1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

رایحه عطرها را بیشتر بشناسیم

شروع موضوع توسط NILAY ‏26/6/22 در انجمن آرایش و زیبایی

  1. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏12/11/14
    ارسال ها:
    1,497
    تشکر شده:
    3,569
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    زن
    دسته بندی عطرها

    میتوانیم عطرها را به 8 دسته مجزا از لحاظ رایحه ،مواد تشکیل دهنده،تداعی بخش منطقه و آب و هوای خاصی تقسیم کنیم.

    1)عطرهای سرد 2) عطرهای میوه ‌ایی 3) عطرهای گلی 4) عطرهای خوراکی

    5) عطرهای شرقی 6) عطرهای جنوبی 7) عطرهای چوبی 8) عطرهای گرم

    عطرهای سرد
    اين قبيل عطرها معمولاً بوي تميزي، جواني، و انرژي مي دهند. درون مايه رايحه اين قبيل عطرها بوي اقيانوس ها را در ذهن زنده مي كند. در اسم و ظاهر چنين عطرهايي اغلب نام "آب " ، "يخ " ، "باران " ، و يا "خنك " به كار مي رود و معمولاً در شيشه هاي آبي توليد شده و جعبه هاي بسته بندي آنها نيز به رنگ آبي انتخاب مي شوند. خانواده اين قبيل عطرها بيشتر براي خانم ها و آقایون فعال و ورزش دوست و یا در ماه‌های گرم پيشنهاد مي شود .
    ·
    عطرهای میوه ‌ای
    رايحه اين نوع عطرها در لطافت و انرژي كمي شبيه به رايحه عطرهاي خنك است با اين تفاوت كه قدري شيريني نيز در آن احساس مي شود. درون مايه اصلي اين قبيل عطرها معمولاً دربردارنده رايحه مركبات است مانند ليمو، پرتقال، و گريپ فرود. البته برخي از انواع عطرهايي كه در اين گروه جاي مي گيرند بوي سيب، انگور، گيلاس، هلو، و تمشك مي دهند. افرادی كه اين قبيل بوها را دوست دارند معمولاً خوش بين و خوش مشرب بوده، و به راحتي مي توانند با ديگران ارتباط برقرار كنند.


    عطرهای گلی
    بوي يك يا دو گل در آنها به راحتي قابل تشخيص است. درون مايه اصلي اين نوع عطرها دربردارنده رايحه گل هاي مختلفي نظير: رز، ياسمن، ياس، و مريم است.غالبا دارای رایحه شیرینی می‌باشند. اين قبيل عطرها مختص خانم هاي رمانتيك با روحيه زنانه است. اغلب خانم ها نسبت به اين نوع عطرها علاقه خاصي دارند.
     
    مَـأوا از این پست تشکر کرده است.
  2. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏12/11/14
    ارسال ها:
    1,497
    تشکر شده:
    3,569
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    زن
    عطرهای خوراکی
    اين قبيل عطرها بوي مواد غذايي مي دهند. اين گروه نسبت به گروه هاي ديگر قدمت كمتري دارد و تازه چند سال است كه به بازار عرضه مي شود. درون مايه اصلي بوي اين عطرها، رايحه شكلات و وانيل را در بر دارد. اين قبيل عطرها معمولاً براي افراد خونگرم، مهربان و خانواده دوست مناسب می‌باشد.

    عطر هاي شرقی

    اين قبيل عطرها داراي رايحه اي گرم، تند و معطر هستند. هسته اصلي اين عطرها بوي دارچين و عنبر مي دهد. اين قبيل عطرها معمولاً مورد انتخاب افرادی قرار مي گيرند كه در عين سادگي بسيار اصيل مي باشند، فريبنده و جذاب هستند، تمايل به نمايش دادن خود دارند.


    عطرهای چوبی
    اين عطرها هم مانند عطرهاي شرقي بوي تندي دارند اما قدري ملايم تر، دلپذير تر و جاافتاده تر هستند. درون مايه بوي اين عطرها رايحه چوب، خزه، صندل، سدر، و نعناع را در بر دارد. عطرهايي كه در اين گروه جاي مي گيرند مي توانند اغلب هم مورد استفاده خانم ها قرار بگيرند و هم آقايون.

    عطرهای زمستانی
    گاهي اوقات زمستان مي تواند خشن و بي رحم باشد و به پوست شما آسيب وارد كرده و سلامت كلي بدنتان را با مشكل مواجه سازد. خوب مي توانيم به راحتي و با استفاده از عطرهاي مخصوص زمستان با رايحه هاي تر و تازه هم خودمان را خوشبو كنيم و هم كاري كنيم تا بدنمان احساس گرماي بيشتري كند. اسپري و عطرهاي مختلفي را مي توان در زمستان استفاده كرد اما بهتر است هر عطري را كه انتخاب مي كنيد از زير گروه عطرهاي چوبي باشد و بوي درخت سرو در خود داشته باشد. بوي چوبي كه در اين نوع عطرها احساس مي شود سبب مي شود كه گرماي بيشتري را احساس كنيد و دماي بدن به طور نرمال بالاتر برود.

    عطرهای گرم
    اين عطرها آنقدر خوشبو هستند كه مطمئنم شما حاضريد تشك برقي خودتان را بدهيد تا فقط چند قطره از اين عطر را به شما بدهند.



    امیدواریم پس از خواندن این مطالب ، اطلاعات مفیدی در باره عطرها پیدا کرده باشید و بتوانید در موقع خرید عطر دلخواهتان به نکات ریزی که شاید هر عطر فروشی ارائه ندهد دقت بفرمایید. با تشکر از شما دوستان عزیز که وقت گرانبهاتونو برای خواندن این مطالب صرف نمودین.
     
    مَـأوا از این پست تشکر کرده است.