغز زنان با سرعت بیشتری اتصالات جدید ایجاد می شود و در عین حال، به همین سرعت هم این اتصالات تبدیل به روال عادی می شود.

    [​IMG]
    شبکه های درون مغز زنان در مقایسه با مغز مردان، از اتصالات بیشتری برخوردار است

    ۹- زبان بدن زنان

    حالت بدن زنان نکات زیادی را درباره ی احساسات آن ها آشکار می کند. یکی از این حالات زمانی است که زنان شانه هایشان را پایین می اندازند و دست هایشان را روی هم می گذارند. این حالت نشان می دهد آن ها به اتفاقی که در جریان است علاقمند هستند. در مقابل، اگر زن ها دست به سینه باشند، این مسأله نشان می دهد آن ها هیچ علاقه ای به هیچ گونه رابطه ای با کسی که با آن ها صحبت می کنند ندارند.

    وقتی زن ها دست های خود را زیر چانه یا بیرون جیب های لباس شان نگه می دارند و یا تا حدودی دسته به سینه هستند، این حالت ها نشان می دهد که به موقعیت های اجتماعی، کاری و عاشقانه ی پیش روی خود جذب شده و علاقه مند هستند.



    [​IMG]
    حالت بدن زنان نکات زیادی را درباره ی احساسات آن ها آشکار می کند