1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

تفاوت بین عینک های مخصوص بازی و عینک های نور آبی

شروع موضوع توسط kopewe4244 ‏19/7/22 در انجمن بازی و کنسول

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏3/7/22
    ارسال ها:
    13
    تشکر شده:
    11
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    مرد
    عینک های مخصوص کامپیوتر در مقابل عینک های بازی
    عینک محافظ گوشی و کامپیوتر و عینک های بازی برای مبارزه با این اثرات نامطلوب ساخته شده اند. مقایسه بین عینک کامپیوتر و عینک های بازی نشان می دهد که ما باید ارزیابی کنیم که هر طرح چقدر از شما در برابر قطع شدن نور آبی محافظت می کند. هر دوی آنها مکانیسم تحریک یکسانی دارند. همه چیز در لنز این عینک ها است. حتی یک لنز رنگی هم لزومی ندارد. در لنز، طول موج ها، فناوری پیشرفته را مسدود می کند.
    فناوری لنزها به قدری پیچیده است که ممکن است لنز هنوز یک چادر کوچک در عینک های رایانه و بازی داشته باشد و لنزهای آبی فانوس دریایی کافی را که به گونه ای رنگ آمیزی شده اند که طیف بالای نور آبی از دستگاه های شما مسدود می شود، مسدود کند.
    تفاوت اصلی بین عینک های بازی و عینک های نور آبی این است که عینک های بازی دارای عدسی شفاف هستند و در طول روز روی کامپیوتر برای مبارزه با استرس دیجیتالی چشم استفاده می شوند. لنز نارنجی یا قرمز برای حمایت از خواب، میگرن و استرس شبانه در عینک های گوشی و لپ تاپ در نظر گرفته شده است. این کاملا ظریف است، اما زمانی که متوجه این موضوع می شوید، به شدت آشکار می شود و مطمئن می شود که عینک مناسب را به چشم می زنید.
    عینک بازی نوعی نمایش است که باید در طول روز روی صفحه نمایش کامپیوتر استفاده شود. لنزهای عینک کامپیوتر دارای لنزهای شفاف هستند و در اکثر مواقع به صورت نسخه ای، بدون نسخه و طول خواندن در دسترس هستند. شما مجبور نیستید از عینک های کامپیوتری با مشکلات بینایی استفاده کنید زیرا ممکن است برای جلوگیری از خطرات نور آبی استفاده شود.
    لنزهای نور آبی معمولاً به اشتباه به عنوان لنزهای رایانه تعبیر می شوند. لعاب آبی روشن برای کمک به خوابیدن شما طراحی شده است و بهتر است 2 تا 3 ساعت قبل از خواب استفاده شود. عینک‌های نور آبی باید بین 400 تا 550 نانومتر توسط 100 درصد نور آبی و سبز مسدود شوند تا با یافته‌های بالینی برای کمک به خواب مطابقت داشته باشند.

    عینک های بازی چیست؟
    عینک بازی نوعی نمایش است که باید در طول روز روی صفحه نمایش کامپیوتر استفاده شود. عینک های ساخته شده برای کامپیوتر در طول روز شفاف هستند. عینک شما 100٪ نور آبی را مسدود نمی کنید (برای انجام این کار، آنها باید قرمز رنگ باشند). در عوض، آنها باید حداقل 50٪ از طیف نور آبی را محافظت کنند. (32-287 نانومتر).
    عینک های بازی در مقادیر طبیعی در طول روز خوب هستند زیرا فقط نور آبی بیش از حد باید از دستگاه های دیجیتال فیلتر شود. عینک های کامپیوتری نور آبی را د طیف نوری 400 تا 495 نانومتر را تا 50% فیلتر می کند. این به این معنی است که چشمان شما از بالاترین طول موج مخرب محافظت می شود.
    عینک های بازی مانند شیشه صفحه نمایش دقیقا همان چیزی هستند که می خوانند و از چشمان شما در برابر ابزارهای دیجیتال و صفحه نمایش کامپیوتر محافظت می کنند. با این وجود، آنها برای اثربخشی خود به سازنده متکی هستند. هدف اصلی کاهش فشار چشم دیجیتال در عینک های صفحه نمایش کامپیوتر است. فشار چشم دیجیتال (گاهی اوقات به عنوان سندرم بینایی کامپیوتری شناخته می شود) یک مشکل طولانی مدت چشم و بینایی است.

    عینک ضد اشعه گوشی چیست؟
    لنزهای نور آبی معمولاً به اشتباه به عنوان لنزهای رایانه تعبیر می شوند. لعاب آبی روشن برای کمک به خوابیدن شما طراحی شده است و بهتر است 2 تا 3 ساعت قبل از خواب استفاده شود. دو نوع نور آبی عبارتند از: عینک های رنگی برای استفاده در روز یا عصر یا شب. لعاب نور آبی در شب دارای رنگ نارنجی است که به طور کامل پرتوهای نور آبی را مسدود می کند و پس از غروب خورشید استفاده می شود.
    پس از غروب آفتاب به هیچ وجه قرار نیست افراد در معرض نور آبی قرار بگیرند. حتی کمترین قرار گرفتن در معرض آن سلول های شبکیه چشم را تحریک می کند و از سنتز ملاتونین جلوگیری می کند. ملاتونین هورمونی است که به خواب عمیق و آرام شبانه کمک می کند. پس از غروب آفتاب، قرار گرفتن مداوم در معرض نور آبی می تواند چرخه خواب و بیداری را مختل کند و خواب را دچار مشکلات طولانی مدت کند.
    این بدان معنی است که آنها باید 100٪ کهربایی تیره، نارنجی یا قرمز باشند. لنزهای شفاف که گاهی لنزهای کامپیوتری نیز نامیده می شوند، مانع نور آبی نمی شوند. نور آبی نور آبی و سبز را مسدود می کند، که تولید ملاتونین را مختل می کند و بر خواب، خواب و کیفیت ما تأثیر می گذارد. لنزهای رنگی با مسدود کردن نور آبی مصنوعی و کنترل چرخه منظم خواب و خواب، تقلید از شرایط طبیعی هستند، بنابراین چشم و خواب سالم را تقویت می‌کنند.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏19/7/22