1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

گوشی شیائومی مدل Poco X3 GT ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

شروع موضوع توسط Gudalgoshop ‏11/6/22 در انجمن مقالات آموزشی

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏11/6/22
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    شیائومی POCO X3 GT، یکی از قدرتمندترین گوشی های میان رده ای است که می توان با این رنج قیمت یافت. این گوشی همراه، توسط کمپانی پوکو، که از زیر مجموعه های کمپانی شیائومی می باشد، ساخته شده است. این گوشی، دارای سخت افزار نسبتا قدرتمندی است که نقطه قوت این گوشی، محسوب می شود. که در ادامه به بررسی دقیق آن، خواهیم پر داخت.

    طراحی
    طراحی فوق العاده گوشی POCO X3 GT، شما را متعجب خواهد نمود! از این بابت که طراحی روی صفحه، گوریلا گلس وکتوس و پشت صفحه و فریم دور نیز از جنس پلاستیک است! سنسور لنز اصلی در یک مستطیل نقره ای قرار گرفته است و بقیه اجزای آن، دریک مستطیل مشکی قرار دارد. پشت گوشی نیز در قسمت کناری، یک نوشته پوکو ذکر شده و همین طور یک تکسچر به حالت کرکره ای پشت آن وجود دارد.

    در زیر گوشی درگاه تایپ سی، میکروفون و بلندگو قرار گرفته است. سمت راست دکمه های کاهش و افزایش صدا و دکمه پاور، قرار دارد که سنسور اثر انگشت نیز روی آن قرار گرفته است. در بالا یک اسپیکر و یک میکروفون دیگر و یک ir blaster وجود دارد. در نهایت در سمت چپ یک شیار سیم کارت وجود دارد که از کارت sd، پشتیبانی نمی کند. پنل جلویی گوشی، یک پنل نسبتا تخت است که دوربین سلفی در یک پانچول تقریبا بزرگ، قرار گرفته و اسپیکر مکالمه هم در بالای گوشی دیده می شود.
    صفحه نمایش
    گوشی POCO X3 GT از طراحی ناچ جذاب اینفینیتی O، برخوردار می باشد. صفحه نمایش LCD، قرار گرفته روی گوشی، سبب می شود، حالت تاریک، در مصرف باتری آن، تاثیر زیادی نداشته باشد. این گوشی دارای یک صفحه نمایش IPS 120 هرتزی می باشد که از hdr 10 پلاس پشتیبانی می کند. اندازه صفحه نمایش نیز 6.6 اینچ و رزولوشن آن 1080×2400 پیکسل می باشد.

    [​IMG]

    باتری
    گوشی POCO X3 GT از یک باتری 5000 میلی آمپر، پشتیبانی می کند و شارژر دهی نسبتا معقولی دارد و شما می توانید، یک روز کامل رو در استفاده های معمولی روبه بالا استفاده کنید. در این بخش، یک نکته بسیار شگفت انگیز، وجود دارد که در گوشی های با بازه قیمتی میان رده، وجود نداشته باشد و آن شارژر سریع 67 واتی می باشد! یعنی اگر گوشی رو با درصد باتری صفر به شارژر متصل کنید بعد از 40 دقیقه با درصد باتری 100، تحویل می گیرید! این باتری، به ازای هر بار شارژ 100 درصدی 110 ساعت برای حالت استند‌بای، 36 ساعت و 29 دقیقه برای وب گردی و 15 ساعت و 54 دقیقه برای تماشای ویدیو، کارایی دارد.
    امنیت
    در گوشی POCO X3 GT همون طور که در بالا نیز ذکر شد، حسگر اثر انگشت، روی دکمه پاور قرار گرفته که به نظر خیلی از منتقدان، عملکرد درستی محسوب می شود. زیرا از سرعت بالا و تشخیص بهتری برخوردار است. این گوشی همراه، علاوه بر حسگر اثر انگشت یک سیستم تشخیص چهره دو بعدی هم دارد که از سرعت خوبی برخوردار بوده و در نور کم و زاویه های مختلف، عملکرد خوبی دارد.
    دوربین پشت
    گوشی POCO X3 GT یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 به‌همراه سنسور دوربین 8 مگاپیکسلی داره که شارپنس و دیتیل و روشنایی خوبی دارند ولی اگر زوم صورت بگیرد، مشخصات عکس، تا میزان کمی کاسته می شود. ولی عکس هایی که ثبت میشوند، واقعا کیفیت خوبی داشته، مخصوصا در عکس های portrait که شما رو به وجد خواهد اورد. گوشی شیائومی پوکو X3 GT، توانایی ضبط ویدیوهایی با حداکثر کیفیت 4K‌ و سرعت 30 فریم در ثانیه را دارا می باشد..

    درباره دوربین التراواید، کیفیت به اندازه دوربین اصلی نیست ولی اگر قوانین عکاسی رو رعایت کنید و نور خوبی داشته باشید برای عکاسی می توانید، عکس های مناسبی را به ثبت برسانید. این گوشی یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکروهم دارا بوده که زیاد تعریفی نیست ولی میتوانید، عکس هایی ماکرو نیز، به ثبت برسانید، درباره فیلم برداری این گوشی، قابلیت 4k سی فریم بر ثانیه دارد که در این بازه قیمتی، فیلم هایی خوبی گرفته خواهد شد.



    [​IMG]

    دوربین سلفی
    دوربین سلفی گوشی POCO X3 GT دارای سنسور 16 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.5 بوده و توانایی ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم در ثانیه را دارا می باشد. در کل، عکس ها سلفی در این گوشی، خیلی تعریفی نیست! یعنی شارپنس آن، زیاد خوب نبوده اما دیتیل به خوبی ثبت می شود. اگر دستتان را تکان ندهید و شرایط نوری خوب باشد، می توانید عکس های خوبی بگیرید.

    سخت افزار
    گوشی POCO X3 GT از پردازنده مدیاتک Dimensity 1100 5G استفاده می کند که عملکرد خوبی داشته و بازی های کالاف دویتی موبایل روی کیفیت بالا به خوبی و بدون کندی و لگ و باگ اجر می شود. نکته جالب توجه آنکه که هنگام کار با این گوشی، با داغی قابل توجهی، مواجه نخواهید شد. رابط کاربری این گوشی نیز اندروید 11 و miui 12.5 می باشد.

    گوشی POCO X3 GT، از تراشه دیمنسیتی 1100 استفاده می نماید که داخل این تراشه، یک پردازنده هشت هسته‌ای شامل چهار هسته Cortex-A78 با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز قرار دارد. این تراشه از از مودم 5G نیز برخوردار می باشد. سیم کارت های این گوشی همراه، از شبکه 5G، برخوردار می باشند. در کنار این تراشه نیز یک رم LPDDR4X ۸ گیگابایت، قرار دارد. لازم به ذکر است، این گوشی همراه، از سیستم خنک کننده خوبی نیز برخوردار می باشد.
    [​IMG]

    اسپیکر
    صدای گوشی شیائومی مدل Poco X3 GT، استریو بوده و موجب می گردد، صدا را از دو طرف، دریافت نمایید. صدا از کیفیت خوب و بی نقصی برخوردار بوده و تفکیک صدا، به خوبی انجام می شود. از ویژگی های خاص و جذاب این گوشی همراه، وجود دو اسپیکر که در لبه‌های بالا و پایین آن می باشد که موجب افزایش کیفیت و حجم صدای آن شود. بلندگوها نیز از قابلیت پشتیبانی استاندارد دالبی، برای فیلم ها و بازی ها، برخوردار می باشد.


     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏11/6/22