1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

بررسی مشخصات فنی و داخل کابین چری تیگو ۷ اسپرت لاکچری

شروع موضوع توسط azizi2000 ‏6/7/22 در انجمن فناوری

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏5/12/21
    ارسال ها:
    3
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    1
    کیفیت، مشخصات فنی و آپشن های چری تیگو ۷ اسپرت لاکچری، نشان دهنده پیشرفت چینی ها در به کار بردن متریال باکیفیت و طراحی هوشمندانه است. در حال حاضر رقابت برای خرید خودرو واقعاً زیاد شده و دیگر طبیعتا مشتری حق انتخاب دارد. شاید قبلا فقط چند مدل محدود از جمله تیگو۷ معمولی در بازار موجود بود اما چینی ها اوج هوشمندی را برای انتخاب مواد مختلف در کابین خودروهای لوکس و جدید خود به کار بستند، تا رضایتمندی مشتری را هنگام ثبت نام خودروی چری تیگو جلب کنند.

    مشخصات برتر داخل کابین چری تیگو ۷ اسپرت لاکچری
    ترکیب چرم مصنوعی، پلاستیک نرم و پلاستیک خشک به خوبی توسط چری در تیگو ۷ اسپرت به کار رفته و اگر دقیق به داخل کابین آن نگاه کنید متوجه خواهید شد که متریال اهرم باز کننده درکه پلاستیکی است آنقدر بافت و رنگ بی نظیری دارد که تصور می کنید جنس آن، مانند دکمه استارت- استاپ، فلزی است.

    روی در از بافت خط دار استفاده شده است که هم قشنگ است و هم مدرن. جنس آن از ترکیب چرم، پلاستیک نرم و پلاستیک خشک به دست امده است.

    روی سطح داشبورد این قسمت بالایی تقریباً خشک است ولی بی کیفیت نیست دوخت دارد و نورپردازی هم که انجام شده است، روی داشبورد یک تم نارنجی رنگی دارد، که در شب بیشتر نمود دارد.

    در مجموع کیفیت داخلی کابین در حد تیگو۸ پرو نیست اما خیلی قابل قبول است، سطح تودوزی ها و جلو داشبورد نسبت به تیگو۷ بسیار بهتره شده و بعضی قسمت ها هم در همان سطح است.
    فرمان ماشین و صندلی ها بسیار با کیفیت هستند. روکش چرمی که برای صندلی ها استفاده کردند. هرچند چرم مصنوعی است اما با کیفیت است.

    همچنین شاهد دوخت دو رنگ هستیم و جز در عقب که تودری ها از پلاستیک خشک استفاده شده، سایر قسمت ها خیلی خوب است.

    طراحی داخلی ماشین چری تیگو ۷ اسپرت لاکچری کاملاً مدرن و یک جورایی می شود گفت شیک و در حدی هم جذاب انجام شده است. مثلا ترکیب رنگ قسمت تنظیمات کولر که حالت فلزی دارد با قسمت بالایی آن که چرمی است کاملا همخوانی دارد.

    زمانیکه به چرم قرمز و دکمه های اصطلاحا پیانویی که در صفحه لمسی به کار رفته است، نگاه می کنیم احساس می کنیم که برای این طراحی فکر شده و سلیقه به خرج دادند.

    هرچند که یک طراحی خیلی جدیدی نیست و حتی شاید این مدلی که ال سی دی تیگو۷ پرو دارد شبیه مثلا ماشین های بی ام و خیلی ماشین های دیگر هم باشد. اما در مجموع خوب انجام شده است واقعا سخت می شود از آن ایراد گرفت.

    معایب کابین داخلی تیگو ۷
    تنها ایرادی که می شود از این خودرو در کابین داخلی گرفت، گرافیک مجموعه کلاستر آن است که چندان جالب نیست.زیرا زمانیکه در مد اسپرت قرار می دهید، فقط قرمز می شود یعنی شما اجازه ندارید که تغییراتی در گرافیک آن ایجاد کنید. البته رنگ قرمز با این مدل داشبورد و رنگ داشبورد همخوانی دارد.

    از دیگر معایب تیگو ۷ اسپرت لاکچری نداشتن قابلیت تنظیم پشتی برای ردیف عقب است در حالی که بعضی از رقبا ممکن است این آپشن را داشته باشند.
    آپشن های رفاهی تیگو ۷ اسپرت لاکچری
    زیاد آپشن های رفاهی و امنیت تیگو۷ پرو در سطح فوق العاده ای نیست ولی باز هم کاملاً قابل قبول است

    اولین و مهمترین نکته برای مشتری ایرانی، سقف پانوراما است که تیگو۷ پرو دارد و برقی است و وسعت آن هم خوب است عرض و طول کاملاً زیادی را دارد.

    یک نمایشگر لمسی که فارسی هم شده و مکان یابی آن کار میکند وعملکرد خوبی دارد نیز از دیگر امکانات این خود رو است.

    در چری تیگو ۷ اسپرت لاکچری، یک مانیتور دیگرهم داریم که هشت اینچی است و اطلاعات زیادی را نشان می دهد که شامل:

    فشار باد تایرها،

    مصرف سوخت،

    مسافت مصرف لحظه‌ای

    دو مد اسپرت و اقتصادی.

    در تیگو۷ پرو تهویه مطبوع اتوماتیک و کولر را داریم، نمایشگر لمسی هم همینطور که عملکرد خوبی هم دارد.

    پایین جلو داشبور تقریبا شارژر وایرلس را داریم و بعضی آپشن هایی که نداریم را اگر بخواهم برایتان مثال بزنم برای مثال ماساژور صندلی یا رادار برای آن تعبیه نشده است.

    برخلاف تیگو۸ پرو دوربین ۳۶۰ عملکرد واقعاً خوبی دارد و در مجموع نسبت به رقباییش ماشین کاملا مناسبی است.

    سایر اپشن ها تکمیل است و صندلهای جلو نیز برقی هستند و تنظیمات آنها نیز کامل و دقیق انجام می شود.

    سیستم ها و مشخصات فنی تیگو ۷ اسپرت لاکچری
    روی تیگو ۷ اسپرت لاکچری، گیربکس CVT نصب شده و تک دیفرانسیل است. اگر عملکرد گیربکس سی وی تی را در مسیر سربالایی تست کنیم با مشکل چندانی مواجه نمی شوید و عملکرد ماشین خوب است.
    به علت وجود سیستم اتوهلد، حین رانندگی در سربالایی به هیچ عنوان عقب گرد و مکس هم نخواهد داشت.

    اپشن دیگری که این ماشین های تقریبا جدید دارند سیستم کنترل حرکت در سرازیری و سربالایی است که تیگو۷ پرو به سیستم کنترل حرکت در سرازیری مجهز شده است و دیگر نیازی نیست تمام وقت شما با پا ترمز ماشین را کنترل کنید. اگر زمانیکه در شیب حرکت می کنید، این سیستم فعال باشد اجازه نمی دهد که سرعت شما از حدی بیشتر بشود.

    جمع بندی

    تیگو ۷ اسپرت لاکچری از ماشین های کراس اوور مدرن و به روز با طراحی فوق العاده جذاب است که علاوه بر امکانات رفاهی، مشخصات فنی بالایی دارد. اگر قصد خرید تیگو ۷ با شرایط ویژه و اقساطی را دارید می توانید به نمایندگی های آسیا خودرو مراجعه کرده یا پس از بررسی صفحه فروش ثبت نام خودروی چری تیگو را انجام داده و به صورت آنلاین سفارش دهید.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏6/7/22
    sam.yegane از این پست تشکر کرده است.