1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

نکات تولید محتوای باکیفیت

شروع موضوع توسط tanaaaaaz ‏17/4/22 در انجمن طراحی سایت

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏17/4/22
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    محتوای با کیفیت چیست؟

    به طور خلاصه، محتوای با کیفیت بالا به اهداف بازاریابی خود می رسد. همچنین این است:

    · جامع.

    · مفید.

    · مفید.

    · آموزشی.

    · دقیق.

    · بهترین پاسخ برای پرسش جستجوگر.

    شاید تمرکز اصلی شما بر افزایش تعداد اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی در فیسبوک باشد. اگر محتوای شما با مخاطبان شما ارتباط برقرار کرده و اشتراک‌گذاری‌های بیشتری دریافت می‌کند، یک موفقیت است.

    اما برای کسب‌وکار دیگری که هدف اصلی آن تولید سرنخ‌های بیشتر است، اگر سهام فیس‌بوک به‌دست می‌آورد اما در جذب سرنخ‌های جدید شکست می‌خورد، ممکن است دقیقاً همان محتوا اصلاً عملکرد خوبی نداشته باشد.

    آیا این بدان معناست که این محتوای بی کیفیت است؟ همه چیز بستگی به این دارد که از چه کسی بپرسید.

    برخی از رایج ترین KPIها برای تعیین ارزش و اثربخشی محتوای شما عبارتند از:

    · رتبه بندی در سه رتبه برتر گوگل برای کلمه(های کلیدی) هدف شما.

    · افزایش آگاهی از برند و وفاداری مشتریان.

    · ایجاد سرنخ و فروش.

    · بهبود نرخ کلیک و کاهش نرخ پرش.

    · افزایش ترافیک کلی وب از طریق حضور کلی قوی در نتایج جستجوی ارگانیک.

    · دریافت اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی و بازدید از سایت شما از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی.

    · بهبود تبدیل در سایت و درآمد پایین.

    · جذب تعدادی لینک مرتبط از دامنه های معتبر.

    · اگر محتوای شما به این اهداف عالی KPI دست می یابد، شما در مسیر درستی با استراتژی محتوای خود هستید.


    8 روش برتر برای تولید محتوای با کیفیت بالا
    هنگامی که پارامترهای لازم برای تجزیه و تحلیل موفقیت یا شکست استراتژی بازاریابی محتوای خود را تنظیم کردید، زمان شروع تولید است.

    در اینجا 8 نکته برای حفظ شما در مسیر وجود دارد.

    1. هدف جستجوی خود را بشناسید و دعوت به اقدام کنید
    هدف جستجو دلیلی است که کسی به دنبال اطلاعات آنلاین است.

    آنها ممکن است به دنبال اطلاعات کلی در مورد یک موضوع باشند، به دنبال پاسخی برای یک سوال، به دنبال راه حلی برای یک مشکل، یا جستجوی محصولی برای خرید باشند.

    قبل از اینکه شروع به تولید محتوا کنید، باید بدانید که مردم چگونه آن را پیدا می‌کنند و از آن استفاده می‌کنند و همچنین می‌خواهید چه نتیجه‌ای را ببینید.

    · آیا در تلاش برای فروش یک محصول یا خدمات هستید؟ لیست مشترکین ایمیل خود را بسازید؟

    · چگونه نیازهای مخاطبان شما می تواند با اهداف بازاریابی شما همراه باشد؟


    همه اینها باید در استراتژی محتوای شما لحاظ شود تا دعوت به اقدام (CTA) شما بتواند با اهداف محتوای شما و هدف کاربر همسو شود.


    2. از قالب بندی مناسب برای خوانایی استفاده کنید
    شما می خواهید که محتوای شما به راحتی خوانده شود، نه فقط برای مصرف کنندگان، بلکه برای موتورهای جستجو در حین خزیدن، فهرست بندی و رتبه بندی وب سایت شما.

    نحوه قالب بندی محتوای خود نقش زیادی در عملکرد کلی آن دارد. مردم مقالات را مرور می‌کنند، به همین دلیل است که عنوان‌ها و زیرعنوان‌ها، فهرست‌ها و بلوک‌های کوچک متنی که با فضای سفید جدا شده‌اند به راحتی قابل هضم هستند.

    مردم به بلوک‌های متنی غول‌پیکر به خوبی پاسخ نمی‌دهند، و گوگل هم همینطور.


    3. به چه مواردی پرطرفدار است مراجعه کنید و مجموعه ای از ایده های محتوا ایجاد کنید
    همه مطالب با یک موضوع شروع می شود. موضوعی که انتخاب می‌کنید می‌تواند اثربخشی استراتژی بازاریابی محتوای شما را ایجاد کند یا از بین ببرد.

    مهم است که موضوعات مرتبطی را انتخاب کنید که مخاطبان شما به آنها اهمیت می دهند.

    رقبای خود را بررسی کنید تا ببینید چه نوع محتوایی را منتشر می کنند. اگر شما هم مانند من هستید و زمان یا حوصله انجام این کار را ندارید، ابزارهایی مانند BuzzSumo و ExplodingTopics می توانند به شما در یافتن موضوعات پرطرفدار کمک کنند.

    همانطور که فهرست موضوعات خود را جمع آوری می کنید، شروع به پر کردن تقویم سرمقاله خود کنید تا مطمئن شوید که هرگز در آخرین لحظه در حال تقلا برای موضوع جدیدی نخواهید بود.


    4. برای حفظ اعتماد و اقتدار تحقیقات کامل انجام دهید
    بر اساس فشارسنج اعتماد Edelman 2021، اعتماد مصرف کنندگان به موسسات و رسانه ها در پایین ترین حد خود قرار دارد.

