1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

ایمپلنت فوری در تهران و هزینه ایمپلنت یک روزه

شروع موضوع توسط طاها58 ‏14/7/22 در انجمن دندان پزشکی

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏14/7/22
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    ایمپلنت را می‌توان جزو شیوه‌های بسیار محبوب برای رفع مشکل بی‌دندانی دانست اما زمان زیاد این پروسه، سبب شده تا بسیاری از افراد نتوانند آن را در اولویت خود قرار دهند.
    ایمپلنت یک روزه دندان راهکاری است که می‌تواند این مشکل را بر طرف نماید. با استفاده از این شیوه افراد می‌توانند در یک روز محل دندان از دست رفته خود را با ایمپلنت پر نمایند.
    البته برای انجام این کار می‌بایست مجموعه‌ای از شرایط مهیا باشد تا فرد کاندید چنین اقدامی باشد. بافت لثه و استخوان مناسب، نبود بیماری‌های زمینه ای، سیگاری نبودن، نداشتن دندان قروجه، مناسب بودن ماهیچه‌های فک و… از جمله شرایطی است که باید برای افراد مهیا باشد تا این اقدام برای آن‌ها صورت بگیرد. مادامی که شخص شرایط مذکور را داشت، می‌توان پروسه ایمپلنت را برای آن آغاز نمود.
    در طی پروسه ایمپلنت فوری از ابزار‌های دندانپزشکی دیجیتال به منظور دریافت اطلاعات دقیق و افزایش بهره وری استفاده می‌شود. مابقی شرایط ایمپلنت‌گذاری هم مانند روش‌های سنتی است و البته این شیوه سرعت بسیاری بیشتری دارد و هماهنگی لثه بعد از ترمیم هم با آن بیشتر است. این دو مورد سبب شده تا این شیوه گزینه‌ای مناسب برای اغلب دندان‌های انسان باشد.

    ایمپلنت فوری در تهران و هزینه ایمپلنت یک روزه

    ایمپلنت فوری یا ایمپلنت یک روزه دندان چیست؟
    ایمپلنت یک روزه دندان در واقع شیوه‌ای است که در آن تمام مراحل کاشت ایمپلنت دندان در یک جلسه صورت می‌گیرد. به عبارت ساده‌تر در یک جلسه تمام مراحل مربوط به شکافتن لثه و استخوان، قرار دادن اباتمنت یا پایه، نصب تاج دندانی و… صورت می‌گیرد.
    این موضوع سبب می‌شود تا یکی از مهم‌ترین ایرادات ایمپلنت سنتی که زمان بالای آن بود، رفع شود که این مورد از برتری های دندانپزشکی دیجیتالی به روش های سنتی است. بر این اساس افراد می‌توانند در یک روز دندان از دست رفته خود را به دست آورند.
    در این شیوه دندان از لحاظ کیفیت و طول عمر تفاوتی با ایمپلنت‌های سنتی ندارد و می‌توانند همان مزایا را برای بیماران داشته باشند.
    • شکافتن لثه
    • دراوردن ریشه
    • گذاشتن ایمپلنت دندان
    • ریختن پودر استخوان برای استحکام بیشتر
    • قرار دادن پایه ایمپلنت
    • جایگذاری پروتز تاج دندان
    لازم به ذکر است که در این حالت از ایمپلنت دیجیتال استفاده می‌شود. چرا که سرعت و دقت را به شیوه‌ای معجزه آسا افزایش می‌دهد. البته باید این موضوع را در نظر داشته باشید که انجام ایمپلنت در یک روز شرایط خاصی را می‌طلبد که تنها در صورت فراهم بودن آن‌ها می‌توان فرآیند ایمپلنت را در طی یک روز انجام داد. ما در ادامه این شرایط را برای شما عزیزان بیان کرده‌ایم.

