1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

فیلتر هوا دیزل ژنراتور:

شروع موضوع توسط deniziii ‏17/7/22 در انجمن فنی مهندسی

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏1/5/22
    ارسال ها:
    12
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    مانند تمام ماشین های الکتریکی، فیلتر دیزل ژنراتور ولوودیزل ژنراتور علاوه بر این به ورود آلودگی هوا و ذراتریز داخل هوا واکنش نشان می دهد. همانطور که در بحث های قبلی گفته شد، ورود آلودگی هوا به دیزل ژنراتور باعث آسیب به موتور دستگاه می شود و در نتیجه کارایی و کارایی آن را کاهش می دهد و در نهایت عمر مفید دیزل ژنراتور را کاهش می دهد. برای دوری از این مثال، استفاده از فیلتر هوا برای دیزل ژنراتور الزامی است.

    برای روشن شدن نحوه عملکرد فیلتر هوای دیزل ژنراتور، ممکن است بیان شود که فیلتر هوا می تواند هوای ورودی به فیلتر را فیلتر کند و به این ترتیب هیچ گونه آلودگی هوا وارد موتور نمی شود. در این حالت ممکن است بازدهی دیزل ژنراتور بیشتر و برعکس مصرف بنزین دیزل کاهش یابد. در این حالت موتور گرم نمی شود و راه اندازی مجدد و خاموش شدن ناگهانی در دیزل ژنراتور اتفاق نمی افتد.

    فیلترهای هوا بر اساس نوع دیزل ژنراتور که در طی آن استفاده می شود و تخصص تولید آنها به انواع مختلفی تقسیم می شوند. در تجارت، فیلترهای هوای دیزل ژنراتور به 4 نوع تقسیم می شوند:

    1- فیلتر هوای کاغذی در هر کدام از این فیلترها ممکن است کاغذ چین دار وجود داشته باشد تا هوای آلوده با ورود به موتور وارد پیش فیلتر شود و کاغذ داخل فیلتر ذرات آلوده را جذب کند و هوای آلوده وارد موتور شود. .


    2- فیلترهای هوای روغنی هوای آلوده را گرفته و ذرات موجود در هوای درون روغن داخل آن را حل کرده و پس از آن هوای شفاف را به داخل موتور می‌رسانند.

    3- فیلترهای اسفنجی

    4- فیلترهای پنبه ای

    خواه شرایط کار معمول دیزل ژنراتور را در نظر بگیریم، پس از هر 8 ساعت کارکرد، 2 ساعت خاموشی، فیلتر هوا باید پس از هر 50 ساعت کارکرد دمیده شود و پس از هر 3 بار فیلتر روغن باید تعویض شود (هر کدام 400 ساعت کارکرد دیزل ژنراتور که مدیریت ساعت کار تنظیم شده است) تغییر کرده است. فیلتر هوا را در پاسخ به نصف مقدار ذکر شده روی فیلتر هوای دیزل ژنراتور (مهمترین) تعویض کنید. استفاده از فیلترهای هوای غیر استاندارد و وانمودی منجر به خرابی دیزل می شود و مهلت تعمیرات اساسی و اورهال دیزل ژنراتور به سرعت فرا می رسد.

    (جهت سرویس و نگهداری از دیزل ژنراتور و ارزش فیلتر هوای منحصربفرد (فیلتر هوای پرکینز، فیلتر هوای کامینز، فیلتر هوای کاترپیلار و فیلتر هوای ولوو) با شماره تماس 09105563781 با متخصصین شرکت نیرومولد آسیا تماس حاصل فرمایید. .

    فیلتر بنزین دیزل ژنراتور:

    در فیلترهای بنزینی دیزل ژنراتور، روش فیلتر کردن ناخالصی های داخل بنزین به این صورت است که بنزین گازوئیل ابتدا وارد فیلتر و بالاترین محفظه فیلتر شده و از شبکه ای با سوراخ ها و منافذ ریز روی کاغذ عبور می کند. در مرحله بعدی، چه بنزین دارای ناخالصی باشد، این منابع از سوراخ های روی کاغذ عبور نمی کنند و بنزین خالص بدون ناخالصی از فیلتر بنزین عبور می کند. به این ترتیب ناخالصی های داخل بنزین توسط فیلتر بنزین دیزل ژنراتور گرفته می شود.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏21/7/22