1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

چرا ال‌ ای‌ دی سامسونگ صدا دارد تصویر ندارد

شروع موضوع توسط yashar niazmand ‏17/6/22 در انجمن خانه و خانواده

  1. داره خودمونی میشه!

    تاریخ عضویت:
    ‏22/3/22
    ارسال ها:
    74
    تشکر شده:
    7
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد
    چرا ال‌ ای‌ دی سامسونگ صدا دارد تصویر ندارد
    در سال‌های اخیر، تلویزیون‌ها بسیار ظریف‌تر از قبل شده‌اند و از این رو نیاز به مراقبت بیشتری هم دارند. یکی از دلایلی که می‌تواند باعث بروز مشکل در صفحه تلویزیون سامسونگ شما شود، بروز مشکل در تصویر آن است. تلویزیون‌های امروزی به دلیل بهره‌بردن از تکنولوژی‌های ال‌ ای‌ دی و ال‌سی‌دی، بسیار به ضربه حساس هستند و ممکن است با کوچک‌ترین ضربه آسیب ببینند. از این رو وقتی ال‌ ای‌ دی سامسونگ صدا دارد ولی تصویر ندارد، تن و بدن به لزره خواهد افتاد. اما نگران نباشید؛ چرا که این مشکل همیشه به دلیل ضربه‌خوردن رخ نمی‌دهد. در اینم مطلب از دیبا پشتیبان ایرانیان قصد داریم تا به دلایل این مشکل بپردازیم.

    تماس آب با قطعات داخلی تلویزیون
    یکی از مواردی که ممکن است باعث شود تا به مشکل اینکه ال‌ ای‌ دی سامسونگ صدا دارد تصویر ندارد بر بخورید، آب‌خوردگی تلویزیون است. در تلویزیون‌های امروزی در صورت اینکه آب هرچند کم وارد برد و پشت صفحه آن شود، بخش صفحه نمایش آن‌ها با اختلال روبه‌رو خواهد شد. البته در نظر داشته باشید که این اختلال به کیفیت برند هم ربط دارد. چرا که در بسیاری از مواقع شما می‌توانید به تلویزیون خود مهلت دهید که آب درون آن خشک شود. سپس با امتحان کردن دوباره آن متوجه می‌شوید که این وسیله درست مانند روز اول خود کار می‌کند.

    اتصال نادرست کابل؛ یکی از دلایلی که تلویزیون سامسونگ صدا دارد تصویر ندارد
    از مواردی هم که می‌تواند به بروز مشکل عدم تصویر منجر شود، اتصال نادرست کابل تصویر است. در بسیاری از مواقع این مشکل برای شما پیش می‌آید که ال‌ ای‌ دی سامسونگ شما صدا دارد تصویر ندارد. در این حالت، ساده‌ترین کار این است که اتصال کابل‌های تصویر پشت تلویزیون را کامل بررسی کنید. در نظر داشته باشید که این کابل‌ها در صورتی که به درست اتصال نداشته باشند، نمی‌توانند به خوبی تصویر یا صدا را بسته به نوع کابل منتقل کنند.

    به عنوان مثال، کابل‌های Component که دارای سه پورت زرد، سفید و قرمز هستند، در صورتی که پورت زرد اتصال درست نداشته باشد، تصویر برای شما به درستی نشان داده نخواهد شد. البته در برخی مواقع هم ممکن است کابل شما به درستی متصل شده باشد، اما خراب باشد. به زبانی ساده‌تر، ممکن است کابل شما مستهلک شده باشد و نتواند تصویر را حتی در صورت اتصال درست به خوبی منتقل کند.

    خرابی بک‌لایت
    یکی از مواردی که باید دعا کنید آن نباشد، بک‌لایت تلویزیون است. در بسیاری از مواقع که ال‌ ای‌ دی سامسونگ صدا دارد ولی تصویر ندارد، مشکل به خرابی بک‌لایت‌های آن‌ها برمی‌گردد. بک‌لایت‌های تلویزیون‌های سامسونگ، چراغ‌های کوچکی هستند که روی بردی قرار دارند و تصویر را برای شما تعیین شفاف و روشن می‌کنند.

    در صورتی که بک‌لایت‌های تلویزیون‌های سامسونگ آسیب ببیند، تلویزیون شما نمی‌تواند آن روشنایی را که باید از خود نشان بدهد و از این شما با صفحه سیاهی مواجه خواهید شد که در کمال ناباوری صدا دارد. در این حالت به هیچ عنوان نباید خودتان وارد عمل شوید و تنها باید با نمایندگی‌های مجاز سامسونگ تماس برقرار کنید که برای رفع این مشکل اقدام کنند.

    به‌هم خوردن تنظیمات؛ یکی از دلایلی که تلویزیون سامسونگ صدا دارد تصویر ندارد
    ال‌ ای‌ دی سامسونگ صدا دارد تصویر ندارد و تمام موارد بالا را چک کرده‌اید و سالم بودند؟ در این حالت بد نیست نگاهی به تنظیمات تلویزیون خود بیندازید. در این حالت، ممکن است تنظیمات تلویزیون شما بهم خورده و میزان روشنایی آن به حداقل رسیده باشد.

    در این صورت می‌توانید با بازگردانی تنظیمات تلویزیون به حالت پیش‌فرض کارخانه، این مشکل را رفع کرده یا اینکه به صورت دستی میزان روشنایی را مشخص کنید. برای تنظیم دستی نور وارد تنظیمات تلویزیون خود شوید و در بخش تصویر، میزان روشنایی را بالا ببرید.

    آیا همزمان تصویر و صدا قطع می‌شوند؟
    در این حالت هم باید ابتدا کابل اتصال را چک کنید. اگر کابل سالم بود و اتصال آن هم به درستی برقرار باشد، در این حالت مشکل از مین برد تلویزیون شما خواهد بود. مین برد تعیین می‌کند که صدا و تصویر در چه حالتی باید پخش شوند و در صورتی خرابی، صدا و تصویر هر دو به مشکل بر خواهند خورد. برای تعمیر برد هم به هیچ عنوان نباید خودتان دست به کار شوید و باید برای این کار به تعمیرکاران مجرب و مجاز سامسونگ مراجعه کنید.

    عدم سیگنال
    یکی دیگر از مواردی که ممکن است باعث شود تا تلویزیون شما در عین داشتن صدا، تصویر نداشته باشد، عدم سیگنال است. در برخی مواقع تلویزیون‌ها به دلیل نبود سیگنال به صورت خودکار و به عنوان نوعی باگ در ساختار نرم‌افزاری آن‌ها، یکی از سیگنال‌های صدا یا تصویر را قطع می‌کنند که دیگری بتواند با سرعت روان اجرا شود. در این حالت می‌توانید تنها با عوض کردن کانال، این مشکل را برطرف کنید.

    واردشدن ضربه به تلویزیون
    تنها موارد ذکر شده نمی‌توانند به نداشتن تصویر تلویزیون ختم شوند. در تلویزیون‌ها این امکان وجود دارد که به دلیل ظرافت کار بالا، با کمترین ضربه به صفحه نمایش آسیب ببینند. در این حالت شما در تلویزیون خود هیچ چیزی را به جز ناحیه آسیب دیده مشاهده نخواهید کرد. در این حالت باید صفحه نمایش تلویزیون را تعویض کنید.



    این طلب از سایت دیبا پشتیبان و از لینک زیر استخراج شده است.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏17/6/22