1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

موتور دیزل ژنراتور و عناصر آن

شروع موضوع توسط deniziii ‏10/5/22 در انجمن مهندسی مکانیک

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏1/5/22
    ارسال ها:
    12
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    تمام عناصر یک موتور دیزل ژنراتور در یک خودروی الکتریکی که با تغییر نیروی حیاتی مکانیکی به انرژی الکتریکی کار می‌کند، مخلوط شده‌اند. برخلاف تصور بسیاری از افراد، این گجت انرژی الکتریکی زیادی تولید نمی کند. عملکرد یک دیزل ژنراتور بر اساس ایده مایکل فارادی در مورد موتور القایی الکترومغناطیسی است. در ادامه، ما در مورد اجزای کاملاً متفاوت موتور دیزل ژنراتور صحبت خواهیم کرد، ما قصد داریم این عملکرد را در نظر بگیریم.

    انواع آسیاب
    مجموعه ای از آسیاب ها به همراه موارد زیر وجود دارد:

    کارخانه های بنزین،
    · آسیاب های قابل حمل،
    آسیاب های اینورتر،
    آسیاب های خانگی
    ژنراتور دیزلی
    موتور دیزل ژنراتور چگونه کار می کند؟
    موتورهای دیزل ژنراتور و عناصر آن، انرژی گاز را به انرژی تبدیل می کنند تا انرژی مورد نیاز را تولید کنند. موتورهای دیزل ژنراتور انرژی الکتریکی را به طور مکرر یا در حالت آماده به کار برای مشتریان متعددی معادل خانه ها، دانشکده ها، بیمارستان ها و تأسیسات صنعتی تولید می کنند.

    آن‌ها اغلب به اندازه‌ای کوچک هستند که می‌توانند در زیرزمین خانه یا واحد صنعتی قرار بگیرند. ابعاد یک موتور دیزل ژنراتور به دلیل اینکه بلافاصله توسط کمیت {الکتریکی} سرزندگی تولید می شود، حیاتی است. این بدان معنی است که اگر انرژی خروجی مشخص شده افزایش یابد، اندازه گیری موتور ممکن است بزرگتر باشد.

    عناصر اصلی یک دیزل ژنراتور و نحوه کار آنها
    دینامو
    دینام برای تولید انرژی الکتریکی قابل شارژ است و از اجزای زیادی تشکیل شده است، اما یکی از عناصر حیاتی روتور است که دارای یک شفت است. روتور با نیروی حیات مکانیکی تولید شده توسط موتور و تعدادی آهنرباهای همیشگی دیگر که در اطراف آن قرار گرفته اند می چرخد و نظم مغناطیسی ایجاد می کند. این رشته مغناطیسی به طور مکرر به دور یکی دیگر از عناصر حیاتی دینام یعنی استاتور می چرخد.

    دینام قطعا مجموعه ای از هادی های مختلف است که دور یک هسته آهنی پیچیده شده اند. حکم القای الکترومغناطیسی بیان می کند که اگر یک هادی الکتریکی ثابت باشد و یک رشته مغناطیسی به دور آن بچرخد، یک جریان الکتریکی ایجاد می شود.

    به طور خلاصه، دینام از نیروی حیاتی مکانیکی تولید شده توسط موتور دیزل ژنراتور برای به حرکت درآوردن روتور و ایجاد یک نظم مغناطیسی استفاده می کند. جابجایی در سراسر استاتور، حال متناوب ایجاد می کند.

    مخزن گاز
    یک موتور دیزل ژنراتور بسیار قدرتمند مخزن گاز است. سیستم گاز معمولاً شامل یک مخزن گاز است که لوله ای آن را به موتور متصل می کند. مخزن گاز ممکن است مربوط به موتور دیزل ژنراتور یا به ویژه گاز موجود برای آن باشد.

    تنظیم کننده ولتاژ
    یکی دیگر از عناصر موتورهای دیزل ژنراتور، تنظیم کننده ولتاژ است. رگولاتور ولتاژ اساساً پیچیده ترین عنصر یک ژنراتور الکتریکی است. این نیمه یک هدف اصلی دارد که مدیریت ولتاژ خروجی است. در واقع، این نیمه تضمین می کند که موتور دیزل ژنراتور انرژی الکتریکی را با ولتاژ ثابت قابل قبولی تولید می کند.

    در غیاب تنظیم کننده ولتاژ، نوسانات شدید با تکیه بر سرعت موتور اتفاق می افتد. برق تجهیزات برقی خانگی که در خانه یا محل کار استفاده می کنیم می توانند انرژی ناپایدار را مدیریت کنند. پس از آن، هدف از استفاده از این عنصر، ارائه یک موجود ثابت و یکنواخت است که وارد ابزارهای الکتریکی نمی شود.

    سیستم خنک کننده
    یکی دیگر از عناصر موتورهای دیزل ژنراتور سیستم خنک کننده است. سیستم خنک کننده از گرم شدن بیش از حد ژنراتور جلوگیری می کند. خنک‌کننده، مایع خنک‌کننده را به ژنراتور آزاد می‌کند، که تمام انرژی گرما را به غیر از موتور و دینام خنثی می‌کند. سپس مایع خنک کننده تمام این گرما را از مبدل گرما گرفته و به خارج از ژنراتور هدایت می کند.

    سیستم Exor
    سیستم اگزوز موتور دیزل ژنراتور مانند اگزوز خودرو عمل می کند که گازهای تولید شده توسط موتور دیزل را گرفته و توسط سیستم لوله کشی وارد آنها شده و آنها را از Genset خارج می کند.

    اجزای کنترل کننده موتور دیزل ژنراتور
    عناصر مدیریت دیزل ژنراتور موتور عناصری از تعویض استارت، تعویض فرکانس، نشانگر گیج گاز، نشانگر دمای مایع خنک کننده و اشیاء مختلفی را در بر می گیرد که به مصرف کننده اجازه انجام یا انجام وظایف را می دهد. تست و مدیریت. پنل مدیریت معمولاً برای مدیریت و نظارت بر کارایی موتور دیزل ژنراتور استفاده می شود.

    معرفی شرکت های سازنده دیزل ژنراتور و برند های معروف
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏10/5/22