    انواع ایمپلنت فوری
    در میان انواع ایمپلنت دندان، ایمپلنت فوری روشی است که مدت زمان آن غالباً کوتاه بوده و در طی یک جلسه صورت می‌گیرد. البته ممکن است در مواردی کاشت دندان بعد از مدت خاصی نظیر دو یا چند هفته صورت گیرد که باز هم در مقایسه با شیوه‌های سنتی راهکاری فوری به حساب می‌آید.
    لازم به ذکر است که این روش تنها به یک شیوه درمانی محدود نمی‌شود بلکه راهکار‌ها و شیوه‌های مختلفی برای آن وجود دارد. به طور کلی سه شیوه برای آن وجود دارد که هر کدام از آن‌ها مستلزم شرایط خاصی است و دارای تفاوت‌های آشکاری با یکدیگر هستند.
    ما در ادامه تمامی این شیوه‌ها را برای شما عزیزان ذکر کرده‌ایم. اما قبل از آن بهتر است بدانید که نتایج به دست آمده از این روش‌های درمانی (به شرط موفقیت‌آمیز بودن) هیچ تفاوتی با ایمپلنت سنتی ندارد و از هر جهت استحکام کافی را دارد.
    • روش فرش ساکت
    • روش جایگذاری فوری یا ایمیدیت لودینگ
    • روش کم تهاجمی

    روش fresh socket (ایمپلنت فرش ساکت)
    شیوه fresh socket را می‌توان یکی از محبوب‌ترین شیوه‌ها دانست. در این شیوه دندانپزشک بلافاصله بعد از کشیدن دندان‌ها، پایه ایمپلنت را درون حفره دندانِ کشیده شده قرار می‌دهد و در صورتی که شرایط مهیا باشد، تاج دندانی را هم روی آن قرار می‌دهد. این شیوه دارای ظرافت بسیار خاصی است و مهارت زیادی می‌طلبد.
    در روش ایمپلنت فرش ساکت ابتدا دندانپزشک قبل از کشیدن دندان با استفاده از ابزار‌های دیجیتال پرینتر سه بعدی یا اسکنر داخل دهان نسبت به عکس برداری و بررسی شریان‌ها و رشته‌های عصبی ناحیه مذکور اقدام می‌کند. در صورتی که شرایط مهیا باشد، با شیوه‌ای مخصوص اقدام به کشیدن دندان می‌کند.

    این شیوه از کشیدن دندان، سبب می‌شود تا بافت لثه کمترین آسیب را متحمل شود و به همین جهت است که بافت لثه سریع‌تر ریشه ایمپلنت را در بر می‌گیرد. البته برای این کار باید بافت استخوانی هم مورد ارزیابی قرار بگیرد چرا که ممکن است شخصی نیازمند پیوند بافت استخوانی باشد.
    بدین شیوه حفره تازه یا fresh socket گفته می‌شود زیرا بلافاصله بعد از کشیدن دندان‌ها و ایجاد حفره آن ایمپلنت قرار می‌گیرد. دوره ریکاوری و میزان عفونت بعد ایمپلنت فرش ساکت کم بوده و عموماً در طی یک جلسه صورت می‌گیرد. لازم به یاد آوری است که این شیوه برای تمام دندان‌ها مناسب نیست و انتخاب آن می‌بایست با صلاح دید دندانپزشک صورت بگیرد.


    روش ایمیدیت لودینگ
    روش ایمیدیت لودینگ یکی دیگر از شیوه‌ها است. این شیوه درمانی نیازمند شرایط خاصی است که بیمار در صورت داشتن آن‌ها می‌تواند با کمک این روش مشکل بی‌دندانی خود را رفع نماید. در این شیوه عموماً در همان روزی که ریشه ایمپلنت قرار می‌گیرد، تاج دندانی هم برای آن ساخته و قرار می‌گیرد. اما ممکن است در مواردی قرار گیری این تاج تا دو هفته با تاخیر انجام شود که این موضوع به شرایط بیمار و وضعیت ریشه قرار گرفته بستگی دارد.
    البته با توجه به مدت زمان بسیار اندک این شیوه در مقایسه با روش‌های سنتی، باز هم می‌توان آن را به عنوان یک نوع ایمپلنت فوری به حساب آورد. در ایمیدیت لودینگ، می‌توان ایمپلنت را تنها برای دسته‌ای از دندان‌ها قرار داد و این کار را به وسیله‌ی جراحی صورت می‌گیرد.
    لازم به یاد آوری است که در صورت موفقیت‌آمیز بودن جراحی، نتایج این شیوه از ایمپلنت با روش‌های سنتی هیچ گونه تفاوتی ندارد و همان ظاهر و عملکرد را خواهد داشت. با توجه به حساسیت و مهارتی که مراحل کاشت ایملنت دندان دارد، دندانپزشک ایمپلنت حتما ضروری است که متخصص و جراح اندو یا اصطلاحا متخصص جراحی اندودنتیک باشد.

