1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

چگونه آشپزخانه را اصولی طراحی کنیم؟

شروع موضوع توسط plannerce ‏12/6/22 در انجمن آشپزخانه

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏6/3/22
    ارسال ها:
    4
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    حرفه:
    طراحی دکوراسیون
    آشپزخانه فضایی است که در آن جادو اتفاق می افتد. نه تنها جایی است که ما در آن آشپزی می کنیم، بلکه جایی است که دوستان و خانواده را سرگرم می کنیم. صبح هایمان را شروع می کنیم و بعد از یک روز طولانی و شام استراحت می کنیم. بنابراین با توجه به اهمیت بسیار، آشپزخانه باید متناسب با نیازهای خاص شما طراحی و ساخته شود.
    ساده ترین راه برای داشتن یک آشپزخانه اصولی و متناسب با نیاز و سلیقه شما این است که از یک طراح مشورت بگیرید.
    طراحان حرفه ای مجموعه پلنرس می توانند در این زمینه به شما کمک کنند. سفارش طراحی در مجموعه پلنرس به صورت آنلاین انجام می شود. جهت ثبت سفارش طراحی کابینت از لینک زیر اقدام کنید:

    طراحی آنلاین کابینت
    قبل از مشاوره اطلاعاتی در زمینه طراحی آشپزخانه اصولی کسب کنید تا نیازهای خود را درک کنید و بهترین طراحی را از طراح خود بخواهید.
    در این مطلب اصولی را بررسی می کنیم که رعایت آنها در طراحی کابینت، منجر به داشتن یک آشپزخانه زیبا و کارآمد خواهد شد.
    [​IMG]
    توالی کار
    توالی کار ترتیب فعالیت هایی است که در تهیه غذا انجام می شود. این به معنای تمام مراحل از ورود به مواد غذایی، نگهداری محصولات، آماده سازی، پخت و پز، غذا خوردن و در نهایت تمیز کردن آن است. آشپزخانه را به گونه ای چیدمان کنید که کارهای ذکر شده با کمترین تلاش ممکن انجام شود.
    [​IMG]
    مثلث طلایی آشپزخانه
    مثلث کار رابطه بین سه مورد از لوازم اصلی مورد استفاده در آشپزخانه – یخچال، سینک و اجاق گاز است. به عنوان یک قانون کلی، وقتی طول ها را با هم جمع می کنیم، مجموع نباید کمتر از 3.5 متر و بیشتر از 6.5 متر باشد. فاصله کوتاهتر به این معنی است که ما فضای کافی برای سطح کار نداریم. در حالی که مسافت بیشتر به این معنی است که هر بار که غذا می پزیم بیش از حد در اطراف راه می رویم.
    [​IMG]
    جزیره در طراحی آشپزخانه
    با اضافه کردن یک جزیره در چیدمان، می توانیم منطقه کار را از ناهارخوری جدا کنیم. این بدان معنی است که اعضای خانوده می توانند در اطراف جزیره جمع شوند اما هرگز مجبور به ورود به فضای کار نیستند. این جزیره همچنین فضای ذخیره سازی زیادی را به خودی خود فراهم می کند و همچنین امکان جای دهی سینک ظرفشویی، ماشین ظرفشویی و سطل زباله در جزیره وجود دارد.
    [​IMG]
    استفاده از قفسه ها:
    هنگام دیزاین آشپزخانه‌تان، به تمام مواردی که می‌خواهید به نمایش بگذارید فکر کنید . به‌طور واقع‌بینانه می‌توانید وسایل را سازماندهی کنید. مثلا بعضی از وسایل تزئینی را روی قفسه ها بگذارید و بقیه وسایل خود را پشت کابینت های در بسته پنهان کنید. استفاده از قفسه برای وسایلی که بسیار پرکاربرد هستند و دوست دارید دائما در دسترس باشند توصیه می شود. البته این یک امر بسیار سلیقه ای است. بعضی از افراد آشپزخانه شلوغ و پر وسیله را دوست ندارند و بیشتر طرفدار سادگی هستند.
    [​IMG]
    نور مناسب آشپزخانه
    آیا می دانستید که از نظر فنی قرار است سه نوع روشنایی در آشپزخانه خود داشته باشید؟ نور بالای سر (برای روشنایی عمومی)، نور نقطه ای (برای روشن کردن کارهای خاص) و نور متمرکز (برای جلب توجه به زیباترین عناصر طراحی شما) هستند. اگر دو مورد آخر را از دست داده اید، به احتمال زیاد آشپزخانه شما استریل و بیش از حد فلورسنت به نظر می رسد. علاوه بر یک چراغ سقفی یا روشنایی فرورفته، مناطق آماده سازی را با نور آویز یا مسیر روشن کنید. یک طراح حرفه ای تمام این جزئیات را باید در زمان طراحی کابینت مد نظر داشته باشد و در طراحی اعمال کند.
    [​IMG]
    پاخور کابینت
    به پایین ترین قسمت کابینت، که در تماس با کف آشپزخانه است پاخور می گویند. پاخور معمولا نسبت به عمق نهایی کابینت عقب تر نصب می شود تا هنگام استفاده توسط اشخاص، پا در آن قسمت قرار گیرد. وجود پاخور برای این است که وقتی کنار کابینت می ایستیم، پا در آنجا قرار گیرد، به همین خاطر به آن پاخور یا پاسنگ میگویند. پای ما جلوتر از بدن مان قرار دارد. به همین خاطر قسمت پایینی کابینت را به صورت تو رفتگی می سازند تا بتوانیم راحت و صاف کنار کابینت بایستیم و در صورت لزوم به کابینت بچسبیم. هنگام ظرف شستن، غذا پختن و… الزام وجود پاخور احساس خواهد شد.
    [​IMG]
    نتیجه:
    در نهایت، نوع طراحی که انتخاب می کنید به ترجیحات شخصی و نوع فضایی که با آن کار می کنید بستگی دارد. همه ما سبک های مختلف طراحی و مواد مختلف را دوست داریم. جایی که یکی میزهای گرانیتی را ترجیح می دهد در حالی که دیگری به جای آن میزهای کار چوبی را دوست دارد. اما این بدان معناست که فرصت‌های بی‌پایانی برای سفارشی‌سازی کابینت‌ها، میزهای کار، کمدها، قفسه‌ها و غیره برای مطابقت با نیازهای شخصی شما وجود دارد. شما می توانید هر چقدر که می خواهید خلاق باشید، و این دقیقاً همان چیزی است که طراحی را بسیار جذاب می کند!
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏12/6/22