    مهم تر از همیشه این است که مطمئن شوید محتوای شما قابل اعتماد است، به این معنی که باید تحقیقات کاملی انجام دهید و داده هایی را برای پشتیبان گیری از ارزیابی های خود پیدا کنید.

    حتی اگر در مورد تجربیات شخصی خود می نویسید، تحقیق همچنان مهم است. شما نمی خواهید با ارائه اطلاعات نادرست، اعتماد مخاطبان خود را از دست بدهید. مطالعات و داده های جاری و به روز را ذکر کنید.

    یکی از راه‌های اطلاع‌رسانی به‌روزرسانی‌های مرتبط، راه‌اندازی Google Alerts برای موضوعات مورد علاقه است. شما حتی می توانید این کار را با نام و نام تجاری خود انجام دهید تا به سرعت به اشاره های آنلاین پاسخ دهید.


    5- تولید محتوای خاص و منحصر به فرد
    تولید محتوای غیر کپی و خاص موجب می‌شود سایت شما بیشتر دیده شود. ولی کپی کردن محتوا از دیگر سایت‌ها باعث جریمه شدنتان از طرف موتور جستجو گوگل می شود که سئو سایت را به خطر می‌اندازد و تاثیر منفی بر روی سایت شما خواهد گذاشت.


    6- تولید محتوای خاص و منحصر به فرد
    به عنوان مثال، Mahalo سایتی بود که هرروز به طور مداوم با محتوای جدید به روز می‌شد. اما محتواهایی که در سایت قرار داده میشد، منحصر به فرد نبود و از سایت‌های دیگر کپی شده بود. پس از مدتی گوگل این سایت را جریمه کرد.

    از آن به بعد، سایت Mahalo مجبور شد روند کار خود را تغییر دهد. قبل از معرفی الگوریتم پاندا سایت‌های زیادی وجود داشتند که محتواهای کپی در سایت خود قرار می‌دادند اما پس از معرفی این الگوریتم روند تغییر کرد و تمامی این سایت‌ها دچار جریمه سنگین گوگل شدند.

    در واقع محتوایی خاص است که برگرفته از افکار و ایده‌های شما باشد. بازنویسی یک محتوا و به کاربردن مفاهیم مشابه محتواهای دیگر سایت ها خاص به حساب نمی‌آید. اگر چنین محتوایی انتشار پیدا کند، هیچ کس به آن لینک نمی‌دهد. در صورتی که شما برای شناخته شدن و بهبود رتبه سایت به این مورد نیاز دارید. چیزی که همه وبمسترها آن را میدانند این است که ما باید محتوای زیاد و با کیفیت تولید کنیم.

    اما چگونه می‌توان این کار را به راحتی انجام داد؟

    کافیست همیشه دو نکته مهم را در نظر بگیرید:

    · اگر محتوای کپی در سایت قرار دهید، در واقع چیزی را دریافت کرده اید که دیگر قدرت و تاثیری ندارد.

    · با محتوای کپی چیزی برای گفتن نخواهید داشت و به جای جذب مخاطب آن را از خود دور خواهید کرد.

    · پس در روند تولید محتوا با کیفیت حتما این دو نکته را در نظر بگیرید چرا که محتوای باکیفیت موجب افزایش درآمد سالیانه شما خواهد شد.


    7- تعیین ساختار کلی محتوا
    همیشه قبل از اینکه شروع به نوشتن کنید، یک ساختار مشخص را از طریق سرچ موضوع مورد نظرتان و آنالیز سایت هایی که در صفحه اول قرار دارند، تعیین کنید. شما باید سعی کنید، نسبت به همه سایت هایی که درباره این موضوع نوشته اند، محتوای کامل تر و درست تری را برای کاربران تان بنویسید. با این کار قطعا بازدیدکنندگان محتوای شما را برای مطالعه انتخاب می کنند و از این طریق امتیاز مثبتی را خواهید گرفت. البته این به این معنا نیست که محتوایی طولانی بنویسید. شما باید آنچه را که کاربر به دنبال پاسخش است را در اختیارش قرار دهید.


    علاوه بر این، با تعیین ساختار محتوا کار نوشتن برای شما راحت تر است و گیج و سردرگم نیستید که چه موضوعی را توضیح داده اید و چه موضوعی را توضیح نداده اید. در نتیجه، قادر خواهید بود در کمترین زمان ممکن بهترین محتوا را بنویسید.


    8- تمرکز روی ایجاد تیتر محتوا
    انتخاب یک تیتر خوب و جذاب مخاطب را وادار به دنبال کردن محتوای شما خواهد کرد. هرچه تیتر محتوا جذاب‌تر باشد، مخاطب بیشتری را جذب می‌کنید. زیرا تیترها اولین چیزی هستند که مخاطبان آن را می‌بینند و براساس آن تصمیم می‌گیرند که آیا مقاله شما را بخوانند یا خیر.

    به این آمار جالب از سایت معروف Copy blogger توجه کنید:

    طبق آمار این سایت، 80 درصد مخاطبان تیتر محتواهای شما را می‌خوانند ولی فقط 20 درصد آنها محتوا را کامل مطالعه می‌کنند.

    به همین خاطر است که انتخاب تیتر محتوا نیز به اندازه خود محتوا اهمیت دارد. پس حتما برای ایجاد تیترهای خود زمان بگذارید. بهترین کار این است که چندین تیتر برای محتوای خود انتخاب کنید و از بین آنها بهترین و جذاب‌ترین تیتر را برای محتوا قرار دهید.