    روش کم تهاجم
    آخرین شیوه روش کم تهاجم است. این شیوه تا حدودی ترکیبی از دو شیوه‌ی قبل است. در این روش می‌توان ایمپلنت را درون استخوان فک بیمار یا بعد از چند ماه از کشیده شدن دندان در جای آن قرار داد. در این شیوه نیاز مبرمی به جراحی نیست و عموماً از گاید سرجری و فناوری‌های دیجیتال استفاده می‌شود.
    با توجه به زمان اندک روش کم تهاجم، می‌توان گفت که این شیوه هم جزو روش‌های فوری ایمپلنت به حساب می‌آید. در این شیوه از روش‌های کم تهاجمی استفاده می‌شود که موجب تحریک بافت لثه و استخوان نخواهد شد و بدین جهت آن را روش کم تهاجم گویند که به عنوان ایمپلنت یک روزه هم شناخته می‌شود.

    نکته قابل توجه در رابطه با این شیوه درمانی، شرایط خاص برای انجام آن است. از این شیوه درمانی، می‌توان تنها در مجموعه‌ای از دندان‌ها استفاده نمود که شرایط لازم را دارند.
    از طرفی دیگر گاهاً دندانپزشک بعد از کشیدن دندان، اجازه می‌دهد تا دو ماه جایگاه آن ترمیم شود و سپس با استفاده از این شیوه یا سایر شیوه ها، اقدام به کاشت ایمپلنت می‌کند. این شیوه هم نتایجی مشابه شیوه‌های سنتی دارد و تفاوت شاخص آن زمان بسیار کم است که بسته به نوع دندان می‌توان یک یا چند جلسه زمان ببرد.

    هزینه ایمپلنت یک روزه به چه عواملی بستگی دارد؟
    کاشت ایمپلنت یک روزه دندان از تکنیک‌های مدرن دندان پزشکی به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر بسیار گسترش یافته است. اما هزینه ایمپلنت یک روزه به چه عواملی بستگی دارد؟ با توجه به گستردگی عوامل تاثیر گذار بر این موضوع، شاهد قیمت‌های متفاوتی در کلینیک‌های مختلف هستیم. در ادامه‌ی این بند به بررسی عوامل مهم و عمده تاثیر گذار بر قیمت و هزینه ایمپلنت یک روزه خواهیم پرداخت.

    از عوامل مهمی که بر قیمت ایمپلنت تاثیر می‌گذارند می‌توان به جنس ایمپلنت دندان یا نوع متریال به کار رفته در ایمپلنت، تجربه و سابقه کاری دندان پزشک متخصص کاشت ایمپلنت دندان، کشور سازنده ایمپلنت و مدت زمان انجام عمل و فرایند کاشت دندان اشاره کرد.

    تمامی موارد نام برده، در هزینه و قیمت نهایی ایمپلنت یک روزه اثر می‌گذارد. علاوه بر این موارد، تعداد ایمپلنت‌های مورد نیاز برای هر دندان نیز بر قیمت تمام شده کاشت دندان تاثیر می‌گذارد. از طرفی اگر استخوان فک بیمار کم شده یا تحلیل رفته باشد، فرد نیاز به پیوند استخوان برای این ناحیه دارد که این موضوع باعث می‌شود که قیمت ایمپلنت کمی بالاتر رود.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏14/7/22