1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

چند راهکار عجیب برای رفع مشکل بی‌خوابی ‌

شروع موضوع توسط NILAY ‏18/6/22 در انجمن رشته پزشکی

  1. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏12/11/14
    ارسال ها:
    1,497
    تشکر شده:
    3,568
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    زن


    [​IMG] چند راهکار عجیب برای رفع مشکل بی‌خوابی

    اگر ترفند «شمردن گوسفند» دیگر برایتان کار نمی‌کند، در اینجا به چند راهکار علمی عجیب برای رفع این مشکل می‌پردازیم.

    بی‌خوابی هرچقدر هم آزاردهنده باشد بسیار شایع است. انجمن خواب آمریکا اعلام داشته از هر سه فرد بزرگسال، یک نفر هر از گاهی در مقاطعی از زندگی‌اش با بی‌خوابی درگیر است. با این حال، اگر ترفند «شمردن گوسفند» دیگر برایتان کار نمی‌کند، در اینجا به چند راهکار علمی عجیب برای رفع این مشکل می‌پردازیم.
    ۱.تلاش کنید بیدار بمانید
    شاید این خلاف کاری باشد که باید انجام بدهید، اما برخی تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که به شکل هدفمند سعی می‌کنند بیدار بمانند، سریع‌تر از افرادی که به شکل فعالانه‌ای سعی در خوابیدن دارند،‌ به خواب می‌روند. توصیه می‌شود چشم‌هایتان را باز نگه داشته و با خودتان تکرار کنید: ‌«نمی‌خوابم» . مغز نمی‌تواند به خوبی چیزهای منفی را پردازش کند، بنابراین آن را در قالب دستوری برای خوابیدن تفسیر می‌کند و عضلات پلک چشم هم خیلی زود خسته می‌شوند.
    ۲.جوراب بپوشید
    شاید در آغاز این کار هم عجیب باشد، ‌خصوصا این‌که تحقیقات نشان می‌دهد دمای پایین و نه گرم، ‌برای خوابیدن بسیار مناسب است، اما طی تحقیقی که در سال ۱۹۹۹ در این زمینه صورت گرفت مشخص شد که بهترین عامل پیشگو در این ارتباط که فرد با چه سرعتی به خواب می‌رود میزان گرمی دست‌ و پاها است. علتش آن است که تغییر جریان خون از قسمت مرکزی بدن به سمت دست‌ و پاها باعث خنک شدن بدن شده و به مغز این سیگنال می‌فرستد که وارد مرحله خواب شود.
    ۳.شمعی با عطر اسطوخودوس بخرید
    شمع‌هایی با عطر اسطوخودوس نه تنها برای دکوراسیون گزینه‌ای مناسب هستند، بلکه تحقیقات نشان می‌دهد که عطر آنها بسیار آرام‌بخش بوده و تأثیر زیادی برای خواب راحت دارند. طی تحقیقی که در سال ۲۰۰۵ در این زمینه صورت گرفت محققان دریافتند که این عطر اثر شاخصی بر کیفیت خواب فرد داشته و دریافتند افرادی که پیش از خواب، اسطخودوس را می‌بویند نه تنها بهتر می‌خوابند، بلکه نسبت به افرادی که این بو را استنشاق نکرده‌اند صبح‌ها احساس شادابی بیشتری دارند.
    ۴.بالش را برگردانید
    اگر این راهکارها جواب نداد،‌ می‌توانید یک روش تضمینی و آرام‌بخش را برای ایجاد حس خنکی امتحان کنید و آن این است که بالش‌تان را برگردانید. گذاشتن گونه‌های داغ‌ روی بالش خنک تأثیر آرام‌بخشی دارد.
    منبع: medicaldaily