1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

معرفی انواع کولر آبی

شروع موضوع توسط tajhizman ‏27/6/22 در انجمن بازارچه انجمن

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏27/6/22
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    روش‌های مختلفی برای دسته‌بندی این نوع کولر وجود دارد؛ اصلی‌ترین دسته‌بندی بر اساس نوع واسط تبخیر آن‌ها که سلولزی است یا پوشالی، انجام می‌شود؛ سایر دسته‌بندی‌ها بر اساس کاربرد و اندازه کولرهاست. ما در ادامه راجع به انواع مختلف این محصول صحبت می‌کنیم.
    • کولر آبی پوشالی
    کولرهای آبی پوشالی را با نام کولر معمولی هم می‌شناسند و تا پیش از تولید کولرهای سلولزی متداول‌ترین نوع دستگاه‌های خنک‌کننده بودند و برای مدتی هم بازار را با انحصار نسبی در اختیار داشتند. واسط تبخیر این کولرها پوشال است و در هر چهار طرف کولر قرار می‌گیرد. جریان هوا و آب کولر به کمک این پوشال‌ها خنک می‌شود.
    • کولر آبی سلولزی
    تفاوت اصلی کولرهای آبی سلولزی با کولرهای آبی پوشالی در واسط تبخیر آن‌هاست. پوشال‌ها سطح یک دستی ندارند و به همین دلیل احتمال اینکه آب به بدنه کولر یا حتی موتور آن بپاشد و به آن‌ها آسیب برساند بسیار زیاد است. از طرف دیگر ممکن است تکه‌های پوشال از میان توری خارج شده و همراه با جریان هوا وارد محیط شود.
    • کولر آبی پرتابل (رومیزی)
    این کولرها هم به شکل سلولزی و هم پوشالی تولید می‌شوند، اما مدل‌های سلولزی دردسر کمتری دارند و متداول‌تر هستند. همان‌طور که گفتیم هزینه نگهداری از کولرهای سلولزی کمتر و هم نصبشان آسان‌تر است و به همین دلیل برای استفاده به عنوان یک خنک‌کننده کوچک و رومیزی مناسب‌تر هستند.
    • کولر آبی صنعتی
    ساختار و عملکرد کولرهای آبی صنعتی هم مانند سایر انواع کولرهای آبی است، اما در ابعادی بسیار بزر‌گ‌تر. سالن‌های صنعتی معمولاً متراژ بالایی دارند و به سیستم‌های خنک‌کننده قوی نیازمندند. دمای مطلوب داخل سالن‌های صنعتی هم از جهت سلامت کارکنان و هم از جهت محافظت از دستگاه‌‌ها اهمیت دارد. با وجود اینکه ماشین‌های صنعتی خنک‌کننده مستقل هم دارند، اما اگر دمای محیطی که در آن کار می‌کنند خیلی زیاد باشد، آسیب می‌بینند.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏27/6/22
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏8/1/24
    ارسال ها:
    6
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    3
    برای یک واحد مسکونی، که کولر میخوایم بخریم همه پیشنهاد کولر سلولزی میکنن اما واقعیت اینه که هر چهارسال باید سلولز رو عوض کرد که کلی هزینش هست و باید حواسمون به موارد نگهداریش باشه.